2003-07-26, 16:16
äldre konto (old)
Ej medlem
Min Cd-rom funkar inte, när jag stoppar i en skiva så lyser den bara till lite, sen så klickar den, och den hittar ingen CD , vad beror detta på?
Citera
2003-07-26, 16:52
Medlem
Liquid_Xs avatar
många saker.. kasst läshuvud bla.. har du testat med mer än en skiva för om inte så kan det va att skivan är kass..
Citera
2003-07-26, 17:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag har testat olika skivor, kan man köpa ett nytt läshuvud? är det svårt att byta cd-rom enhet?
Citera
2003-07-26, 17:22
äldre konto (old)
Ej medlem
nee.. dra ut de två kontakterna bak på den.. den medelstora vita är ström.. den svarta är där all data går.. du kanske möjligen har en lite kabel med den är bara nödvändig om du har hörlurs utgång på cd enheten. sen skruvar du bort skruvarna på båda siderna om cd enheten.. sen springer du ner och köper en ny och gör samma sak fast baklänges..
Väldigt simpelt.

GL. 8)
Citera
2003-07-26, 23:22
äldre konto (old)
Ej medlem
glöm inte att stänga av strömmen och dra ur väggkontakten bara...annars kan det hända oväntade grejer... :twisted:
Citera
2003-07-27, 15:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azorac
Du kanske möjligen har en lite kabel med den är bara nödvändig om du har hörlurs utgång på cd enheten.

Den är till för att få ljud från en audio cd, sitter mellan cd-rom och ljudkort.
Citera
2003-07-27, 18:35
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag är nästan 100% säker att det blir lika dyrt/billigare att köpa en ny cd-rom-spelare. Eller dvd-spelare för den delen. Man kan få tag på dvd-spelare för en femhundring nu förtiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in