2009-12-24, 20:12
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tja, nu är jag inte riktigt säker men har ju gått rykten en längre tid om att det skall komma en tredje bok om honom. Trots det klämmer Koontz ur sig en del (mindre bra) böcker i stället för att lyfta upp den karaktär han i mitt tycke bemästrar bäst och gjort mest intryck på mig.

Har det verkligen gjort det?
Fan va kul att höra, även fast det bara är rykten så är det väldigt kul att vi kanske, men bara kanske får läsa en till bok om Chris Snow.

Appråpå Dean Koontz, fick följande två böcker i julklapp av mamma idag;
- Invasion (2007)
- Alltid Odd (2007)

Så ikväll blir det att koppla av med Alltid Odd!
Citera
2009-12-24, 20:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Har det verkligen gjort det?
Fan va kul att höra, även fast det bara är rykten så är det väldigt kul att vi kanske, men bara kanske får läsa en till bok om Chris Snow.

Appråpå Dean Koontz, fick följande två böcker i julklapp av mamma idag;
- Invasion (2007)
- Alltid Odd (2007)

Så ikväll blir det att koppla av med Alltid Odd!

Ja, men nu minns jag inte var någonstans som jag läste det ryktet, kan ha varit på Wikipedia. Kanske inte den mest pålitligaste källan, men med tanke på att han borde ha slutfört historien om Odd Thomas nu (tror jag) borde han fokusera på Chris.

Kul att du fick mera Koontz, har ju som sagt läst böckerna du fick och kan säga att du får en fin läsupplevelse!
Citera
2009-12-28, 15:40
Medlem
Ozknybergs avatar
Drog förbi Ica Maxi idag och köpte Broder Odd, eller rättare sagt mamma betalade den hehe.
Och har snart läst klart Alltid Odd som är snäppet sämre än första boken men fortfarande väldigt, väldigt bra.
Underbara böcker med andra ord.
Citera
2009-12-28, 21:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Drog förbi Ica Maxi idag och köpte Broder Odd, eller rättare sagt mamma betalade den hehe.

Hoppas att du gillar den! Klostermiljöerna i den är stundtals väldigt mysigt uppmålade.
Citera
2009-12-29, 06:54
Medlem
Jahå där ser man... har bara läst Odd Thomas och Alltid Odd.
Ser nu att jag tydligen har 3 böcker kvar att läsa om honom, ska bli kul, även om första boken var hästlängder bättre än andra. Jag gillar Odds sätt att se på världen och på kärleken speciellt, han är en frisk vind i en allt mörkare värld om ni frågar mig.
Citera
2009-12-29, 07:14
Medlem
Marlboromans avatar
Fan har inte haft lugnet i mig att läsa på länge men nu känns det som man måste läsa lite i vintertiden. Någon som kan rekomendera något av hans nya verk, som är lättläst?
Citera
2009-12-29, 16:02
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
Jahå där ser man... har bara läst Odd Thomas och Alltid Odd.
Ser nu att jag tydligen har 3 böcker kvar att läsa om honom, ska bli kul, även om första boken var hästlängder bättre än andra. Jag gillar Odds sätt att se på världen och på kärleken speciellt, han är en frisk vind i en allt mörkare värld om ni frågar mig.

Kan bara hålla med.

Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Fan har inte haft lugnet i mig att läsa på länge men nu känns det som man måste läsa lite i vintertiden. Någon som kan rekomendera något av hans nya verk, som är lättläst?

Odd Thomas böckerna är som sagt väldigt bra och lättlästa, även boken Livstid fann jag väldigt intressant och även den ganska lättläst.
Citera
2009-12-29, 17:48
Medlem
Rakiis avatar
De flesta av Koontz böcker är ju oerhört lättlästa.
Citera
2010-01-15, 11:55
Medlem
Kan man läsa Tid för Odd om man inte läst nån av de tidigare i serien? Jag fick den i julklapp, men det vore ju synd att läsa den och inte fatta nåt av det man läser
Citera
2010-01-15, 12:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokodril
Kan man läsa Tid för Odd om man inte läst nån av de tidigare i serien? Jag fick den i julklapp, men det vore ju synd att läsa den och inte fatta nåt av det man läser

Man bör ha läst serien som sagt, men de tre föregående finns billigt i pocket så köp och läs dom innan, det är värt det. Tro mig!
Citera
2010-01-15, 12:47
Medlem
Någon som har läst Skuggeld av Dean Koontz? Har nämligen den stående i bokhyllan och funderar på att läsa den inom en snar framtid. Om någon har läst den, bra eller dålig?
Citera
2010-01-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Man bör ha läst serien som sagt, men de tre föregående finns billigt i pocket så köp och läs dom innan, det är värt det. Tro mig!

Då gör jag så. Har beställt dem från adlibris nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in