2006-10-11, 18:49
Medlem
zip_its avatar
Har dålig koll på serien, men gillar det lilla jag sett. Nån som har länkar med lite nät-serier med dessa båda? Åsikter om dom! Är det en serie som tål att fördjupa sig i?
Citera
2006-10-11, 22:32
Bannlyst
Jag prenumererade på den när det begav sig. Mycket rolig och underfundig liten serie, med fint bildhantverk. Tyvärr lades den ned.
Citera
2006-10-11, 23:52
Medlem
zaphod87s avatar
Bacon och Ägg publiceras numera i Herman Hedning och är absolut värd att fördjupa sig i! Jag håller med er i allt ni säger. En otroligt finurlig serie.

Tyvärr lär det inte finnas så mycket på nätet, men köp upp dig på en bunt gamla Bacon & Ägg och HH på närmaste seriebutik. Jag har för mig att serien ingick i gamla Svenska Serier också...
Citera
2006-10-12, 00:42
Bannlyst
Var köper man gamla ex?
Citera
2006-10-12, 00:56
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Lundensis
Var köper man gamla ex?

Tips på möjliga försäljningsställen finns t.ex. här:

Köpa begagnade serier på nätet?

Stockholm - antikvariat?

Ställen för begagnat?

Vart hittar man gamla serier?

Andra sidor som kanske kan vara relevanta:

Bacon & Ägg Memorial Site

Arkiverad version av den gamla officiella Bacon & Egg-hemsidan
Citera
2006-10-12, 19:39
Medlem
joranimuss avatar
leta runt lite! jag har skaffat mej alla nummer i serieaffärerna belägna i malmö
Citera
2006-10-14, 01:00
Medlem
Easy666s avatar
gick inte bacon och ägg som serie i gamla nummer av fantomen med, har för mig det var där jag fick nys om dom, kommer inte ihåg hur gamla nummer och har inte tillgång till tidningarna nu
Citera
2006-10-14, 04:19
Medlem
Jag har nån slags bok som heter "retrospektiv" eller vad det är, den säljs även på tradera lite då och då. Jag tycker Bacon & Ägg är en av de bästa svenska serier jag läst. Det finns någor väldigt eftertänksamt med den.
Citera
2006-10-14, 04:27
Medlem
Mr. Flynns avatar
Bacon & Ägg var sannerligen en tidning av kaliber. Förmodligen det näst bästa svenska serietidning jag läst endast Kapten Stofil som är bättre. Som någon påpekade förut är det en stor skam att tidning lades ned då de flesta av serierna i den var mycket underhållande. Har alla nummren vilket tyvärr inte blev allt för många...
Citera
2006-10-14, 07:44
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy666
gick inte bacon och ägg som serie i gamla nummer av fantomen med, har för mig det var där jag fick nys om dom, kommer inte ihåg hur gamla nummer och har inte tillgång till tidningarna nu

Här finns bl.a. en publiceringshistorik över serien i Fantomen, Bacon & Ägg-tidningen, Herman Hedning och Lön & Jobb. Serien har väl även publicerats i Norge vilket skall ha varit skälet till att Ägg fick byta namn till Egg, så att samma logo kunde användas i bägge länderna.
Citera
2025-04-11, 19:09
Medlem
Rebali179s avatar
Det verkar som att det kommer ett nytt album med Bacon & Ägg?!
Bacon & Egg: Tantalonika Kommer i mars 2026.
Bacon & Egg fyller 40 år, och det firar vi med ett nytt, albumlångt originaläventyr!

https://www.kickstarter.com/projects...vTH6b7HrctZ0GQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in