• 2
  • 3
2006-10-13, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
Ett lämpligt substitut torde vara bentazepam finns på SP

Just det, kunde inte komma på va fan den hette. Har du (eller någon annan)skickat han adressen till SP?
Citera
2006-10-13, 22:40
Medlem
hundens avatar
Killen ska börja en utbildning och vill bli av med sin nervositet. Han har ingen benso tolerans sedan tidigare och ni föreslår hästdoser för denna person.
2mg Iktorivil = 40mg diazepam.

Nej, 15mg oxascand så slipper du din nervositet och kan slappna av.
Eller varför inte 40mg inderal?
Citera
2006-10-13, 22:48
Medlem
lakritspipans avatar
I hans situation hade jag kört på 1mg Iktorivil + 20-40mg Inderal eller 10mg Stesolid + 20-40mg Inderal. Då bör det bli smooth och ingen lär heller märka att han har nåt crap i sig.
Citera
2006-10-14, 14:40
Medlem
Benzo_Manns avatar
Vi som ger killen svar på denna fråga har troligtvis brukat dessa ganska länge och har tolleras.. Fundera lite på hur myckte benzo du tog första gången och hur du reagerade..
Vi vet dessutom om killen väger 50kg eller 90kg, eller om han är känslig för medeciner generellt...
Citera
2006-10-14, 18:27
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Vi som ger killen svar på denna fråga har troligtvis brukat dessa ganska länge och har tolleras.. Fundera lite på hur myckte benzo du tog första gången och hur du reagerade..
Vi vet dessutom om killen väger 50kg eller 90kg, eller om han är känslig för medeciner generellt...

Jepp, håller med! Tror säkert det kan räcka bra med en Stessfemma, eller kanske så lite som en halv beroende på vikt osv. Det kanske till och med funkar med Atarax. Det beror lite på hur mkt man har laborerat med sina GABA-receptorer innan har jag fått för mig, angående på hur man reagerar på olika mediciner. Har man t ex supit mkt så brukar man tåla mer benso har jag för mig. Är inte hundra, men har för mig att det är så.

Det jag har fått förklarat från läkare är i alla fall att t ex Atarax och liknande blir i stort sett verkningslöst ifall man klivit på bensotåget regelbundet. Antihistaminer brukar inte vara några som helst problem att få prova om man går till en läkare, värre brukar det vara när det kommer till benso.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in