• 1
  • 2
2006-10-14, 17:26
Bannlyst
r det ngon som har erfarenhet av denna produkt var det gller deffningssyfte? r den jmfrbar med Clen, ECA, synephrin? Produkten var mycket svr att f tag p, och den har inte varit p tapeten srskilt mycket. Tacksam fr svar!

Mvh
Citera
2006-10-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av af_sandberg
r det ngon som har erfarenhet av denna produkt var det gller deffningssyfte? r den jmfrbar med Clen, ECA, synephrin? Produkten var mycket svr att f tag p, och den har inte varit p tapeten srskilt mycket. Tacksam fr svar!

Mvh

r inte det en ADHD medicin?
Citera
2006-10-15, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMan
r inte det en ADHD medicin?

Jo det stmmer. Medicinen ges till barn i Staterna med koncentrationssvrigheter, men har spridits till BB-vrlden samt hollywoodeliten som vill bli smala p nolltajm.

Mvh
Citera
2006-10-15, 03:31
Medlem
Alladins avatar
Affe...hmm, lter inget bra. Hade hellre tagit riskerna med t3 eller dnp n stoppat i mig sna droger.
Citera
2006-10-15, 04:37
Medlem
G till knarkarforumet, dr kanske du hittar ngon med erfarenhet p omrdet.
Citera
2006-10-15, 10:21
Medlem
Man tyckte amfetamin var ett bra bantningspiller p 40-50 talet. Sen upptckte man ganska fort att det skapade ett beroende som r vldigt ohlsosamt.
Stor skillnad att behandla adhd/damp med ritalina n att banta med det eftersom adhd-barnen upplever amfetaminet helt annorlunda n "normala" mnniskor som blir speedade.
Snabbt stt att bryta ner kroppen, tnderna och hjrnan med. Effedrin r sockerpiller i jmfrelse.
Citera
2006-10-15, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gregger
Man tyckte amfetamin var ett bra bantningspiller p 40-50 talet. Sen upptckte man ganska fort att det skapade ett beroende som r vldigt ohlsosamt.
Stor skillnad att behandla adhd/damp med ritalina n att banta med det eftersom adhd-barnen upplever amfetaminet helt annorlunda n "normala" mnniskor som blir speedade.
Snabbt stt att bryta ner kroppen, tnderna och hjrnan med. Effedrin r sockerpiller i jmfrelse.

Detta skall ju inte ha samma effekt som vanligt amfetamin. Vad skillnaden p Dex och vanligt r har jag ingen aning om, nn som kan bertta fr mig? Detta preparat r tydligen ganska vanligt inom filmindustrin ocks har jag hrt. Det r ju inte rent tjack, utan ngot mycket hlsosammare.

Mvh?
Citera
2006-10-15, 16:49
Medlem
Ladidas avatar
Jag tror inte amfetaminliknande preparat r bra fr kroppen under deff d de sliter oerhrt p immunfrsvar, lever, hjrta etc.
Ifall man ska trna och samtidigt g runt och vara speedad tror jag att man kommer brnna ut sig ganska snabbt, men ned i vikt lr man ju g. Frgan r till vilket pris.
Citera
2006-10-15, 17:58
Medlem
Citat:

Dr har du fel Effedrin r nstan identiskt uppbyggd som amfetamin och skapar x kraftigt beroende, inte minst hos yngre mnniskor.

Men ganska enkla metoder kan man "gra om" effedrin till metaamfetamin.

Allt det dr tjacket r frkastligt i byggarsvngen.
Citera
2006-10-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HÅDE
Dr har du fel Effedrin r nstan identiskt uppbyggd som amfetamin och skapar x kraftigt beroende, inte minst hos yngre mnniskor.

Men ganska enkla metoder kan man "gra om" effedrin till metaamfetamin.

Allt det dr tjacket r frkastligt i byggarsvngen.

De har vissa likheter ja. Men det har mnga andra fenetylaminer och kolvten ocks.
Men det r mycket, mycket mildare n amfetamin, bde p beroendesidan och skadesidan. Efedrin slpper inte ls dopamin som amfetaminet gr. Det har mycket mer likheter med adrenalin pverkansmssigt. Har hittils aldrig hrt talas om ngon som blivit beroende av efedrin iaf.
Citera
2006-10-15, 19:28
Bannlyst
Citat:
De har vissa likheter ja. Men det har mnga andra fenetylaminer och kolvten ocks.
Men det r mycket, mycket mildare n amfetamin, bde p beroendesidan och skadesidan. Efedrin slpper inte ls dopamin som amfetaminet gr. Det har mycket mer likheter med adrenalin pverkansmssigt. Har hittils aldrig hrt talas om ngon som blivit beroende av efedrin iaf.

Det r inga svrigheter att bli beroende av eff. Du behver ju inte ligga p ngot behandlingshem och svettas i tre veckor fr att vara grn, men du kan likna det vid att sluta rka eller sluta snusa. Frsta dagarna r du fruktansvrt trtt och knner en svag "hungerknsla". Motivationen till trning minskar drastiskt, och ven apati i det stora hela. Det tar ett par veckor innan du blir helt 100 igen om du varit torsk p Eff. Men detta r ju inte jmfrbart med avtndning p Amf. Men beroende kan man bli. Och blir man beroende har man helt enkelt gjort fel. Men fr er som provat Amf och blivit stddigt speedade vet att det r jmfrbart med en rejl speedning p Eff.

Mvh
Citera
2006-10-15, 20:22
Medlem
Pirret i kroppen och piggheten kanske man kan jmfra med. Det skulle vara om man fick vldigt svagt amf, eller tog vldigt lite.
Sen r det skillnad p ett beroende och biverkningarna efter ett lngvarigt bruk.
Men visst finns det skert ngon som lyckats bli psykiskt beroende av efedrin, men d r det frmodligen en person som skulle kunna bli beroende av glass/kaffe eller ngot mttligt starkare. ven om efedrin nu pverkar mer n de tv jag nmnde.
Amfetaminer pverkar CNS mycket, mycket hrdare, psykoser och hallisar etc. Det spelar helt klart i en annan liga n efedrin. Bara fr att jag nu skriver det betyder det inte att efedrin r nyttigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in