http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=300801
I sak en tragisk händelse. Och jag tycker djupt synd om dottern som fick se det hela.
Men jag måste ändå få skälla lite på damen i fråga:
Ursäkta, men hur jävla dum får man bli? Det här är som en flygrädd skulle be att få hoppa av planet från 10.000 meters höjd, utan fallskärm.
Om hon nu lyckats komma ur båten och upp på kanten. Vad hade hon tänkt göra sedan? Jag vill minnas att det är 3-4 meters fallhöjd ner till marken från själva räcket. Eller tänkte hon sikta på båtpoolen vid sidan om Flumeride? Hade det inte varit så jädra tragiskt hade jag skrattat högre än jag gör nu. Darwin award?
Eler är det ett helt normalt beteende när paniken tar överhanden över självbevarelsedriften? Någonstans inbillar jag mig att om jag hamnade på taket på en tiovåningarsbyggnad täckt med spindlar (som är det enda jag vet att jag tycker riktigt illa om) så skulle jag ändå hellre sitta kvar än hoppa ner på asfalten.
Edit: dök visst upp samma tråd i M&J. Då jag inte vill diskutera GP eller mediers rapportering, utan mer funderingar kring beteendet lade jag det här under "övrigt"