• 2
  • 3
2018-04-20, 22:27
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
var ska jag börja....är ett veritabelt klantarsel

- Bränt mig otaliga gånger. Värst var nog när jag skulle smälta socker för att sätta ihop ett pepparhus, spillde en rejäl slev glödhet sockermassa på armen. Blåsor
-Värmde gröt i micron och när jag tar ut skålen ur micron exploderar gröthelvetet över mitt vänstra bröst.
- Trott att jag är en mutant och tagit ut en ugnsform med en extremt tunn prydnadsgrytlapp

-Skurit mig x antal gånger, både på knivar, potatisskalare och rivjärn

- och den klassiska gnugga i ögonen efter chilihackning inte att förglömma.

Jag har gett upp pepparkakshus, bränner mig alltid på det där jävla sockret. Blir så förbannad att jag var tvungen att sluta helt med det. Kommer fan aldrig att göra ett pepparkakshus igen.
Citera
2018-04-20, 23:00
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag har gett upp pepparkakshus, bränner mig alltid på det där jävla sockret. Blir så förbannad att jag var tvungen att sluta helt med det. Kommer fan aldrig att göra ett pepparkakshus igen.
Visst är det provocerande! Fick tips om att använda snabbtorkande lim istället, man vill ju ändå inte äta den där dammiga skiten sen
Citera
2018-04-20, 23:04
Bannlyst
Det här är ett idiotinlägg TS.. men att samtidigt öppnat ett övre skåp och sedan huka sig ner för att kolla på nåt.. och så glömma bort den där öppna skåpluckan man drämmer i huvudet. Just på kanten på skåpluckan nästan äter sig in i huvudsvålen, och det gör så jäkla ont!

Helvete vad ont det gör! .. Det har hänt några få gånger. Men nu har jag lärt mig. Aldrig mer!
Citera
2018-04-20, 23:07
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Visst är det provocerande! Fick tips om att använda snabbtorkande lim istället, man vill ju ändå inte äta den där dammiga skiten sen

Helt sant, jag brukar dessutom köra en annan deg som blir rätt hård och otrevlig att äta när den har svalnat. Som sagt är det aldrig läge att äta skiten ändå. Ändå står man där och smälter socker för att så "ska" man göra.
Citera
2018-04-20, 23:10
Moderator
Allaballawallas avatar
Lyckades med en massa idiotsaker när jag var ung och oerfaren kock, men det mest smärtsamma är nog när jag råkade sätta en kräftgaffel ett par centimeter in i handen så att jag fick ha hjälp med att dra loss den. Eller kanske när jag tappade en stor j*vla marmorplatta (För att tablera choklad.) på ankeln eftersom jag inte insett hur tung den faktiskt var när jag lyfte upp den (Vanligtvis hjälptes vi åt att lyfta upp den på bänken.). Som tur är så höll både marmorplattan och ankeln...

Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
En skröna!

Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Skröna? Alla män som lagat mat innehållande chili har garanterat gjort detta misstag EN gång!

Japp, det där lyckades jag med när jag var ung och inte tänkte.

Har mer än en polare som lyckats med precis samma sak. Men priset tar en gammal kollega som stod och hackade Habanero och hade en trasig vinylhandske på jobbet. Han drabbades själva bara sekundärt när han kom hem och pillade lite på sin sambo; men det var antagligen illa nog...
Citera
2018-04-28, 09:07
Medlem
pelviss avatar
Hackat habanero sen kliat på ett visst ställe, japps tror de flesta gjort det.

Hade oljat in bakplåtspapper som var i ugnen under uppvärmningen, tog sen ut plåten med pappret på och vips när jag börjar gå så fångar vinddraget pappret som viks mot mig. Ca 200 stänk 250 gradig olja på armarna. Aldrig mer pappret på under uppvärmningen.
Senast redigerad av pelvis 2018-04-28 kl. 09:08. Anledning: Stavfel
Citera
2018-04-28, 09:12
Medlem
DaChiefs avatar
Jo klart man gjort habanerogrejjen och ett otal andra saker. Bränt sig på olika sätt i ugn, på grill, skärt sig på verktyg etc.

Mina händer och underarmar har ärr efter skärsår och brännmärken. Men klart man bär dem med stolthet eftersom de är badges of honor från ett köksjobb och livserfarenheter.
Citera
2018-04-28, 09:22
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Stod och kokade makaroner och skulle hälla ut vattnet i diskhon.

Tar kastrullen (givetvis har jag inte skjutit in nedersta lådan på kökskåpet) trampar i lådan och tappar balansen helt. Men som tur är lyckas jag bara få de kokade vattnet över handen och 50% av makaronerna hamnar på golvet.......

Skjuter alltid in lådorna numera
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in