2006-10-04, 11:27
Medlem
tattoosandbeers avatar
Undrar hur mycket som tåls här på Flashback egentligen? Kolla dom angreppen på Jimmy Windeskog pågår i denna tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=368829

Visst han är inte en ängel själv men likt jag har skrivit i tråden så måste man få försvara sig själv.

Likt jag svarade i denna tråd om sign " Kleoptra" sign till sin blogg: http://www.flashback.org/showthread.php?t=382714

Så enligt min advokat som jag bad läsa lite vad som stog så var det ett antal grova personangrepp, förtal, ärekräkning, olaga hot i hennes blogg som hon länkar till vilket även Frappant gör.

Undrar nu om det är helt öppet att bara sprida en massa skit om folk med namn och allt?
Visst JW startade en tråd å men kolla på den första tråden och läs igenom alla angrepp.

Hoppas nu verkligen att admin tar tag i detta då moderatorna verkar inte lyfta ett finger då en människa har andra politiska tankar än dom själva.

ta nu och lås dom här trådarna och ta bort dom och ge dom 3 inblande en varning, eller enligt mitt tycke så Kleoptara och Frappant Bannas då dom har gjort och startat med mycket grova övergrepp.

JW kan få en varning då han har kanske har svarat på ett dumt sätt men ta och banna dom 2 andra.

EX:

Citat:
Ursprungligen postat av Frappant

ETT MÄNNISKOFIENTLIGT RÖVHÅL SOM JIMMY MÅSTE BEKÄMPAS!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Frappant

Han är en cancer. Jag är botemedlet.
Citera
2006-10-04, 12:06
Medlem
Maeglins avatar
Jimmy är en brottsling som dessutom försöker utpressa (med att lägga ut porrbilder på henne) en kvinna för att komma undan en skuld på ynka 8000kr.

Vad är det för en jävla advokat du har?

Mitt förslag är att Jimmy bör bannas. Han bifogar ändå stavfel i varje inlägg och undviker sakfrågor.

Se fetstilat om sakfrågor. Där har vi det största problemet med Jimmy.

Och trådstartaren är väl en polare till Jimmy? Han skrev ju det tidigare.

Som utomstående observatör borde mina synpunkter väga högre än dennes isåfall.
Citera
2006-10-04, 12:22
Medlem
Tja, det var ju inte ett personangrepp att kalla någon för pedofil till exempel, och det tycker ju jag personligen är något av det värsta man kan vräka ur sig, så taket ligger nog ganska högt.
Citera
2006-10-04, 12:24
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tycker nog också att det här interna skit-kastandet bland nationalister ligger på fel sida om gränsen för "Skvaller". Det har ett visst underhållningsvärde, men tenderar i längden att dra över åt det maniskt-psykopatiska, från alla håll. Sedan hakar diverse s k "anti-rasister" på och häller bensin på brasan, och spelar oskyldiga.

Stäng ner dessa trådar och ge ynglingarna en åthutning!

- F.G
Citera
2006-10-04, 12:47
Medlem
Scrambles avatar
Glöm inte att Jimmy är en offentlig person som är här öppet. Vi hindrar inte folk från att förolämpa Göran Persson eller Reinfeldt.

Men jag kan hålla med om att tråden om Jimmy mer handlar om fyndigt formulerade förolämpningar än rent skvaller, vi får se över det helt enkelt.

Kanske är det dags att stänga ner deras lekstuga en gång för alla.
Citera
2006-10-04, 13:55
Medlem
tattoosandbeers avatar
ja tack stäng gärna ner dom idiot trådarna, då det inte handlar om skvaller utan rena person angrepp.

Sedan kan man ju undra om Maeglin också förtjänar en varning med tanke på att han söker trådar att spy sin galla över.

Admin vad är ditt tycke i detta egentligen?

EDIT: Tack till Johnny_vicious. Citat: Nu får det räcka igen. Jag låser den här nu och rensar på ALLT off topic, ni som har gjort er skyldiga till detta har tillsägelser/varningsomröstningar att vänta. Den här tråden har haft en eget liv tillräckligt länge nu och det är dags att agera, kanske låser vi upp tråden igen, jag hoppas att vi kan det, men som det har sett ut nu på senaste tiden så är inte mina förhoppningar speciellt höga.

/Johnny_vicious.
Moderator i Skvaller

Tack för detta, Men min fråga till Admin och andra Moderatorer kvarstår, är det tilllåtet med sådan grova personagrepp/Ärekränkningar? Är det tillåtet att länka till en sida som bryter mot en massa lagar om personen?

Visst så ligger vi inte under svenska lagar men det borde finnas lite sk folkvett här iallafall, Nu bör ju Flashback tänka igenom och svara dom som undrar.

Maeglin mfl som inte kommer tillföra detta något undanbes komma med idiotska kommentarer.
Citera
2006-10-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Glöm inte att Jimmy är en offentlig person som är här öppet. Vi hindrar inte folk från att förolämpa Göran Persson eller Reinfeldt.

Men jag kan hålla med om att tråden om Jimmy mer handlar om fyndigt formulerade förolämpningar än rent skvaller, vi får se över det helt enkelt.

Kanske är det dags att stänga ner deras lekstuga en gång för alla.
Märkligt att man inte får debattera med, och skriva om politiker... men Bobbyskämt gick bra!
Citera
2006-10-04, 14:15
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Märkligt att man inte får debattera med, och skriva om politiker... men Bobbyskämt gick bra!
Hur lyckades du tolka mitt inlägg så?
Citera
2006-10-04, 15:43
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
ja tack stäng gärna ner dom idiot trådarna, då det inte handlar om skvaller utan rena person angrepp.

Sedan kan man ju undra om Maeglin också förtjänar en varning med tanke på att han söker trådar att spy sin galla över.

Du verkar inte vara mycket mer än en rättshaverist från den brunare delen av befolkningen. Sitta och tjafsa om varningar när någon fredligt uttrycker motsatta åsikter än dina? JW är offentlig person, då ska det även vara högt i tak. Det är även en ENORM skillnad i att efterfråga sansad och saklig diskussion och förorda låsning av tråden med kompletterande banning på inblandade.

Skulle det vara så enkelt, ja då är det bara för sympatisörer till exempelvis Fredrik Reinfeldt att spamma sönder alla kritiska trådar om Reinfeldt tills de blev låsta och borttagna.
Citera
2006-10-04, 15:58
Medlem
relativs avatar
Jag tycker det var ett bra beslut. Det där är inte längre en diskussion (om det någonsin varit det), skvallermässig eller övrig, det är bara skitkastning mellan två personer under glada tillrop från resten.

Jag tycker att JW, Frappant och kleopatra alla kan bannas (enl. regeln "tillför inte forumet något").
Citera
2006-10-04, 16:01
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Jag tycker det var ett bra beslut. Det där är inte längre en diskussion (om det någonsin varit det), skvallermässig eller övrig, det är bara skitkastning mellan två personer under glada tillrop från resten.

Jag tycker att JW, Frappant och kleopatra alla kan bannas (enl. regeln "tillför inte forumet något").

WORD!
Citera
2006-10-04, 16:11
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ

Du har mycket rätt, men JW har faktiskt fört ganska vettiga diskussioner även om jag anser att dom 2 trådarna detta handlade om spårade ur.Så en bann på han är ganska onödig, Kleopatras häx jakt anser jag inte vara acceptabel på något sätt.

Men nu kanske Frappant lär sig ett och annat tack vare sin varning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in