2009-04-01, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Okej. Kollade Adlibris. De verkar inte ha den.
http://www.bokia.se/phantoms-dean-ko...9780747235248/

Och s mste jag sjlvklart rekommendera Nattfrossa! Den har gtt under titeln Svart Fredag ocks, om jag inte minns fel. Den r jvligt bra tycker jag
Citera
2009-04-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
http://www.bokia.se/phantoms-dean-ko...9780747235248/

Och s mste jag sjlvklart rekommendera Nattfrossa! Den har gtt under titeln Svart Fredag ocks, om jag inte minns fel. Den r jvligt bra tycker jag

Tackar. Skall ven kolla in Nattfrossa.
Citera
2009-04-01, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Tackar. Skall ven kolla in Nattfrossa.
Nemas problem Gr det, skitbra bok. Phantoms och Nattfrossa r de enda bcker jag har lst av honom, jag blev sjlv rekommenderad.
Citera
2009-06-29, 03:41
Bannlyst
Har Livstid hr bredvid mig. Handlingen verkar bra, men har lst att den skall vara dlig. Br jag lsa den? Har ju annars ett flertal andra bcker hr bredvid som br lsas.
Citera
2009-07-12, 00:13
Medlem
Rakiis avatar
Ngon som r vnlig i natt och vill rekommendera vilka bcker av Koontz som r sjlvklara om man vill lsa det bsta utav hans bcker? Har sjlv Odd Thomas hemma (orkade inte lsa den dock), Nattens gon, Fnga natten och Psykopaten hemma redan.
Citera
2009-07-12, 00:40
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ngon som r vnlig i natt och vill rekommendera vilka bcker av Koontz som r sjlvklara om man vill lsa det bsta utav hans bcker? Har sjlv Odd Thomas hemma (orkade inte lsa den dock), Nattens gon, Fnga natten och Psykopaten hemma redan.

Tjena Rakii!
Har du lst Fnga natten eller? Finns ju en bok fre den som heter Frukta Ingenting s du kanske ska lsa den frst.

Dom bcker jag har lst av herr Koontz r dessa;
- Sekten (lng men hyffsat bra iaf, inget att hurra ver kanske men funkade.)
- Gmstllet (Vldigt bra! Finns ven en film har jag hrt men den ska inte vara ngot vidare.)
- Mr.Murderer (Kommer inte ihg s mycket utav den men har fr mig att den var helt okej.)
- Draktrar (Bra, overklig som satan men bra! Sci/fi typ.)
- Frukta Ingenting (Bra.)
- Fnga natten (Bttre n Frukta Ingenting, riktigt bra bok enligt mig. Gillar karaktrerna i boken vldigt mycket. Sci/Fi knsla.)
- Hjrtats mrka flod (Helt okej, lite seg ibland men gr fortfarande att lsa.)
- Ansiktet (Lng bok men intressant!)
- Skymningsgon (Vldigt bra bok, Slim Mckenzie r en skn snubbe.)
- Livstid (Ocks vldigt bra bok, senaste boken jag har lst av Koontz. Gillar hur han stter in lite humor i den hr.)
Citera
2009-07-12, 12:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Tjena Rakii!
Har du lst Fnga natten eller? Finns ju en bok fre den som heter Frukta Ingenting s du kanske ska lsa den frst.

Nope, brjade med Nattens gon i stllet d jag kom p att Frukta ingenting kom fre efter att ha lst p ntet och kom att det r ngon apa p omslaget ocks om jag inte minns fel. Kommer nog att lsa ut Nattens gon under dagen i alla fall, lttlst och inte alls fr lng heller, men helt okej hittills.

Tack ska du ha fr tipsen, terkommer till trden skert med jmna mellanrum fr att avlgga rapport om hur det gr med Koontz-lsningen.
Citera
2009-07-12, 16:47
Medlem
Rakiis avatar
Konstaterar i och med detta att Nattens gon var lngt ifrn bra och hoppas verkligen att Koontz har en lika hg trskel p sin lgsta hgstaniv som Stephen King trots allt besitter, men just nu skymtar det tungt fr mitt eget bsta. Man ska ju egentligen inte heller jmfra Koontz och King d den ena skriver (tycks det som) thrillers medan den andra skriver skrck med substans. Gr dock inte att undvika i detta fallet att jmfra d King verkligen stter mig som lsare i trance medan orden flyger frbi och man verkligen trollbinds, medan Koontz framtrder sina karaktrer som platta och hiskeligt trkiga i alla avseenden.

I och med Nattens gon hade jag verkligen svrt att frst hur allt bottnade i och med att man slnger in en skvtt spkhistoria och vernaturlighet, som vid frsta anblicken kndes trkigt och uttjatad i temaform. Fr att sen kasta in ngon historia om konspirationer och mrklggning... Nej, fyfan sger jag!
Citera
2009-07-12, 17:57
Medlem
huggybares avatar
Tycker faktiskt att Odd Thomas(-bckerna) r helt ok ven om de haltar lite i handlingen ibland, s ge den en chans om du inte har ngot bttre fr dig.
Citera
2009-07-12, 18:12
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Konstaterar i och med detta att Nattens gon var lngt ifrn bra och hoppas verkligen att Koontz har en lika hg trskel p sin lgsta hgstaniv som Stephen King trots allt besitter, men just nu skymtar det tungt fr mitt eget bsta. Man ska ju egentligen inte heller jmfra Koontz och King d den ena skriver (tycks det som) thrillers medan den andra skriver skrck med substans. Gr dock inte att undvika i detta fallet att jmfra d King verkligen stter mig som lsare i trance medan orden flyger frbi och man verkligen trollbinds, medan Koontz framtrder sina karaktrer som platta och hiskeligt trkiga i alla avseenden.

Jag har inte lst Nattens gon s kan inte uttala mig om den boken men dom flesta bcker jag har lst med Koontz s framtrder han sina karaktrer vldigt bra tycker jag, ett exempel p det r tex "Frukta Ingenting".
Gillade verkligen karaktrerna i den boken.

Citat:
I och med Nattens gon hade jag verkligen svrt att frst hur allt bottnade i och med att man slnger in en skvtt spkhistoria och vernaturlighet, som vid frsta anblicken kndes trkigt och uttjatad i temaform. Fr att sen kasta in ngon historia om konspirationer och mrklggning... Nej, fyfan sger jag!

Han skriver mycket konstiga grejer, det kan jag hlla med dig om Rakii.
Men vill fortfarande inte att du ger upp utan ls ntt mer utav honom!
Fast han kanske inte r din typ av frfattare helt enkelt.
Citera
2009-07-12, 18:23
Medlem
gisslans avatar
Kpte ngra av hans bcker sist jag var p semester, att ha nt lttsmlt att lsa p stranden. Minns inte riktigt vilka bcker det var, sknkte bort de till en kompis nr jag kom hem, s jag kan inte kolla upp det heller. Men r han inte vldigt enformig? Alla tre bcker handlade om ex-snutar (eller liknande, privatdetektiver kan det ha varit i nt fall) som mtte ngon slags halvt vernaturlig skurk. De blev alla kra i en tjej som hade rkat ut fr ngot hemskt tidigare i sitt liv och sen fick man lite flashbacks frn tidigare i karaktrernas liv med jmna mellanrum som frklarade varfr allt var som det var. Rtt trist i lngden men alla bcker var ju bra. Jag borde inte ha lst de i ett strck bara.
Citera
2009-07-12, 18:29
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gisslan
Kpte ngra av hans bcker sist jag var p semester, att ha nt lttsmlt att lsa p stranden. Minns inte riktigt vilka bcker det var, sknkte bort de till en kompis nr jag kom hem, s jag kan inte kolla upp det heller. Men r han inte vldigt enformig? Alla tre bcker handlade om ex-snutar (eller liknande, privatdetektiver kan det ha varit i nt fall) som mtte ngon slags halvt vernaturlig skurk. De blev alla kra i en tjej som hade rkat ut fr ngot hemskt tidigare i sitt liv och sen fick man lite flashbacks frn tidigare i karaktrernas liv med jmna mellanrum som frklarade varfr allt var som det var. Rtt trist i lngden men alla bcker var ju bra. Jag borde inte ha lst de i ett strck bara.

Vissa bcker r enformiga, ja.
Hette ngon utav dom dr bckerna som du lste om du kommer ihg dvs, Draktrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in