• 1
  • 2
2006-10-02, 17:49
Bannlyst
Har beställt Efedrin från ett amerikanskt företag .

Problemet är nu att jag fått brev från svenska posten där det står att dem söker efter ett kvitto eller faktura på varorna.

Samarbetar tullen med posten om ev. olagligheter , jo jag vet, efedrin är ju knappast så högt prioriterat, men men.

Jag vet ju att tullen brukar skicka ut brev där dem vill att man ska kontakta dem för varor som dem norpat (typ benzo och liknande). Allt bara för att kunna "sätta" dit en för detta.

Så vad tror ni kära FB:are, är jag bara paranoid eller kan det vara nåt lurt?
Citera
2006-10-02, 19:07
Medlem
mesmerizes avatar
jag skulle ALDRIG svarat nåt till dem. Självklart ere bara ett sätt att sätta dit dig, stay strong and smart you dopefiends!
Citera
2006-10-02, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mesmerize
jag skulle ALDRIG svarat nåt till dem. Självklart ere bara ett sätt att sätta dit dig, stay strong and smart you dopefiends!

Ok, tack för svaret. Så var min initiala känsla också. Men samtidigt så är det ju grejer för drygt en tusenlapp. Typ inga pengar alls egentligen.

Fans jävla skit.
Citera
2006-10-02, 20:32
Medlem
WaRs avatar
Vad exakt står det? Säg att du ska ha ditt brev och att dom ska ge fan i resten
Citera
2006-10-02, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Vad exakt står det? Säg att du ska ha ditt brev och att dom ska ge fan i resten

För att kunna behandla er försändelse behövs ytterligare uppgifter enligt specifikation nedan. Var vänlig att komplettera och posta det tillsammans med detta meddelande.

Inlämningsnummer: XXXXXXXXXXXXXXX
Försändelseslag : RPG Paket
Avsändare : Netnutri.com
Land : USA

Saknade uppgifter Faktura eller kvitto

Vad fan ska jag göra? Plz help me!
Citera
2006-10-02, 23:50
Medlem
Roger-pundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOV2XLR8
För att kunna behandla er försändelse behövs ytterligare uppgifter enligt specifikation nedan. Var vänlig att komplettera och posta det tillsammans med detta meddelande.

Inlämningsnummer: XXXXXXXXXXXXXXX
Försändelseslag : RPG Paket
Avsändare : Netnutri.com
Land : USA

Saknade uppgifter Faktura eller kvitto

Vad fan ska jag göra? Plz help me!

Ge dem absolut inte uppgifter om faktura eller kvitto då har dom ju säkrat att det är du som beställt varorna, vilket du annars kan förneka.

Mvh Ragge
Citera
2006-10-02, 23:53
Medlem
jag skulle krypa baklängs ut ur dörren.
Citera
2006-10-02, 23:59
Medlem
Citat:

Problemet är nu att jag fått brev från svenska posten där det står att dem söker efter ett kvitto eller faktura på varorna.

Samarbetar tullen med posten om ev. olagligheter , jo jag vet, efedrin är ju knappast så högt prioriterat, men men.

Jag vet ju att tullen brukar skicka ut brev där dem vill att man ska kontakta dem för varor som dem norpat (typ benzo och liknande). Allt bara för att kunna "sätta" dit en för detta.

''''

KANK DU BNNHJÄLPA IMIG, HJÄR NAN FUNKAR UNTE, HAR MASSA EFFE OCH ZOLPIDEM MASSS, KAN UINTE FUNGERA HUR FÅR JSG BORT DET. HJÄLP NÅN
Citera
2006-10-03, 03:12
Bannlyst
Citat:

Välj själv;
* Hämta ut skiten, kom hem lycklig.
* Hämta ut skiten, kom hem olycklig. Du åkte fast.
* Skit i det, förlora dina pengar och ta inga risker.

Många här väljer nog det sista alternativet.
Citera
2006-10-03, 07:01
Bannlyst
Gå ner till ett utlämningsställe och snacka med någon där. Säg inget om din beställning eller så, kallprata bara lite och nämn att någon polare fick ettt brev från posten angående ifyllnad av uppgifter o så, e det vanligt att posten skickar sådant här? E det pga sändaren/motagaren har missat att fylla i uppgiftar? Eller är det pga något krångel med posten? Tullen? något annat?

Lite kallprat runt frågan, så brukar man klura ut va det handlar om.
Citera
2006-10-03, 11:36
Medlem
NEsons avatar
En försändelse som kan misstänkas innehålla annat än ett brev å som kommer från, eller skickas till, land utanför EU kräver en innehållsdeklaration/proforma som tala om vad försändelsen innehåller å vad försändelsen har för värde. Proforman ska sitta så att tull/speditör kan läsa den utan att öppna försändelsen, alltså på utsidan av paket/kuvert. Detta för att skattekärringen hoppas på att kunna dra in en slant till spritkassan för politikernas konferanser.

Den du beställde bajs från skulle ha gjort en fejkad proforma, skrivit att paketet innehöll en bil-del, or what ever, å att den hade ett lågt värde, som underskrider gränsen för beskattning.

Även om allt detta e gjort så finns de inge som säger att de e riskfritt, ett stickprov kan ha avslöjat ditt pakets innehåll å när du, glad som en lärka, sprittandes å skuttandes studsar iväg till utlämningsstället så kan Herr Blå ligga i busken med praktstånd å en inbillan om att befinna sej mitt i en scen tagen ur Beck.

De du skulle kunna göra nu e att kontakta avsändaren å be dom sända en proforma i efterhand, men högst troligt så har nog paketet/brevet redan öppnats i jakt på den proforma som borde ha varit me från början, å Herr Blå känner redan pirrningar i baguetten men kan inte göra så mkt mer föränn det finns bevis på att du pyntat för bajset.

Mitt råd e alltså att du lär dej av misstaget.
Kanske, om du törs, att du kontaktar posten å kör en vals om att du inte har ngn aning om ngt paket.. "för inte väntar väl du på ngt paket från staterna, lr!? De måste ju ha blivit ngt fel.." Å ber dom sända tillbaka försändelsen till avsändaren.
Posten kommer garanterat kontakta avsändaren (om avsändare finns angivet), så du bör snacka me dom i staterna å be dom ta tillbaka försändelsen, säga till posten att dom gjort ett misstag, å sen göra om sändningen - å denna gång på rätt sätt. Möjligen att dom skickar till dej på en annan adress, en polare till dej kanske, eftersom du säkert har en stjärna i kanten i tullens register vad gäller försändelser från staterna..

Lycka till!
Citera
2006-10-03, 15:49
Medlem
orkavaraserioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia-fuck
''''

KANK DU BNNHJÄLPA IMIG, HJÄR NAN FUNKAR UNTE, HAR MASSA EFFE OCH ZOLPIDEM MASSS, KAN UINTE FUNGERA HUR FÅR JSG BORT DET. HJÄLP NÅN

Ööh, what?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in