• 1
  • 2
2006-10-08, 19:20
Medlem
KimNeilJungs avatar
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=300801

I sak en tragisk händelse. Och jag tycker djupt synd om dottern som fick se det hela.
Men jag måste ändå få skälla lite på damen i fråga:
Ursäkta, men hur jävla dum får man bli? Det här är som en flygrädd skulle be att få hoppa av planet från 10.000 meters höjd, utan fallskärm.
Om hon nu lyckats komma ur båten och upp på kanten. Vad hade hon tänkt göra sedan? Jag vill minnas att det är 3-4 meters fallhöjd ner till marken från själva räcket. Eller tänkte hon sikta på båtpoolen vid sidan om Flumeride? Hade det inte varit så jädra tragiskt hade jag skrattat högre än jag gör nu. Darwin award?

Eler är det ett helt normalt beteende när paniken tar överhanden över självbevarelsedriften? Någonstans inbillar jag mig att om jag hamnade på taket på en tiovåningarsbyggnad täckt med spindlar (som är det enda jag vet att jag tycker riktigt illa om) så skulle jag ändå hellre sitta kvar än hoppa ner på asfalten.

Edit: dök visst upp samma tråd i M&J. Då jag inte vill diskutera GP eller mediers rapportering, utan mer funderingar kring beteendet lade jag det här under "övrigt"
Citera
2006-10-08, 19:53
Medlem
Mohammed_Rajpars avatar
Hör det inte hemma i Psykologi forat då?
Citera
2006-10-08, 20:09
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohammed_Rajpar
Hör det inte hemma i Psykologi forat då?
Could be, förstås. Det kunde jag ju funderat på innan. Ursäkta.
Citera
2006-10-08, 20:30
Bannlyst
Liseberg har reklam på samma sida.
"Stor final söndag den 8:de","Gratis inträde."
Citera
2006-10-08, 21:12
Medlem
Blå Rutas avatar
När jag tänker på det hela kan jag inte låta bli att förutsätta att kvinnan är tjock. Sen kan jag inte låta bli att fnittra för mig själv när jag ser henne åka på mage nerför hela backen och sedan bli överkörd av två andra stockar.
Jaja, skyll på min bristande moral och skadeglädje, men jag tycker det är roligt när idioter skadar sig.
Citera
2006-10-08, 21:47
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
När jag tänker på det hela kan jag inte låta bli att förutsätta att kvinnan är tjock. Sen kan jag inte låta bli att fnittra för mig själv när jag ser henne åka på mage nerför hela backen och sedan bli överkörd av två andra stockar.
Jaja, skyll på min bristande moral och skadeglädje, men jag tycker det är roligt när idioter skadar sig.

Men Dumma Dej! Nu sitter ju jag också och skrattar åt hemskheterna!

Är man riktigt ful i tanken kanske man kan säga att hon minsann fick stock så hon teg!
Citera
2006-10-08, 22:53
Medlem
Grejen är väl att hon inte hoppade ur stocken. Hon försökte hålla kvar stocken genom att hålla handen i ett räcke. Då drogs hon ur stocken som jag förstod det...
Citera
2006-10-08, 23:00
Medlem
jonas_d_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Grejen är väl att hon inte hoppade ur stocken. Hon försökte hålla kvar stocken genom att hålla handen i ett räcke. Då drogs hon ur stocken som jag förstod det...
http://www.expressen.se/index.jsp?a=711046
- Plötsligt klev hon av stocken under färden.

Hon försökte alltså gå av innan stupet.

På vissa ställen är det bara en smal kant på ~5cm men på vissa ställen är den något galler som man skulle kunna stå på.

Vad jag kommer ihåg så är det övervakningskameror runt hela banan i flumride, kanske spelas det in eller så är det bara så man ser live, någon som jobbat i den kanske kan bekräfta?
Citera
2006-10-08, 23:04
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram

Hon måste ha ett par rejäla nypor, kvinnan. Jag menar, dels hålla kvar stocken, dels fortsätta hålla sig kvar (en stund iallafall) medans stocken fortsätter nedåt.

Något lite ironiskt touch på det hela, hade hon varit klenare hade hon kanske varit mindre skallskadad.
Citera
2006-10-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonas_d_
http://www.expressen.se/index.jsp?a=711046
- Plötsligt klev hon av stocken under färden.

Hon försökte alltså gå av innan stupet.

På vissa ställen är det bara en smal kant på ~5cm men på vissa ställen är den något galler som man skulle kunna stå på.

Vad jag kommer ihåg så är det övervakningskameror runt hela banan i flumride, kanske spelas det in eller så är det bara så man ser live, någon som jobbat i den kanske kan bekräfta?

Så här står det i GP:

Personal och andra Lisebergsgäster observerade hur två personer i stocken - troligen de båda kvinnorna - försökte stoppa stocken genom att hålla sig fast i ett räcke på krönet strax innan backen.
Men de orkade inte utan stocken flöt vidare över krönet och for nedför backen.
33-åringen blev hängande i räcket under ett par sekunder, men följde sedan efter. Hon gled på mage, med fötterna nedåt, ner i den forsande, vattenfyllda backen. Fallhöjden på platsen är cirka 15 meter.
Citera
2006-10-08, 23:09
Medlem
Tuesdays avatar
Jag undrar vad som flög igenom hennes huvud där uppe. Det kan inte ha varit någon höjdare att sitta i de efterföljande båtarna som åkte in i henne.
Citera
2006-10-08, 23:17
Medlem
Hahahaha sicken jävla fjolla till morsa den dottern måste ha! Var där idag och fick se när hon lastades in i ambulansen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in