2006-10-07, 19:11
Medlem
Alla som läst boken vet ju hur otroligt grym den är. Den är ju så otäck att man verkligen önskar att den är överdriven eller påhittad. Är det någon som vet något om den här kvinnan? Berättelsen i boken, och om det finns någon sanning i det hon skriver? Finns det t ex fler drabbade eftersom händlelsen utspelar sig i en by?

Byn verkar vara någon sorts sadist sekt, finns den? Hur stor är den och hur aktiva är dom i såna fall?

Jag vill få så mycket info som möjligt i studiesyfte, håller på att dokumentera utsatta kvinnor.
Citera
2006-10-11, 20:55
Medlem
brevmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femmefatale
Alla som läst boken vet ju hur otroligt grym den är. Den är ju så otäck att man verkligen önskar att den är överdriven eller påhittad. Är det någon som vet något om den här kvinnan? Berättelsen i boken, och om det finns någon sanning i det hon skriver? Finns det t ex fler drabbade eftersom händlelsen utspelar sig i en by?

Byn verkar vara någon sorts sadist sekt, finns den? Hur stor är den och hur aktiva är dom i såna fall?

Jag vill få så mycket info som möjligt i studiesyfte, håller på att dokumentera utsatta kvinnor.
Jag har inte kollat närmare men jag tror att alla ortnamn stämmer, vissa namn på männen i boken kan ha ändrats om inte minns fel. Det hela började med mammans mentala problem, vet inte om det var så mycket av en sekt egentligen, snarare en sjuk variant av koppleri/bordell nånting.

Finns flera liknande böcker om det här, har precis läst om Sabine Dardenne - Jag väljer livet, sök på google eller adlibris så hittar du fler

Varför ska du dokumentera det här?
Citera
2006-10-12, 21:11
Medlem
Citat:

Jag håller just nu på att försöka klassifisera våldet i olika typer av våld. Syftet med det är att det blir lättare att se vad man kan göra åt saken.
Men de som delar med sig av sina erfarenheter måste vara ärliga, annars funkar det ju inte.

Fick du svar på det du undrade över?
Citera
2006-10-13, 22:31
Medlem
brevmannens avatar
Citat:
Fick du svar på det du undrade över?
Japp, är det till en uppsats/forskning, vilken nivå?
Citera
2006-10-14, 11:31
Medlem
Frantics avatar
Citat:

Vad menar du med "dokumentera", hur skall du komma åt dessa kvinnor och dokumentera dem? Filma eller bara spela in ljudband med intervjuer eller vad är din plan. Om du verkligen skall göra ett seriöst dokumentationsarbete om utsatta kvinnor så är nog inte FB den bästa källan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in