Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Visst skiljer formerna sig en del, men i mitt fall rörde sig inte arbetsdagarna kring 8 timmar utan minst det dubbla (även om det inte var 24/7), och några helgledigheter var det heller inte tal om, och våra enda möjligheter att komma ifrån varandra var om en av oss fått för oss att bära 30-40 tvättmaskiner (och även en del andra vitvaror) till sjätte våningen ensam per dag (vilket inte var ett alternativ); det var ett lagarbete där vi var beroende av varandra för att få jobbet gjort (vilket är vad du ville komma fram till misstänker jag?). Gällande svårigheter har jag personligen trotsat både ryggproblem som fått mig att tappa andan och magsår (trots läkarens ordinationer), mitt livs stora kärlek har jag brutit upp med för att hon inte klarat av mina arbetstider och mjölksyran har varit en lika trogen kamrat som någon annan; är det så mycket bättre än det du beskriver?
Gällande stridssituationer var det bara ett klargörande från min sida, inget annat...
16 timmar således vilket gör att ni hade 8 timmar ifrån varandra
varje dygn. Så mycket fick inte vi vila sammanlagt under ett övningsdygn.
Och de få timmars sömn du fick sov du antagligen med kläderna & kängorna på för att kunna vara eld beredd? Du hade inte med dig din mobiltelefon till jobbet? Du kunde inte gå ut på stan och ta en pizza på lunchen utan tvingades sitta med ditt jägarkök i regnet och laga frystorkat, 14 dar i rad? När du väl kom inomhus efter hårda arbetspass var du tvungen att vårda först din & dina kmaraters gemensamma matrl i XX antal timmar för att sedan ha nitisk vård på alla dina egna persedlar?
Det är en lönlös diskussion då du aldrig kan förstå hur det är att gör lumpen eftersom du aldrig gjort den. Det du gjort är säker jobbigt men det sker hela tiden på en frivillig basis. Hade jag efter tre dygn på övning i lumpen kommit på att jag ville hem hade jag bara fått bita ihop och gilla läget. Du har alltid valet att bara strunta i att gå till jobbet.
De människor jag känner som gjort lumpen som befälselever är generellt sett bättre på att samarbeta, klagar inte över små saker och gillar läget utan att gny om det. Därmed
inte sagt att du inte kan ha dessa egenskaper om du inte gjort lumpen men generellt sett så tycker jag det är så, speciellt om du var PB/KB vid något "elitförband".
Känner att detta är lite OT och att vidare diskussion om detta är lönlöst.
Du måste helt enkelt genomgå skiten för att förstå.
Förövrigt, är det bara människor längst upp i ett sexvåningshus som vill ha vitvaror?