• 1
  • 2
2006-10-09, 21:47
Medlem
Hej,

Jag svarar mycket bra på kaffe. En stor kopp och jag blir fokucerad och uppåt. Koffeintabletter däremot: ger de någon effekt är effekten darrighet, tryck över bröstet och sömnsvårigheter. Ibland har de ingen effekt alls. Samma sak med sk. energidrycker. De ger ingenting.

Nu till frågan: varför svarar jag bra på kaffe, men inte på syntetiskt koffein, vilket jag antar att både energidrycker och koffeintabletter innehåller?

Någon som upplever det samma, och kan rekommendera någon bra koffeinprodukt?

MVH

/KFrid
Citera
2006-10-10, 14:15
Medlem
Obskyrigs avatar
Koffein är ett ämne, vissa påstår att det är en drog, andra säger att det är ett nervgift.

När du tar Koffeintabletter får du i dig koffein.

När du dricker Kaffe får du i dig koffein + många andra smått relaxanta Alkaloider.

Rätta mig om jag har fel.
Citera
2006-10-10, 21:40
Medlem
Natürlish. Så vilka alkaloider är det jag söker? Vad ska jag knapra om jag vill ha kaffe-effekt, men inte tycker mig få det jag söker av koffeintabletter?

Kaffe funkar, men tabletter är kul.
Citera
2006-10-10, 23:38
Bannlyst
Om du vill ha en stark koffeineffekt, så drick Red bull. dom ger en enorm kick (lite dyra bara)
Citera
2006-10-11, 10:32
Medlem
Tjackmästarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurian
Om du vill ha en stark koffeineffekt, så drick Red bull. dom ger en enorm kick (lite dyra bara)

En burk Redbull innehåller faktisk bara 80 mg koffein, vilket motsvarar ungefär en halv kopp stark kaffe. Men som tur är innehåller Redbullen också en jättedos med rent placebohydroklorid, så den funkar kanon om man är fjortis och tror på allt som sägs.
Citera
2006-10-11, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurian

tycker redbull och liknande är värdelösa i uppåt syfte.. till grogg virke funkar dom dock fint.. som tjackmästaren skrev är det ren jävla placebo.. drick vanligt kaffe bättre och billigare.
Citera
2006-10-11, 11:24
Bannlyst
läst att det är helt onödigt att "överdosera" koffein:

om man dricker en kopp så kan man bli lite piggare och mer välpresterande, men om man fortsätter och dricker två, tre.. då slår det över, och man blir trött och okoncentrerad istället
Citera
2006-10-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stierna875

om man dricker en kopp så kan man bli lite piggare och mer välpresterande, men om man fortsätter och dricker två, tre.. då slår det över, och man blir trött och okoncentrerad istället

Har upplevt exakt det du beskriver, trodde det bara var det att jag var halvtrött innan och det var tröttheten som kändes trots kaffet men det kanske var för mycket koffein?
Citera
2006-10-12, 15:46
Medlem
ExCowboys avatar
Jag måste säga att jag håller med trådskaparen, inget slår kaffe. Och då snackar vi naturligtvis likvärdiga mängder. Kanske har det något att göra med övriga alkalioder i kaffe eller att det är kemiskt bundet på annorlunda vis. Kaffe är the shit helt enkelt.
Citera
2006-10-13, 21:12
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stierna875

Det är sant! Men koffein tar bara bort trötthet, alltså om man är trött så känner man sig lite piggare. 30 st 100 mg tabletter på apoteket kostar runt 40 spänn.
Citera
2009-03-29, 03:55
Bannlyst
Har 250 grams tabletter. Tar tre per dag men känner inte ett skit. Varför tar jag de fast jag inte känner ngt? Ja, de kan man ju undra. de måste ju ta slut iaf
Varför funkar de inte? märket heter "san caffeine".
Citera
2009-03-29, 04:12
Bannlyst
Skillnad på syntetiskt framställt koffein och exktrakt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in