2006-10-12, 16:07
Medlem
jeeess avatar
hej..hoppas det är rätt del jag lägger det i men jag håller tummarna
Någon som har ett bra sätt att ta bort vanliga "plast" tryck från bomulls tröjor? trycket jag vill ha bort är rätt slitet så det borde gå, tackar
Citera
2006-10-12, 16:59
Medlem
skrapa med något hårt och vasst, en knif.
Låter som att det kan vara dags att kassera tröjan?
Citera
2007-02-03, 13:28
Medlem
NOiDs avatar
Finns det inget medel man kan häva på? Har haft en loongsleeve några år nu som är jäkligt skön, men vill inte navända den offentligt pågrund av att det är långa tribal liknande tryck på armarna. så de skulle jag vilja få bort
Citera
2007-02-03, 16:03
Medlem
Universals avatar
har för mig att det kan fungera genom att frysa in tröjan...för att sedan kunna skrapa bort enklare
Citera
2007-02-03, 16:05
Medlem
Om nu tröjan från Pridefestivalen i Berlin 2002 är så skön, så får du leva med trycket.
Citera
2007-02-03, 16:30
Medlem
xicozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Om nu tröjan från Pridefestivalen i Berlin 2002 är så skön, så får du leva med trycket.

hahahhaha

ska du skrapa bort det, skrapa försiktgt så du inte får hål i tröjan..
Citera
2007-02-03, 16:51
Medlem
Bolleistheshits avatar
Jag har hört att man kan ta bort företagsloggor och sådant från i alla fall byxor och jackor genom att lägga en fuktig handduk på och sedan stryka. Kanske fungerar på bomullströjor också.
Citera
2007-02-04, 03:13
Medlem
NOiDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet

haha, nja. Köpte en t-shirt av märket 'trasher' från junkyard men fick en longsleeve istället som kostade 300:- mer så jag tackade och tog emot. dock så var det ett fult jävla tryck på!
Citera
2007-02-04, 22:02
Medlem
Det kan gå att ta bort beronde på vad det är för tryck.
Är de transfer tryck går det att ta bort, är det screen blir det svårare.
Citera
2007-07-11, 16:47
Medlem
bohrdohrs avatar
Har en ganska snygg piké av polyester men som har ett ganska stort fult "plasttryck" på vänster bröst.

Tips på att få bort det? Fungerar blöt handduk+strykjärn som någon tipsade om innan?
Citera
2007-07-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohrdohr
Tips på att få bort det? Fungerar blöt handduk+strykjärn som någon tipsade om innan?

Hur kan man vara så dum så att man tror att en blöt handduk ,dvs vatten, och ett strykjärn, dvs värme, kan användas för att ta bort färg? (ja tygtryck består av textilfärg). Om vatten skulle få ett tygtryck att lösas upp skulle man ju inte ens kunna tvätta tröjorna i tvättmaskinen.
Polyesterfibern har sugit åt sig färgen och det finns ingenting du kan göra för att få bort det. Ska du stryka tröjan rekommenderas att du stryker från avigsidan, då värmen kan göra att färgen smälter ifall du får för dig att stryka direkt på trycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in