2006-10-09, 00:47
Medlem
Kikade lite på ND precis och fick syn på en intressant produkt.
Jag vet att ND för det mesta har skitgrejer ... men ett ört alternativ till benzo lät ju faktiskt lite intressant ^^

"Herbal Benzo ger en kraftfull Sedativ, hypnotisk, smärtstillande, lugnande effekt.

1 tablett innehåller; 200mg 99,9% rent Helicidum plantextrakt.
Dosering: 1 tablett vid behov. Max 2 tabletter per dosering och max 4 tabletter per dygn."

fann en annan liknande produkt som verkade intressant

,THP (tetrahydropalmatine (Corydalis Yanhusuo)
"Corydalis Yanhusuo, 85% THP Extrakt (Tetrahydropalmatine, den aktiva ingrediensen från örten)
Denna ört tillhör familjen Papaveracea (opium vallmo) och det har rapporterats att den ger mildare opiumliknande effekter, Corydalis Yanhusuo är dock varken vanebildande eller beroendeframkallande som Opium och anses i princip vara helt ofarlig och biverkningsfri att avända. Den är även godkänd av kinesiska myndigheter och är tillåten att säljas fritt.

Det kinesiska folket använder detta extrakt för dess verkan som är lik Blue Lotus (nymphea Careulea) men THP är mycket mer potent än Blue lotus i dess effekt. Forskning har visat att den är en potent dopamin antagonist. Kliniska studier fortsätter i Kina för att applicera den på den medicinska marknaden.

Corydalis är den mest använda smärtstillande örten i traditionell kinesisk medicin där den användes framför allt för atros, menstruella krämpor, smärta från skador men även i stort sett för alla typer av smärtor. Örten är milt sedativ och har en sömngivande effekt, den har även använts som en humörförändrande hjälp om man te x är nedstämd eller depprimerad. Den är också en bra hjälp vid nervösitet, oro."

Någons som har erfarenhet av detta skit?
Citera
2006-10-09, 00:51
Medlem
Nemesis1s avatar
"Herbal benso", ja mycket skall man höra... Fast visst, så omöjligt borde det ju inte vara... Finns ju "herbal morphine" i form av vallmo, och det är ju inte den enda växten med downeregenskaper... Blå lotus är ju ett annat exempel, och kratom ett tredje... Men om just växten som tas upp i denna tråd funkar kan jag tyvärr inte svara på...
Citera
2006-10-09, 08:14
Bannlyst
Att peta i sig en burk herbal benzo ger ett rätt skumt rus, du blir sänkt som att kroppen är i djupavslappning fast utan nån eufori, snarlikt zombifierande effekter av neuroleptika typ Cisordinol/Nozinan, men inte fullt så plågsamt. Vänta dig att behöva hoppa av skolbussen dagen efter för att kallsvettigt stå och spy.

THP är ganska otäckt, en i nätkretsar väkänd örtentusiast och ex.horsare som går under namnet Jacko, brukar använda det i sina örtblandningar och hävdar framgång. Jag säger att i små doser händer ingenting och i högre kan man få så kraftig andnöd och ångest att det bara kan hävas med nåt som efedrin/amfetamin. Seriöst, att kippa efter andan och inte få luft som kan sitta i över en dag känns inte så lockande va?

Du visste egentligen redan innan du frågade, men nu har jag garanterat sparat en slant åt dig
Citera
2006-10-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Att peta i sig en burk herbal benzo ger ett rätt skumt rus, du blir sänkt som att kroppen är i djupavslappning fast utan nån eufori, snarlikt zombifierande effekter av neuroleptika typ Cisordinol/Nozinan, men inte fullt så plågsamt. Vänta dig att behöva hoppa av skolbussen dagen efter för att kallsvettigt stå och spy.

THP är ganska otäckt, en i nätkretsar väkänd örtentusiast och ex.horsare som går under namnet Jacko, brukar använda det i sina örtblandningar och hävdar framgång. Jag säger att i små doser händer ingenting och i högre kan man få så kraftig andnöd och ångest att det bara kan hävas med nåt som efedrin/amfetamin. Seriöst, att kippa efter andan och inte få luft som kan sitta i över en dag känns inte så lockande va?

Du visste egentligen redan innan du frågade, men nu har jag garanterat sparat en slant åt dig

Tackar dig för ett jävligt bra svar!
Citera
2006-10-10, 13:06
Medlem
playboy7s avatar
har testat dom..

började med 2 vänta 30min 2 till vänta 20 minuter.. ingenting hände käkade hela kartan (30st) utan resultat
Citera
2006-10-10, 15:17
Medlem
Bullsquids avatar
Detta borde vara en läxa att inget på ND (förutom möjligen HBW) är värt att köpa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in