2004-06-28, 10:27
Medlem
Denna vecka ska vi på en kryssning till Stockholm, kommer att vara där en dag, förmodligen mest i gamla stan/city.

Jag tänkte försöka komplettera några gamla årgångar av 91:an och undrar nu var det finns något bra antikvariat eller ställe som säljer gamla serietidningar.(Marknaden i Finland är begränsad). Även begagnade svenska böcker(förf. nationalitet ingen skillnad) vill jag kolla in, främst böcker om politik och (militär)historia. Nån som vet nåe bra ställen?
Citera
2004-06-28, 10:46
Medlem
Ampersands avatar
Förr fanns antikvariat som sålde gamla serietidningar och sådant. Dessa har nu mest konkurrerats bort av de höga hyrorna i Stockholm. Det är möjligt att de finns kvar i någon periferi. Även de "bättre" antikvariaten har faktiskt svårt att klara sig.

Några förslag: Rönnells på Birger Jarlsgatan, Aspingtons, som tidigare fanns på Västerlånggatan och nu finns nära Valhallavägen (T-Karlaplan), några stycken som ligger på Drottninggatan (börja med Alfa vid korsningen Olof Palmes gata och gå uppför backen). Kornhamnstorgs antikvariat finns väl kvar?

Kolla Eniro för bättre adressuppgifter och kartor.
Citera
2004-06-28, 11:11
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
I Gamla Stan finns Comics Heaven på Stora Nygatan 23 och Serieboden på Västerlånggatan 26. För övrigt finns t.ex. Seriegrossisten på Upplandsgatan 50 (vid Odenplan), Stockholms Serie- och Skivhandel på Sveavägen 104 och Serieslussen på Bellmansgatan 25.
Citera
2004-06-28, 11:19
Medlem
Ampersands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
I Gamla Stan finns Comics Heaven på Stora Nygatan 23 och Serieboden på Västerlånggatan 26. För övrigt finns t.ex. Seriegrossisten på Upplandsgatan 50 (vid Odenplan), Stockholms Serie- och Skivhandel på Sveavägen 104 och Serieslussen på Bellmansgatan 25.

Tack! Bra att någon fyllde i med de saker som jag inte kände till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in