2006-10-14, 01:30
  #73
Medlem
qwertyabc123s avatar
Ähh finns inget "riktigt" kvinnor är bättre på än män. Män är ju tom. bättre på att vara sämst!
Citera
2006-10-14, 01:31
  #74
Medlem
RedXs avatar
De är i mitt tycke betydligt sexigare än män. Annars finns det nog inte så värst mycket som kvinnor generellt sett är bättre än män på. Det finns dock enormt många kvinnor som är bättre än sina manliga motsvarigheter inom sina specialistområden (frånsett idrottens värld).
Citera
2006-10-14, 01:44
  #75
Medlem
Jaxxxs avatar
Har för mig att världsrekordet en Pärldykare (utan tuber givetvis) hållt andan var en kvinna. Något runt 6 minuter om jag inte missminner mig..
ska dock försöka googla lite om det
Citera
2006-10-14, 01:49
  #76
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal
Det har nu gått omkring 3-4 år sen jag kom att tänka på " Finns det något tjejer är bättre än killar på?"
Har haft diskussioner med alla möjliga människor , familj , krog , kompisar och har fortfarande inte hittat någon som kommit med ett bra exempel som jag köpt.

Så jag undrar nu , vad är tjejer bättre än killar på?
Saker som te x föda barn gills inte av skäl ni nog förstår själva.

Slutsatsen jag fått är , Killar är bättre än tjejer.
Feminister får svara.

Du måste ju skämta, eller så bor du i en inavlad by i norrland och idkar könsumgänge med får.

Men för att svara på din dumma fråga:

Skolan, är ett av många områden som tjejer är bättre på.
Lustigt att du missat alla miljontals nyhetsinslag osv som just tagit upp detta problem, att killar hamnar efter i skolan.

lycka till med fåret!
Citera
2006-10-14, 01:56
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Detta beror på gamla traditionella familjekonstruktioner. Våra mammor och mormödrar var fostrade till detta. Du ska nog se hur det är här hemma. Barnen kommer till mig. Jag nattar och pratar och läser, lagar mat, handlar osv.. Hemma hos oss så är det jag som försvarar barnen när de vill sova i vår säng, tjejen är så lättväkt så hon brukar bli grinig när nallar och ungar kommer flygandes, men för mig så ger det bara en lycklig skön familjekänsla. då somnar jag med ett leende och minns när jag var liten och gjorde detsamma. Så frågar du samma fråga om 30 år när mina barn är gamla så kommer de inte att hålla med dig.

Det visar också på hur lång tid det tar att ändra en sådan sak som jämnställdhet, minst två generationer måste typ dö ut innan effekten från den tredje ens börjar märkas. I den fjärde generationen så börjar man verkligen leva efter det som den tredje sådde utan att ha kvar någon generation som strävar mot.. (väldigt förenklat då..)

Jag tror att dagens pappor, de flesta i alla fall, är väldigt känslosamma när det gäller sina barn, i alla fall de jag känner. Det är inget snack om saken, man försöker maximera sin tid med barnen och stannar hemma så långt det bara går, försöker sno extra dagar från mammans föräldradagar osv.

Vi är trötta på att arbeta bort livet och vill se våra barn växa. Så känner jag det i alla fall.. Vilket kanske är anledningen till att jag nu flyttar från stockholm till dalarna för ett mer harmoniskt liv..

Oj, vart lite offtopic här..

Ontopc:
Jag kommer inte på något som tjejer är bättre på av de saker där båda könen är inblandade på förutom subjektiva saker.
Kan tänka mig att de är bättre hemliga agenter då de kan utnyttja sin kvinnlighet, och andra yrken/sysselsättningar där kvinnligheten passar in.

Vård och omsorg har de som sagt enbart en socialt konstruerad fördel i, då de av tradition fått den rollen, vilket jag nu tror kommer ändras snabbt.

Men fan vad jag babblar idag då.. Nä, over and out..

Hur vet du att det bara är sociala konstruktioner? Nog för att vi är flexibla, men...Bara för att du är en jämställd P3-Christer-Pappa betyder det inte att alla är det, och att det alltid gynnar barnet är inte heller säkert. Man pratar om två kärleksfulla föräldrar men se hur det gick; en generation av narcissistiska, egoistiska drönare och slackers, prinsar och prinsessor utan stake, go eller självbevarelsedrift som vägrar att skita ner händerna. (grov generalisering igen, men så ser det faktiskt ut)

Man ska kanske ha viss distans till sitt barn som far, älska det men också rusta det för det hårda livet så att de inte chockas senare, för barnets skull bör nog en av föräldrarna ta på sig rollen som auktoritet och överhuvud och det tror jag mannen är bäst lämpad att göra. Nu är jag själv inte förälder så detta kan komma att förändras vad det lider.
Citera
2006-10-14, 02:01
  #78
Medlem
fröken sveriges avatar
Vad tjeter är bättre på;
-prata
-städa
-laga mat
-snickra
-måla
-bilkörning
-chefsskap
-sex
-planering
-strategi

för övrigt är det bra med män, om de är snygga
Citera
2006-10-14, 02:01
  #79
Medlem
erowids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Hur vet du att det bara är sociala konstruktioner? Nog för att vi är flexibla, men...Bara för att du är en jämställd P3-Christer-Pappa betyder det inte att alla är det, och att det alltid gynnar barnet är inte heller säkert. Man pratar om två kärleksfulla föräldrar men se hur det gick; en generation av narcissistiska, egoistiska drönare och slackers, prinsar och prinsessor utan stake, go eller självbevarelsedrift som vägrar att skita ner händerna. (grov generalisering igen, men så ser det faktiskt ut)

Man ska kanske ha viss distans till sitt barn som far, älska det men också rusta det för det hårda livet så att de inte chockas senare, för barnets skull bör nog en av föräldrarna ta på sig rollen som auktoritet och överhuvud och det tror jag mannen är bäst lämpad att göra. Nu är jag själv inte förälder så detta kan komma att förändras vad det lider.

Om en av föräldrarna tar på sig rollen som en auktoritet så kommer barnet/barnen se till att spela ut föräldrarna mot varandra. Föräldrar ska sträva efter att hålla en så pass enad "front" mot barnen som möjligt. Barn är knappast idioter..
Citera
2006-10-14, 02:02
  #80
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken sverige
Vad tjeter är bättre på;
-prata
-städa
-laga mat
-snickra
-måla
-bilkörning
-chefsskap
-sex
-planering
-strategi

för övrigt är det bra med män, om de är snygga
ho-ho-ho-horse shit!
Citera
2006-10-14, 02:11
  #81
Medlem
fröken sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
ho-ho-ho-horse shit!

En sanning.

Men för dig (vi mörkar det ofta för manlighetens skull)
Citera
2006-10-14, 02:12
  #82
Medlem
tjejer är allra bäst på att snacka skit bakom ryggen på andra...säga en sak men mena något annat och att inte våga stå för vad dom säger
Citera
2006-10-14, 02:16
  #83
Medlem
fröken sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantastika
tjejer är allra bäst på att snacka skit bakom ryggen på andra...säga en sak men mena något annat och att inte våga stå för vad dom säger

Småtjejer, men inte kvinnor.
Citera
2006-10-14, 02:19
  #84
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantastika
tjejer är allra bäst på att snacka skit bakom ryggen på andra...säga en sak men mena något annat och att inte våga stå för vad dom säger
Usch ja. Där har du rätt. har svårt att lita på mina väninnor. Har fått en del knivar i ryggen,även av dom man verkligen har lita på.
Annars är kvinnor bättre på ansvar. Det är oftast dom som får ta hand om barn & djur efter uppbrott & skilsmässor. Dom har nog mer empati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in