• 1
  • 2
2006-10-11, 23:21
Medlem
hej är ny här så jag vet inte om detta är rätt ställe att fråga på men jag frågar i alla fall. Vet att detta är en konstig fråga. Jag har hört att adrenalin är en hormon och hormoner går ju att käka genom tabletter. Finns det typ adrenalin tabletter som ökar adrenalinet så att man kan få adrenalin oftare eller när man vill eller? vet att jag förklarar konstigt men vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig?
Citera
2006-10-11, 23:40
Medlem
Sonic2k5s avatar
Såg ett skumt tv avsnitt av någon ännu skummare serie för ett par år sedan. Det var iaf en kille som kidnappade folk och skrämde skiten ur dom så dom pumpade ut rent adrenalin i en flaska. Sen skjöt han deras adrenalin och då blev praktiskt taget odödlig. Fan va soft om det hade funkat på rikigt.

Vad jag har lärt mig genom tv och film så skjuter man adrenalin vid överdoser in i hjärtat. Vet inte hur mycket det stämmer, men det måste ju finnas konstgjort adrenalin att få tag på. Det lär vara en ganska ball upplevelse.
Citera
2006-10-12, 06:28
Medlem
likeithards avatar
jag tror det finns syntetiskt adrenalin som ges vid chock bl.a.

att ta adrenalin oralt tror jag inte fungerar så bra, det bryts nog ner av magsyran innan det hinner gå ut i blodet.
Citera
2006-10-12, 09:24
Medlem
Arkomanns avatar
Jag har skjutit en skum blandning av fentanyl och adrenalin. Det var en härlig men skakig upplevelse.
Citera
2006-10-12, 17:39
Medlem
Benzo_Manns avatar
Adrenalin finns bara i som injektionsvätska och används främst vid allergichock eller hjärtstillestånd.
Är ingen rolig drog att ta.. Blir helt uppspeld och puls i 180...
Citera
2006-10-12, 17:58
Jag snodde min morbrors autoinjektorer med adrenalin i. Han fick dem för att han blev huggen av en huggorm, den (eller de) sprutade typ 5 ggr så mycket gift i honom. Så han kom in på IVA.

Men han sa bara att det var en huggorm som bet han. Så om det skulle hända igen så kunde han ta en autoinjektor med adrenalin i.

Men de var inte så värst kul...
Citera
2006-10-12, 18:06
Bannlyst
Skumt... När jag skulle sy lillfingret så frågade den ena läkaren den andra, ska vi ge han adrenalin?

-den andra: Nää skit i det.

-Jag:
Citera
2006-10-13, 18:00
Medlem
Arkomanns avatar
Jag har fått en blandning av adrenalin och xylocain hos tandläkaren (när jag var speedad och trippad ). Adrenalinet konstrigerar de ytliga blodkärlen vilket minskar blödningen och underlättar tandläkarens arbete. Xylocain är ett bedövningsmedel. Det dumma i sammanhanget är det, att kokain har precis samma effekter som adrenalin och xylocain, förutom att det också är euforiserande. Jag, och många med mig (åtminstone här ), skulle nog gärna gå till tandläkaren varje dag, om man fick en kolamacka i käften.

Hur som helst blev jag märkbart piggare av adrenalinet.
Citera
2006-10-13, 18:05
Medlem
men vadå så det finns alltså adrenalin sprutor eller?
Citera
2006-10-13, 18:53
Medlem
Botanikerns avatar
Ja om du inte är helt retarderad så kan du väl förstå det av ovanstående inlägg? Jag kan bekräfta det med.
have a nice day!
Citera
2006-10-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeExEm
Skumt... När jag skulle sy lillfingret så frågade den ena läkaren den andra, ska vi ge han adrenalin?

-den andra: Nää skit i det.

-Jag:

Det finns lokalbedövning med adrenalin för att blodkärlen ska dra ihop sig när man t.ex ska sys.
Citera
2006-10-14, 17:20
Medlem
Adrenalinet som säljs på apoteket går under namnet EpiPen.Det är rätt
många med svår allergi som har en eller flera autoinjektors hemma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in