Ska man generalisera lite så skulle jag noga säga att kvinnor har mycket högre social kompetens iaf. en mycket högre lägsta nivå om man nu kan säga så.
Ska man generalisera lite så skulle jag noga säga att kvinnor har mycket högre social kompetens iaf. en mycket högre lägsta nivå om man nu kan säga så.
Fast nu handlar det om bäst, och jag törs sätta min högra hand på att den trevligaste personen på jorden är man. Tur att det är svårt att mäta trevlighet objektivt...
I allmänhet tror jag att kvinnor har högra lägstanivå i mycket (färre självmord, färre uteliggare, färre kriminella, osv). Männen är överrepresenterade både på toppen och på botten.
Senast redigerad av jäjg 2011-12-13 kl. 19:04.
Fast nu handlar det om bäst, och jag törs sätta min högra hand på att den trevligaste personen på jorden är man. Tur att det är svårt att mäta trevlighet objektivt...
I allmänhet tror jag att kvinnor har högra lägstanivå i mycket (färre självmord, färre uteliggare, färre kriminella, osv). Männen är överrepresenterade både på toppen och på botten.
att döma av nivån i den här tråden är kvinnor troligen bättre än män på att hosta fram någon sorts belägg för sina påståenden om tillståndet i världen -- sämre än såhär kan de knappast vara. "jag törs sätta min högra hand på att den trevligaste personen på jorden är man". jaha, ok. då måste det ju vara så, om du törs sätta din högra hand på det.
att döma av nivån i den här tråden är kvinnor troligen bättre än män på att hosta fram någon sorts belägg för sina påståenden om tillståndet i världen -- sämre än såhär kan de knappast vara. "jag törs sätta min högra hand på att den trevligaste personen på jorden är man". jaha, ok. då måste det ju vara så, om du törs sätta din högra hand på det.
För inlägget jag svarade på var välmotiverat och uppbackat av empirisk data? Slappna av lite.
Jag tolkar det som bättre och inte bäst, den tolkningen bygger jag bla. på trådnamnet
Citat:
Ursprungligen postat av jäjg
För inlägget jag svarade på var välmotiverat och uppbackat av empirisk data? Slappna av lite.
Det har nu gått omkring 3-4 år sen jag kom att tänka på " Finns det något tjejer är bättre än killar på?"
Har haft diskussioner med alla möjliga människor , familj , krog , kompisar och har fortfarande inte hittat någon som kommit med ett bra exempel som jag köpt.
Så jag undrar nu , vad är tjejer bättre än killar på?
Saker som te x föda barn gills inte av skäl ni nog förstår själva.
Slutsatsen jag fått är , Killar är bättre än tjejer.
Feminister får svara.
Testa att läsa en enda bok om grundläggande biologi eller en enda utredning av vad män och kvinnor är bättre på än det andra könet så får du ditt svar. Lite förjävla slappt att bara fråga kompisar och fråga på Flashback om man vill veta med tanke på att en enkel googling ger dig svar.
Nu har inte jag några fakta här, men det känns som att någon kvinna måste va bäst i världen på att tjäna mest pengar någonsin utan att behöva jobba alls,
genom att ärva en man
.
Citat:
Ursprungligen postat av DonVonFjant
Testa att läsa en enda bok om grundläggande biologi eller en enda utredning av vad män och kvinnor är bättre på än det andra könet så får du ditt svar. Lite förjävla slappt att bara fråga kompisar och fråga på Flashback om man vill veta med tanke på att en enkel googling ger dig svar.
Testa.
Det måste ju vara jobbigare att fråga runt bland polare i flera år och dessutom göra en tråd på FB.
Måste tillägga att jag gillar att du citerar fem år gamla inlägg, hehe.
om det gäller priset för årets mest korkade kommentar -- ja, kanske. rasblandning förutsätter såvitt jag kan se att minst en man och minst en kvinna är inblandade. och i grunden är det bara mannens inblandning som behöver vara frivillig.