Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Ingen aning. Tänkte bara avråda dig från concerta om det nu inte är så att du faktiskt har damp/ADHD... Concerta(jag tror det är den, inte säker) kan ge självmordstankar/depressioner m.m. meningen är väl att man ska ta den en period för att se ifall nedstämdheten försvinner och att den samtidigt hjälper mot ADHD. Ritalin däremot har jag hört kan vara kul att testa.
Det är samma medel, bara det att Concerta innehåller depoteffektfunktion, man får ta till hammaren.
Ang. priset så är det väl ganska ovanligt att det säljs på gatan här i Sverige, men på internetsidor varierar det mellan 1-3$ per tablett 10mg. Hade gett max 10SEK per 10mg själv, men det är ju en smaksak. Morfin får hellre mina besparingar- men metylfenidat är ju helt klart värt att testa en gång iaf för att se om man gillar det.
Edit: Här ser ni hur tabletten är uppyggd:
http://www.janssen-cilag.se/index.jh...e=professional Concerta fakta-->vad är concerta?
Den värsta sortens depotfunktion för de som vill berusa sig på tabletterna. Själv kom jag fram till att skalpell och skala bort de olika lagrena var den bästa metoden omän det tog litet tid.