2006-10-11, 01:06
Medlem
Läste på ett drogtest att Diklofenak kan ge utslag på Benzo test med andra ord borde man tycka att man kan utnyttja detta till mer än läkemedel eller har jag fel???
Citera
2006-10-11, 01:25
Medlem
Är ingen expert inom området, men; lycka till med det gastrointestinala om du överdoserar/tar med alkohol. Dålig idé.
Citera
2006-10-11, 01:31
Medlem
GaiNs avatar
Hej,

Diclofenak
Substans: Diklofenak

Kan ge ett positivt utslag på bensodiazepin-testet

http://www.hlscandinavia.se/pages/100277.html

Tråden flyttas till Drogakuten.

/moderator
Citera
2006-10-11, 02:02
Medlem
Gott&Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Hej,

Diclofenak
Substans: Diklofenak

Kan ge ett positivt utslag på bensodiazepin-testet

http://www.hlscandinavia.se/pages/100277.html

Tråden flyttas till Drogakuten.

/moderator
Jag tror du missuppfattade tråden (eller så gjorde jag det). Jag tolkar det som han undrar om man kan få ut några skoj effekter av diklofenac.
Citera
2006-10-11, 02:49
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gott&Blandat
Jag tror du missuppfattade tråden (eller så gjorde jag det). Jag tolkar det som han undrar om man kan få ut några skoj effekter av diklofenac.

Jo du har nog rätt, skummade igenom. Hur som helst så är det inget att flumma på man får bara en fuckad mage. :E
Citera
2006-10-11, 03:39
Medlem
Gott&Blandats avatar
Precis, de skulle inte släppt det fritt om man kunde flumma på det.

Citat:
GODKÄND RECEPTFRIHET

Receptbelagda läkemedel som nu blivit receptfria.

Voltaren T

Användningsområden: Receptfri indikation: Voltaren T dämpar inflammation, lindrar smärta och sänker feber. Voltaren T tillhör en grupp läkemedel som kallas NSAID (icke steroida antiinflammatoriska/antireumatiska läkemedel). Voltaren T används för att behandla lätt till måttlig akut smärta, t.ex. muskel- och ledvärk, huvudvärk tandvärk, ryggsmärta, menstruationssmärtor och feber vid förkylningssjukdomar.

Verksamt ämne: Diklofenak

Läkemedelsform: Tablett 25 mg. Receptfri förpackning: Upp till 20 tabletter

För mer information: Novartis Sverige AB, Täby
Citera
2006-10-11, 05:58
Medlem
Flash Pecketts avatar
Men Voltaren Gel, blir man knasig i magen av det?
Om inte, kan man flumma på det?
Citera
2006-10-11, 07:35
Medlem
Hercule Poirots avatar
Diklofenak... uah!

Lite OT.. Åt det förra hösten pga en skada i bröstmuskeln. Som vanligt så hoppar man över att läsa hur man ska använda läkemedlet... Juldagen. Reunion med alla barndomskompisar och det läskas på rejält. Har nog aldrig haft så stora minnesluckor. De första kom redan på förfesten och sen var det bitvis becksvart. Ändå hade jag inte druckit så mycket... Dagen efter läste jag på läkemdelet där det stod typ "du avgör själv om du kan köra bil under medicinering"... kanske inte så bra att supa med det i magen...
Citera
2006-10-11, 10:44
Medlem
razorXs avatar
Käkar regelbundet diclofenac för ryggen å kan fan inte påstå att det funkar nått vidare i flummsyften.

Gå till sjukan säg att du har ont som fan försök att få ut somadril det funkar iafall
Citera
2006-10-11, 11:50
Bannlyst
Diklofenak får inte att flumma.
Mitt tips är att slänga skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in