• 6
  • 7
2011-06-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Tydligen så är det viktiga inte vad personen i fråga säger i talarstolen, utan vad han eller hon har på sig för klädsel. Journalistik och nyhetsvärdering i dess tyngsta form?

https://www.flashback.org/sp28864069
Citera
2012-10-01, 16:36
Medlem
Hjalmars avatar
På förekommen anledning - Bump!

Har från normalt säker källa fått höra att Andreas Carlgren, som företräder den lite udda kombinationen katolik och gift med en man (se länk), regelbundet går i mässan och mottar kommunion i Sankta Eugenia församling i centrala Stockholm.

Sånt går verkligen inte för sig i Katolska Kyrkan, och ska normalt rendera avhysning, om än vänlig sådan. Det finns bara en tänkbar förklaring om så ändå inte sker, och det är att kyrkan i sin fäbless för framstående katoliker (läs kända), väljer att göra ett diskret litet avsteg från sina principer.

Så... går han i mässan? Dvs hat die Schlaue Jungs (SJ) för påvens och kyrkans bästa gjort ett taktiskt kändisundantag för en socialt högrankad bajspackare?

Jesuiter besitter ju inte bara god moral utan är också lärda och kloka män, så måhända skedde det i Wittgensteins anda - Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Andreas_Carlgren
Citera
2012-10-01, 17:31
Medlem
Mikojans avatar
Om detta stämmer, och varför inte, har naturligtvis Sankta Eugenia församling ramlat av vagnen.

Carlgren, sparkad och ersätt som miljöminister av stolpskottet Lena Ek, är knappast en socialt högt rankad bajspackare längre. I dag möjligen en känd bajspackare, men han ska naturligtvis inte ha möjlighet till kommunion.

Den katolska kyrkan som står för en månghundraårig orubblig linje, har snubblat och gjort bort sig ibland och behöver definitivt inte uttalade skinkryttare i leden.
Citera
2012-10-01, 17:42
Medlem
Rimberts avatar
Delade pissränna med honom på restaurang Tranan för ett tag sedan.
Ja, jag vet hans läggning, så jag sneglade mot honom för att se om han sneglade mot mig och det verkade som han gjorde det.
Var lite full och var på gång att fråga om läget, men insåg att han skulle ta det som någon sorts invit och avslutade mitt ärende fort och lämnade snabbt platsen.

Har delat pissränna med både Börje Salming och Andreas Carlgen nu.
Slå det, den som kan...
Senast redigerad av Rimbert 2012-10-01 kl. 17:54.
Citera
2012-10-01, 18:27
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Delade pissränna med honom på restaurang Tranan för ett tag sedan.
Ja, jag vet hans läggning, så jag sneglade mot honom för att se om han sneglade mot mig och det verkade som han gjorde det.
Var lite full och var på gång att fråga om läget, men insåg att han skulle ta det som någon sorts invit och avslutade mitt ärende fort och lämnade snabbt platsen.

Har delat pissränna med både Börje Salming och Andreas Carlgen nu.
Slå det, den som kan...

Definitivt meriter. Uppfattade du Carlgren som "farligare" än Salming?
Citera
2012-10-01, 18:36
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Definitivt meriter. Uppfattade du Carlgren som "farligare" än Salming?

Kan väl säga att jag kände mig tryggare med Börje...
Fick bara bra vibrationer av honom, medan jag var mer osäker på just den platsen, med Carlgen.
Citera
2012-10-01, 18:42
Medlem
Hjalmars avatar
Växer nåden med varumärket i Sankta Eugenia kan man också formulera frågan...?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in