• 1
  • 2
2006-10-06, 06:59
Medlem
jellesis avatar
hej hej!

Vaknade för någon halvtimme sen upp från värsta mardrömmen jag någonsin haft. Vet inte vad jag ska ta mig till, vågar inte somna om eller ens ligga still och låta tankarna gå fritt för de går åt samma håll hela tiden. Drömmen innehöll massa blod och all morbid skit du (inte!) kan tänka dig. Hjärnan känns helt grillad nu, lite som när man kört slut sig själv på e.
Hänt en gång förut och då hade jag tagit kokain 2 dgr innan. Nu denna gång så har jag festat en vecka på ibiza (som för övrigt va bästa feststället ever) för strax 2 veckor sen. Festandet innehöl kokain, extacy, MDMA och alkohol i ganska moderata mängder ändå. Är inte den som blir helt wastad när jag går ut. Knarkade kanske 4 av 8 dagar och har inte haft några besvär förräns nu.

Nu undrar jag iaf varför det blir såhär?! och vad kan jag göra för att förhindra det? sluta partyknarka? går några månader mellan gångerna och jag vill helst inte sluta med det men om sviterna från en knarkvecka blir såhär så vetifan.... Mår verkligen jättedåligt nu, när jag sett i drömmen vad hjärnan kan åstadkomma för hemskt!

Någon med liknande erfarenheter posta gärna! De få jag frågat om det här har inte kunnat vara till vidare mkt hjälp.

Tilläggas ska att drömmen hade med helvetet och göra och att jag ofta i mitt vardagliga liv tänker på om det finns himmel resp helvete. Vad som händer efter döden osv, upplysning och sånt. Ja ni vet. Känns iaf skitäckligt...
Citera
2006-10-06, 07:06
Medlem
När jag partyknarkade amfetamin (varannan helg, och små doser, aldrig längre race än, säg 12 timmar) hade jag dessa hemska mardrömmar i princip varje natt. Blod, våld och smärta var återkommande teman. Och de var väldigt, väldigt verkliga, på ett sätt som drömmar inte brukar vara. Sen jag slutade med tjacket försvann drömmarna över en månads tid ungefär, och nu drömmer jag inte mardrömmar längre.
Citera
2006-10-06, 07:48
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFrid
När jag partyknarkade amfetamin (varannan helg, och små doser, aldrig längre race än, säg 12 timmar) hade jag dessa hemska mardrömmar i princip varje natt. Blod, våld och smärta var återkommande teman. Och de var väldigt, väldigt verkliga, på ett sätt som drömmar inte brukar vara. Sen jag slutade med tjacket försvann drömmarna över en månads tid ungefär, och nu drömmer jag inte mardrömmar längre.

Känns på något sätt skönt att höra. Tråkigt att det verkar som att knarkande automatiskt medför mardrömmar på detta vis. Tänkande person som jag är börjar jag såklart undra varför det är så. Någon aning? Jag börjar ju undra om det är guds sätt att säga "knarka inte"... Om det nu finns någon sådan. Finner iaf ingen naturlig förklaring, men det finns säkert.

Undrar om det är sånt här som om det eskalerar leder till såna där bestialiska mord man läser om ibland.

Men iaf, du tyckte det var ok att ha de där drömmarna när du tjackade, att det var "värt det" så att säga?
Citera
2006-10-06, 08:04
Bannlyst
Citat:
Tilläggas ska att drömmen hade med helvetet och göra och att jag ofta i mitt vardagliga liv tänker på om det finns himmel resp helvete. Vad som händer efter döden osv, upplysning och sånt. Ja ni vet. Känns iaf skitäckligt...

Du tänker för mycket. Kristna knäppisar ska inte knarka, iväg till kyrkan nu!
Citera
2006-10-06, 08:13
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazepam
Du tänker för mycket. Kristna knäppisar ska inte knarka, iväg till kyrkan nu!

haha! Nja, mer så att jag inte kan sluta fundera över det. Någon variant av tvångstankar antar jag.
Citera
2006-10-06, 08:26
Medlem
Odessas avatar
Du vänjer dig, blir mer härdad. Sen försvinner de NÄSTAN helt. Ta det lungt ett tag drömmar kan inte skada dig men jag vet hur de känns...
Citera
2006-10-06, 08:58
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odessa
Du vänjer dig, blir mer härdad. Sen försvinner de NÄSTAN helt. Ta det lungt ett tag drömmar kan inte skada dig men jag vet hur de känns...

Blir ju mer eller mindre psykiskt skadad av att ha såna drömmar, det här kommer jag tänka på i månader. Men nu ett par timmar senare känns det lite bättre och jag ska försöka sova igen.
Citera
2006-10-06, 11:28
Medlem
fLxs avatar
"Ignore this terrible drug..."
Citera
2006-10-06, 12:32
Medlem
det löser sej
bara ditt undermedvetna som spelar dej ett spratt

peace dude
Citera
2006-10-06, 12:55
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jellesi
hej hej!

Vaknade för någon halvtimme sen upp från värsta mardrömmen jag någonsin haft. Vet inte vad jag ska ta mig till, vågar inte somna om eller ens ligga still och låta tankarna gå fritt för de går åt samma håll hela tiden. Drömmen innehöll massa blod och all morbid skit du (inte!) kan tänka dig. Hjärnan känns helt grillad nu, lite som när man kört slut sig själv på e.
Hänt en gång förut och då hade jag tagit kokain 2 dgr innan. Nu denna gång så har jag festat en vecka på ibiza (som för övrigt va bästa feststället ever) för strax 2 veckor sen. Festandet innehöl kokain, extacy, MDMA och alkohol i ganska moderata mängder ändå. Är inte den som blir helt wastad när jag går ut. Knarkade kanske 4 av 8 dagar och har inte haft några besvär förräns nu.

Nu undrar jag iaf varför det blir såhär?! och vad kan jag göra för att förhindra det? sluta partyknarka? går några månader mellan gångerna och jag vill helst inte sluta med det men om sviterna från en knarkvecka blir såhär så vetifan.... Mår verkligen jättedåligt nu, när jag sett i drömmen vad hjärnan kan åstadkomma för hemskt!

Någon med liknande erfarenheter posta gärna! De få jag frågat om det här har inte kunnat vara till vidare mkt hjälp.

Utgå från att du har en smart hjärna, som försöker berätta någonting för dig som du kanske inte vill/kan se just nu...
Citera
2006-10-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jellesi
Känns på något sätt skönt att höra. Tråkigt att det verkar som att knarkande automatiskt medför mardrömmar på detta vis. Tänkande person som jag är börjar jag såklart undra varför det är så. Någon aning? Jag börjar ju undra om det är guds sätt att säga "knarka inte"... Om det nu finns någon sådan. Finner iaf ingen naturlig förklaring, men det finns säkert.

Undrar om det är sånt här som om det eskalerar leder till såna där bestialiska mord man läser om ibland.

Men iaf, du tyckte det var ok att ha de där drömmarna när du tjackade, att det var "värt det" så att säga?

Det är antligen inte svårare än att kroniskt låga dopaminnivåer är det som ger mardrömmarna. Man behöver nog inte blanda in "Guds straff" för att förklara "amphetamine nightmares" så att säga . Det som är djävligt intressant är inte att mardrömmarna kommer, utan att så många rapporterar att blod, våldsam död, smärta och gore är återkommande teman i dessa drömmar. Det är djävligt spännande varför det är just så!

Om det var värt det? Jag vette fan. Jag tyckte ju det eftersom jag stod ut med det månad efter månad, trots att jag ibland vaknade skrikande och med tårarna sprutande och sen låg och gnydde som ett barn...

Hur som helst: det är skönt att jag inte har dessa "vivid nightmares" längre, men tråkigt att inte få köra amf på festerna .
Citera
2006-10-06, 19:32
Medlem
ExCowboys avatar
Jag får alltid den typen av verkliga och blodiga mardrömmar när jag sover på stimulanter. Det gäller allt från koffein (som nästan är värst) till amfetamin. Som tur är ligger det i sakens natur att jag inte så ofta sover under påverkan av dessa droger..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in