• 1
  • 2
2006-10-15, 20:21
Medlem
r inte det vrldens godaste l lr vad?! och vad har ni fr mer tips p l som smakar som leffe eller den liknande goda aromen
Citera
2006-10-15, 20:39
Medlem
The_arnes avatar
Leffe brun( ) r rtt okey, lite verdrivet att kalla den fr vrldens godaste l dock.
Citera
2006-10-15, 21:30
Medlem
Klens avatar
Har bara provat blonde & brune av Leffe (finns ju flera mrken), men h, finns s mycket bttre Belgare. G igenom de hr s fr vi se om du hller Leffe hgst eftert .
Citera
2006-10-15, 22:48
Medlem
mm thx, det ska jag gra men hittills s tycker jag det r tminstone n av vrldens bsta l och kwak r jvligt gott
Citera
2006-10-16, 10:23
Medlem
Den r "ok" och slinker ner ibland.

Testa Weihenstephan, Paulaner, Franziskaner eller varfr inte en Hoegarten med en skiva citron (serveras kall).
Citera
2006-10-16, 10:47
Medlem
kalmar74s avatar
En Leffe Bruin (Brune?) p fat r finfint. Jag tror dock inte jag sett den p fat i Sverige. Flaskvarianten r frsts ox helt ok men det var den p fat jag fastnade fr i Belgien fr ngra r sedan.

Leffe Blonde dremot har jag intne speciellt mycket till vers fr och jag har vldigt svrt att frst varfr en massa krogar bara har den i sitt sortiment.

Triple och Radieuse r ju ox ganska trevliga, plus att det ju blir lite extra snurr i kupan p dem. Och d menar jag inte Leffekupan.

Nn som har testat Leffe 9?

Lite irriterande att deras websida bara tycks finnas p franska eller hollndska. Bah!
Citera
2006-10-16, 11:52
hur uttalades den?

jag trodde den hette Leffe som smeknamnet p Leif.
Citera
2006-10-16, 12:37
Medlem
Duvel ( Ta den p 8%, Den p 12% r brutal.)
Jag residerade i belgien tills nyligen och drack denna deli i oanade mngder. Sen har du alla "trappiste" varianter, Chimey Bl, Rd, Gul tex tror jag du alla kan kpa p systembolaget, de r snarlika med Leffe.
I belgien kan du g in i vilken sjabbig butik som helst och vlja mellan skert 40 olika trappister som alla r lika bra, eller bttre n Leffe, det r magiskt.

Kom ven p Westmalle Tripple efter lste "kalmars" inlgg. Den r ven den sjukt hrlig.
Citera
2006-10-17, 14:16
Medlem
"vlja mellan skert 40 olika trappister som...."

Fr att vara petig ... finns endast 7 trappistkloster som fr kalla sina l trappist-l, totalt gr dessa tillsammans ca 20 olika trappist l.

Producenter av trappistl
Achel >>
Chimay >>
Rochefort >>
Westmalle >>
Orval >>
Schaapskooi >>
Westvleteren >>

Citera
2006-10-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WD78
"vlja mellan skert 40 olika trappister som...."

Fr att vara petig ... finns endast 7 trappistkloster som fr kalla sina l trappist-l, totalt gr dessa tillsammans ca 20 olika trappist l

ok ok. Men lt oss d sga verjsta lsorter som till bde smak, karraktr
och allt annat pminner starkt om trappist l.
Citera
2006-10-17, 16:45
Medlem
V-rocks avatar
Kan bara hlla med, leffe r kanon. Jvligt kul namn med och det skadar ju inte nr man dricker l...

Eftersom jag inte har en s avancerad lkultur s skulle jag vilja passa p och frga om trapistler, vilka finns p bolaget och vad brukar dom kosta?

Eftersom det r kvalitetsl s kan jag tro att det r dyrare, men gller det s god l fr det kosta ngar kronor extra, helt klart.
Citera
2006-10-17, 17:09
Medlem
Boris-Bosses avatar
otroligt god l...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto