• 1
  • 2
2006-10-06, 21:21
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFrid
Det är antligen inte svårare än att kroniskt låga dopaminnivåer är det som ger mardrömmarna. Man behöver nog inte blanda in "Guds straff" för att förklara "amphetamine nightmares" så att säga . Det som är djävligt intressant är inte att mardrömmarna kommer, utan att så många rapporterar att blod, våldsam död, smärta och gore är återkommande teman i dessa drömmar. Det är djävligt spännande varför det är just så!

Om det var värt det? Jag vette fan. Jag tyckte ju det eftersom jag stod ut med det månad efter månad, trots att jag ibland vaknade skrikande och med tårarna sprutande och sen låg och gnydde som ett barn...

Hur som helst: det är skönt att jag inte har dessa "vivid nightmares" längre, men tråkigt att inte få köra amf på festerna .

Håller med, det intressantaste är varför det kommer just sådana drömmar. Tips på läsning kring ämnet kanske?
Citera
2006-10-06, 23:08
Medlem
Krim1s avatar
Detta har jag aldrig varit med om, kanske jag ska va glad för? :O
Brukar dock alltid röka ner mig innan jag går o lägger mig efter en kväll på uppåt, kanske beror på det?
Eller kanske bara drabbar ett fåtal det här? =)
Citera
2006-10-08, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Detta har jag aldrig varit med om, kanske jag ska va glad för? :O
Brukar dock alltid röka ner mig innan jag går o lägger mig efter en kväll på uppåt, kanske beror på det?
Eller kanske bara drabbar ett fåtal det här? =)

Jag skulle tro att det bara drabbar vissa. För mig är det likadant om jag sover på koffein faktiskt. Drömmarna är inte lika splattiga och twistade som på amf, men det är annorlunda mardrömmar helt klart. Vissa tycks reagera så här på centralstimulantia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in