2011-06-14, 20:47
Medlem
Sminka och piffa upp sig, städning, tjata om skitsaker, att vara konforma och att föda barn.
Citera
2011-06-14, 22:41
Bannlyst
Skvaller,smink och slösa pengar?
Citera
2011-06-14, 23:30
Medlem
DoctorDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahman
Sminka och piffa upp sig, städning, tjata om skitsaker, att vara konforma och att föda barn.
Sanningen!
Citera
2011-07-12, 11:02
Medlem
FFMs avatar
Klaga, tjata, städa, manipulera.

Laga mat håller jag för en lögn. Min brud kan laga det hennes morsa lärde henne i form av tysk husmanskost. Om man frågar henne efter något utanför det hon blivit lärd, så är hon som ett levande frågetecken. Förra tjejen tänkte koka upp vatten i en kastrull. Inget konstigt med det va? Hon valde dock att ställa kastrullen i en mikrovåg .
Citera
2011-07-12, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FFM
Klaga, tjata, städa, manipulera.

Laga mat håller jag för en lögn. Min brud kan laga det hennes morsa lärde henne i form av tysk husmanskost. Om man frågar henne efter något utanför det hon blivit lärd, så är hon som ett levande frågetecken. Förra tjejen tänkte koka upp vatten i en kastrull. Inget konstigt med det va? Hon valde dock att ställa kastrullen i en mikrovåg .

Hade hennes tyska mamma lärt henne ställa kastruller i microvågsugnar, eller vad försöker du säga?
Citera
2011-07-12, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Hade hennes tyska mamma lärt henne ställa kastruller i microvågsugnar, eller vad försöker du säga?

Om du läser svaret igen så är det inte samma tjej han pratar om
Citera
2011-07-12, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
Om du läser svaret igen så är det inte samma tjej han pratar om

Ah, tack! Jag fattade inte att det var två brudar. En som lagar mat som en tysk medelålders kvinna och en som stoppar en kastrull i mikron. Stackars sate!

Vad kvinnor är bättre på är att baka bullar och kakor och sånt. Laga mat gör ju oftast bägge i hushållen nu förtiden men just småkaksbaket och liknande görs av oftast av kvinnor. Själv bakar jag kanelbullar men aldrig småkakor. Har väl gjort nån gång men inte i regel.
Citera
2011-07-12, 11:52
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ah, tack! Jag fattade inte att det var två brudar. En som lagar mat som en tysk medelålders kvinna och en som stoppar en kastrull i mikron. Stackars sate!

Vad kvinnor är bättre på är att baka bullar och kakor och sånt. Laga mat gör ju oftast bägge i hushållen nu förtiden men just småkaksbaket och liknande görs av oftast av kvinnor. Själv bakar jag kanelbullar men aldrig småkakor. Har väl gjort nån gång men inte i regel.

Du borde prova radiokakan, den var absolut ämnad för båda könen!
Citera
2011-07-12, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet

Det tåls o diskuteras tror ingen kvinna vill ha mig i ett kök jag är helt enkelt inte ämnad för o vara där
Citera
2011-07-12, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet

Jaså, den var det. Har faktiskt funderat på den, men inte kommit mig för än. Får kolla lite ingredienser och göra en lista så kanske det sker något under veckan. Lite småroligt så där att bjuda på kanske. Många vet inte ens om att radiokakan är uppfunnen. Det var en bra kaka att äta när man lyssnade på radion i dess barndom och radiofrukten var banan.

Det är lite roligt när man ofta fixar hemma bägge två, att man trots allt delar upp sysslorna. Det blir så att man får vissa maträtter och bröd och sånt som sina "egna." Och det är väl så då kanske att familjens samlade uppfattning är att den som är bättre på köttsoppa ska göra den och så vidare.
Citera
2011-07-12, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
Det tåls o diskuteras tror ingen kvinna vill ha mig i ett kök jag är helt enkelt inte ämnad för o vara där

Är det yin och yang som har sagt det?

Det viktigaste är väl ändå vad du anser själv, inte vad någon kvinna tycker. Vill du sitta i köket och äta frukost tycker jag att du får det.
Citera
2011-07-12, 12:02
Bannlyst
Citat:
Är det yin och yang som har sagt det?

Det viktigaste är väl ändå vad du anser själv, inte vad någon kvinna tycker. Vill du sitta i köket och äta frukost tycker jag att du får det.

Haha nu tänkte jag mer på o laga mat och baka ioförsig

Jo det är väl ända gång dom kan tänkas vilja ha mig i ett kök när man ska äta tillsammans men jag brukar alltid vilja sitta vid datorn när jag äter en ful ovan jag har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in