• 1
  • 2
2006-10-05, 14:24
Bannlyst
Ska p en resa till thailand om ngra mnader. Tnkta att jag skulle ta en titt p hotell redan nu.

S om ngon vet ngot bra hotel skulle det vara bra.
Citera
2006-10-05, 17:48
Medlem
-jOE!s avatar
Finns hur mnga hotell som helst.. mitt tips r att kpa en guidebok typ Lonley Planet eller Rough Guide, dr finns mnga bra tips. Kolla ven Latestays, dom har ofta bra deals, tyvrr kan man inte boka lngt i frvg utan det r sista-minutenpriser dr.

www.latestays.com
Citera
2006-10-06, 04:13
Bannlyst
Du kan ju kolla p www.scandalic.nu
Citera
2006-10-06, 09:47
Bannlyst
Tackar

EDIT: Ngon som bott p scandalic? Billigt som fan men hur frsht r det?
Citera
2006-10-06, 13:13
Medlem
hazard simpsons avatar
Apex Hotel och Diana Hotel p second beach road r prisvrda. Men Apex r inte s frscht lngre. Men suvern frukost vid poolen. Annars finns ju Penthouse Hotel. Ingen pool, men prisvrt och lckra rum. Men som sagt. Att hitta hotel r inte svrt. Bara din plnbok bestmmer vart. Vilken prisniv hade du tnkt dig?
Citera
2006-10-06, 16:39
Bannlyst
Apex Hotel har jag faktiskt kollat p.

Hittade denna sida www.thaihotel.com
Med en del hotel i min prisklass.

Hade tnkt mig runt 500bath per natt.
Dom enda kraven r:

*Inte fr sunkigt, dvs inte total frfallet med mgel och insekter.

*ska vara hyffsat tyst p ntterna nr ronpropparna r i.

*rlig och trevlig personal som inte stjl eller snokar igenom ens grejor.

*fungerande dush och toalett i rummet.

Om det finns billig och bra tvttservis, caf/resturang, pol och nra till det som r vrt att beska s r det ett plus.

Apex Hotel verkar enligt hemsidan klara dom kraven, men hur e det igentligen? Ska vara dr i en mnad s det fr inte vara allt frjvligt.
Citera
2006-10-07, 12:46
Medlem
jonnyBs avatar
Prisvrt Hotell i Pattaya

Ett bra tips r Honey Lodge ligger precis vid kurvan till Walking Street om du kommer frn Beach Road. Kostar 500 Baht natten med TV, air condition, pool, room service dagtid, mycket prisvrt. Lter du smutsig tvtt ligga p golvet tar stderskan det till tvtt och s fr du tillbaka den nn dag senare, kostar d lite extra frsts men det e sjysst service. Finns minibar p rummen, vanliga priser typ p lsken len.
Man hr inte trafik eller ntt snt, bra dusch toalett. Vissa rum r lite smre standard men absolut inte frfallna.
Citera
2006-10-07, 13:44
Medlem
contrerass avatar
http://www.jasminehotel-pattaya.com/...g/rezeasy.html

http://www.metro-apartments-pattaya.com/apartment.php

Ngra bra hotell, men varfr inte sl p stort en vecka och boka detta rum p sexan http://users.telenet.be/pattayabutterfly/skysuite.htm
Citera
2006-10-07, 13:52
Bannlyst
Man kan ju undra varfr ngon vljer att resa till just Pattaya nr resten av Thailand inte har samma skamfilade rykte. r det fr den vackra naturen? Den goda maten? Den varma solen? Det lga charterpriset?

// Roger P.
Citera
2006-10-07, 15:16
Medlem
jckeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Man kan ju undra varfr ngon vljer att resa till just Pattaya nr resten av Thailand inte har samma skamfilade rykte. r det fr den vackra naturen? Den goda maten? Den varma solen? Det lga charterpriset?

// Roger P.

Finns vl tv sorters folk som vlfrdar till Pattaya.

De som uppskattar billigt boende och havet av snygga billiga tjejer, skulle vl sga att de utgr majoriteten av de som "turistar" i Pattaya.

Samt de som uppskattar bra gym och kta steroider - kta steroider r VLDIGT sllsynt i Thailand. Det mesta r fake, frutom just i ett handfull apotek i Pattaya. Tro mig, det r mnga tusen styrketrnande som ker till Pattaya 3-4 mnader fr att dopa sig just pga. av detta, ofta frn Australien och USA.
Citera
2006-10-07, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jckei
Finns vl tv sorters folk som vlfrdar till Pattaya.

De som uppskattar billigt boende och havet av snygga billiga tjejer, skulle vl sga att de utgr majoriteten av de som "turistar" i Pattaya.

Samt de som uppskattar bra gym och kta steroider - kta steroider r VLDIGT sllsynt i Thailand. Det mesta r fake, frutom just i ett handfull apotek i Pattaya. Tro mig, det r mnga tusen styrketrnande som ker till Pattaya 3-4 mnader fr att dopa sig just pga. av detta, ofta frn Australien och USA.
S pass... Det dr med steroiderna visst jag inte. Pattaya r ju annars mest knt fr sexturism och barnskndande.

// Roger P.
Citera
2006-10-07, 18:39
Medlem
nokys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
S pass... Det dr med steroiderna visst jag inte. Pattaya r ju annars mest knt fr sexturism och barnskndande.

// Roger P.

Jag tnker ka dit... givetvis fr gymen, fast jag tnker inte dopa mig. Konstigt va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in