• 1
  • 2
2006-10-12, 22:14
Medlem
criss avatar
Jaha!
Tjejen har varit o handlat. O inte fan köpte hon O'boy original, utan en sockerfri dito.
Visst tänkte jag. Man får väl ge det en chans. Jag smakade på pulvret, och tyckte det smakade relativt likt med originalet, så jag körde i lite pulver i en mugg med mjölk.

Nu till problemet. Det gick överhuvudtaget inte att blanda ner det med mjölken. Det ligger bara ovanpå o flyter. Jag tog o slog ner sörjan i en kastrull, värmde upp det och vispa som en idiot.. Ingen hjälpte. Till sist hällde jag ut skiten, och fick nöja mig med mjölk naturell.

Någon annan som haft det här problemet, eller fick jag tag i ett måndagexemplar?
Citera
2006-10-12, 22:31
Medlem
mankers avatar
Smakar skit säger bill
skit smaka't säger bull
exakt säger manker

håller med iaf. fungerar inte alls att blanda, smakar dessutom fel. kanske inte pga "sockerfriheten" utan mer att det inte smakar något. mest utspätt.
hoppas de fixar till det i framtiden. tur att jag inte dricker o'boy vanligtvis iaf
Citera
2006-10-12, 22:36
Medlem
AboXiss avatar
Jag hatar allt som har med att ta bort de dumma i livsvaror. De får fan tänka på oss andra som inte vill gå ner i vikt, inte vill ha bättre hälsa. Fan jag blir så arg på sånt här. Hoppas nått företag kommer med Über sockrit utbud
Citera
2006-10-12, 22:46
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AboXis
Jag hatar allt som har med att ta bort de dumma i livsvaror. De får fan tänka på oss andra som inte vill gå ner i vikt, inte vill ha bättre hälsa. Fan jag blir så arg på sånt här. Hoppas nått företag kommer med Über sockrit utbud

vanlig o'boy + extra socker + röd mjölk -> värm och dra på vispgrädde o chokladsås så blir du nöjd.

Citera
2006-10-12, 23:26
Medlem
Sockerfritt är det men det är mest en illusion. Det är istället ersatt med maltodextrin, som är en bra mycket snabbare kolhydrat(om man nu bryr sig) samt är även den dålig för tänderna.

Anledningen till att socker inte är så snabbt är att det är 50% glukos(snabbt, den energi som kroppen använder) men också 50% fruktos. Fruktos är långsamt eftersom det inte tas upp i blodet utan tar omvägen runt levern bland annat, levern gör sedan om det till glukos och pytsar ut det när man behöver. Dock skall man inte missta det för att det är "bättre" än glukos, fruktos är verkligen inte bra att överäta då det är kopplat till fetma.

Vad jag vill säga, om ni nu inte får i er sjukt mycket oboy så kör den ni gillar mest, spelar ingen roll. Dricker ni den konstant är det väl onödigt om ni går upp i vikt eller är överviktiga, alternativt inte får i er tillräckligt med andra makro och mikro-nutrienter(t.ex. protein och vitaminer)
Citera
2006-10-13, 08:56
Medlem
Heaven/Hells avatar
Vi köpte sockerfritt, som tidigare talare påpekat så löste det knappt upp sig. Det blev någon knappt färgsatt sörja som hade massa chokladklumpar som "lock". Men min dotter blev glad för hon tycker om att röra, & röra det fick hon :evil:

Behöver jag tillägga att det sockerfria är ersatt med original, numera? Eller, mamsen har det sockerfria medans jag & dotra kör vidare med original!
Citera
2006-10-13, 10:27
Bannlyst
Vanlig oboy i refill förpackning brukar också vara näst intill olöslig i mjölk.

Lite OT. Om man blandar funlight och andra sockerfria safter med mjölk så skär det sig totalt. Det blir som vatten med proteinklumpar.
Citera
2006-10-13, 19:37
Medlem
Tjohildas avatar
Jag försökte en gång blanda fun-light med varmvatten när jag hade ont i halsen (fick varm saft mot det när jag var liten) Det hela blev en massa slemmiga trådar! Har hört att hemma hos kemister hittar du aldrig light-produkter, de vet vad som är i!
Citera
2006-10-13, 19:41
Medlem
Packans avatar
Det stämmer, det går tyvärr inte att blanda skiten
Citera
2006-10-13, 20:56
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Jag försökte en gång blanda fun-light med varmvatten när jag hade ont i halsen (fick varm saft mot det när jag var liten) Det hela blev en massa slemmiga trådar! Har hört att hemma hos kemister hittar du aldrig light-produkter, de vet vad som är i!

var väl iof skillnad på varmt och uppkokat vatten?
vi fick iaf kokat vatten och inte bara varmt, från kranen, i vår saft på dagis :P

och ang light-produkter så dör ja hellre av förgiftning än fettma eller liknande (långsökt - ja)
Citera
2006-10-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda

Aspartam klarar inte av värme, det är därför man inte kan använda det i bakverk etc. Sedan det andra du säger är struntprat, men det hoppas jag att du förstår.
Citera
2011-09-02, 09:44
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightgaunt
Aspartam klarar inte av värme, det är därför man inte kan använda det i bakverk etc. Sedan det andra du säger är struntprat, men det hoppas jag att du förstår.

Fuck you.... Nej då men hur vet du att det är struntprat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in