• 1
  • 2
2006-10-16, 09:19
Medlem
J@zons avatar
När jag surfar med Firefox på "vanliga" sidor så arbetar processorn mellan
2-7 %
När jag går ut på Aftonbladet så sticker processorn upp i ca 40%
(det är bara på aftonbladet och ingen annan sida)
Varför det??
Finns det någon som upptäckt liknande??
Processorn är en Pentium 3,6 GHz
Att man märker problemet är att processorfläkten börjar varva upp och snart låter datorn som ett tröskverk...
Har även funderat på att köpa en "ultra silent fläkt" till processorn....fast det kanske finns någon enklare lösning
Citera
2006-10-16, 09:23
Medlem
TuXIs avatar
Alla deras ADs som hela tiden byts ut osv. gör att cpu-laddningen ökar markant.
Citera
2006-10-16, 09:32
Medlem
Schtroumpfettes avatar
Jo, det har jag verkligen märkt. Min laptop blir superhet om jag råkat lämna Aftonbladets hemsida öppen. Jag brukar blocka flashreklamen med adblock, men det är så irriterande att den inte gör det automatiskt utan man måste alltid trycka så fort man laddar en ny sida (kanske går att lösa på nåt sätt?).
Citera
2006-10-16, 09:46
Medlem
ants avatar
Det är all deras äckliga flashreklam som segar ner datorn. Jag installerade adblock till firefox men har inte orkat lära mig hur det funkar...
Citera
2006-10-16, 09:52
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schtroumpfette
Jo, det har jag verkligen märkt. Min laptop blir superhet om jag råkat lämna Aftonbladets hemsida öppen. Jag brukar blocka flashreklamen med adblock, men det är så irriterande att den inte gör det automatiskt utan man måste alltid trycka så fort man laddar en ny sida (kanske går att lösa på nåt sätt?).
Blockera inte enstaka bilder utan hela mappar;

ad.aftonbladet.se
låter väl som en adress du inte vill ha något ifrån?
Citera
2006-10-16, 10:01
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Blockera inte enstaka bilder utan hela mappar;

ad.aftonbladet.se
låter väl som en adress du inte vill ha något ifrån?
Precis.

AdBlock kan använda sig utav wildcard.
Citera
2006-10-17, 09:01
Medlem
J@zons avatar
Tack som fan!!!!!
har installerat och det funkar perfekt!!!!!
Citera
2006-10-17, 09:27
Bannlyst
Bara som en liten inflikning så behövs det inte nån tredjepartsapplikation för att blocka annonserna på aftonbladet...

Går bra att göra via Tools > Internet Options också om man kör IE. Gå till "Security"-fliken och sen "Restricted Sites" och lägg till de url'er man vill blocka.

I FireFox görs detta via Tools > Options > Content, och sedan bredvid "Load Images" trycker man på "Exceptions".

Citera
2006-10-17, 10:55
Medlem
HK-47s avatar
Jag kan rekommendera Filterset.G från http://www.pierceive.com/.
En filterlista till Adblock som blockar den mesta reklamen. Lättskött i och med att den kan uppdatera sig automatiskt. Man kan även lägga till egna blockeringar om man skulle behöva.

Funkar finemang för mig i alla fall.
Citera
2006-10-17, 11:20
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HK-47
Jag kan rekommendera Filterset.G från http://www.pierceive.com/.
En filterlista till Adblock som blockar den mesta reklamen. Lättskött i och med att den kan uppdatera sig automatiskt. Man kan även lägga till egna blockeringar om man skulle behöva.

Funkar finemang för mig i alla fall.
Mjo, kan ju vara bra, men den kan ju även blocka sådant som man kanske vill se.
Citera
2006-10-17, 11:56
Medlem
kalabalikens avatar
Till Firefox: Ladda ner den extension som heter Greasemonkey (https://addons.mozilla.org/firefox/748/) och installera sedan de script som finns på http://userscripts.org/home/boring_s...ch=aftonbladet.
Eg. behövs nog bara en av dem, men jag tog båda innan jag fått det att funka helt. Det scriptet gör är att det plockar bort bland annat jobbannonnserna till höger på skärmen på aftonbladet.se. Dessa finns annars kvar trots att man kör adblock. Skönt att slippa se skiten!
Citera
2006-10-17, 12:15
Medlem
HK-47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Mjo, kan ju vara bra, men den kan ju även blocka sådant som man kanske vill se.
Det är mycket möjligt, men av förklarliga skäl inget jag märkt.
Tills vidare kör jag på den gamla devisen: Det man inte vet, lider man inte av .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in