2006-10-02, 13:20
Bannlyst
Vad händer om man vapenvägrat och sedan måste göra civilplikt i jockmock. Och vägrar att åka dit, eller finns de något annat sätt att slippa? Mvh defuncta
Citera
2006-10-02, 13:33
Medlem
stRs avatar
Men herregud, vad är det ni inte fattar?
Det är inga som helst problem att slippa lumpen, dessutom borde du tänka lite på din ålder då mönstringarna är väl klara för i år? Om du inte mönstrat så måste du nästan vara 89a.
Citera
2006-10-02, 14:49
Bannlyst
Så här ligger det till... Jag har legat inne på lv6 i 2 månader men ville komma där ifrån så jag vapenvägrade o fyllde i ett papper om civilplikt... Och nu finns de ju en risk att man får det... Vad händer då om man totalvägar o inte vill åka till typ jockmock... Eller finns de något annat sätt att slippa.. Mvh defuncta
Citera
2006-10-02, 14:55
Bannlyst
Polares brorsa vägrade lumpen och fick ha fotboja i 3månader tror jag det va.
Så det är väl det du kan räkna med eller nån månad i finkan om du inte har
anställning eller pluggar.

mvh
Citera
2006-10-02, 16:20
Medlem
stRs avatar
En bekant stack ifrån lumpen och fick bära fotboja i 2 veckor.
Citera
2006-10-02, 16:22
Medlem
T-bone-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Men herregud, vad är det ni inte fattar?
Det är inga som helst problem att slippa lumpen, dessutom borde du tänka lite på din ålder då mönstringarna är väl klara för i år? Om du inte mönstrat så måste du nästan vara 89a.

Nej dom är inte klara.
Citera
2006-10-02, 16:30
Medlem
Bart_86s avatar
En jävel i min pluton kom en vecka försent till GSUn och bara stack utan och säga nått efter 3 månader, alla befäl visste att han inte ville va där, o nu 5 månader senare har ingen från försvaret hört av sig till honom.
Citera
2006-10-02, 17:00
Medlem
Bajsfacistens avatar
...

Oftast räcker det med att säga att man inte vill... Men om du vägrar så kan du får fängelse/böter etc... kanske inte så farliga straff.. Men vissa som har vägrat kan få problem att senare i livet pga av att det är med i straffregistret.
Citera
2006-10-02, 23:19
Medlem
Var tydligen bara en person som blev dömd förra året. http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_13179357.asp
Citera
2006-10-03, 00:03
Medlem
Snajders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defuncta
Så här ligger det till... Jag har legat inne på lv6 i 2 månader men ville komma där ifrån så jag vapenvägrade o fyllde i ett papper om civilplikt... Och nu finns de ju en risk att man får det... Vad händer då om man totalvägar o inte vill åka till typ jockmock... Eller finns de något annat sätt att slippa.. Mvh defuncta

1) Varför lämna lumpen?
2) Civilplikt är mkt bra erfarenhet..
Annars kan du ju göra som de flesta män gjort sedan många många år tillbaka, bit ihop och gör lumpen!
Citera
2006-10-03, 01:07
Medlem
Engelbreckts avatar
Totalvägra? Du är säkert skattesmittare också.
Citera
2006-10-03, 10:03
Bannlyst
Gör lumpen, Man blir inte vuxen förns man gjort lumpen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem