Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-28, 18:22
Medlem
Prova de idag att ta en "panna" med elvanse o 0,3tj.. blev förvånad. 0,3gjorde att det blev fart på det o elvansen gjorde att det höll i sig..
Citera
2016-06-28, 22:17
Medlem
Har metamina samma viktminskningseffekt som elvanse?
Citera
2016-06-28, 22:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Har metamina samma viktminskningseffekt som elvanse?
Aptitdämpande effekt är en bieffekt ja.
Citera
2016-06-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Det är den absolut värsta bieffekten en medicin kan ha för mig (går på elvanse nu som fungerar så jävla bra på alla sätt förutom aptitdämpande och att metabolismen verkar öka som fan).. finns det något sätt, förutom att försöka tvångsäta när man inte är hungrig, som man kan motverka den bieffekten på? Förslag och tips skulle uppskattas, även om det finns förslag på något aptitökande medel man kanske kan be sin läkare skriva ut eller något..
Citera
2016-06-29, 11:54
Medlem
Citat:

Jag dristar mig att säga att den aptitdämpande effekten är extrem! Det perfekta bantningsmedlet egentligen.

Har aldrig förstått varför man överhuvudtaget ägnar sig åt ett farligt ingrepp som gastric bypass när man tappar ofattbart mycket vikt bara av att äta lite metamina/attentin på dagarna.

(tillägg; ärren efter gastric bypass operationer är betydande, och speciellt om patienten behöver göra sig av med överskottshud, har sett det med egna ögon och det är inte en rolig syn)

För de som undrar så har jag medicinen legalt utskriven!
Senast redigerad av Sulphate 2016-06-29 kl. 11:58.
Citera
2016-06-29, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulphate
Jag dristar mig att säga att den aptitdämpande effekten är extrem! Det perfekta bantningsmedlet egentligen.

Har aldrig förstått varför man överhuvudtaget ägnar sig åt ett farligt ingrepp som gastric bypass när man tappar ofattbart mycket vikt bara av att äta lite metamina/attentin på dagarna.

(tillägg; ärren efter gastric bypass operationer är betydande, och speciellt om patienten behöver göra sig av med överskottshud, har sett det med egna ögon och det är inte en rolig syn)

För de som undrar så har jag medicinen legalt utskriven!

Ja och den effekten är katastrofal för de som redan gränsar till undervikt.. hur länge tappar man vikt, vänjer sig kroppen vid medicinen nån gång så man får normal aptit?
Citera
2016-06-29, 22:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Snarare värdelöst bantningsmedel, jag får inte den effekten alls.

Citat:
Ja och den effekten är katastrofal för de som redan gränsar till undervikt.. hur länge tappar man vikt, vänjer sig kroppen vid medicinen nån gång så man får normal aptit?
Första gången jag provade metylfenidat fick jag viss aptitdämpande effekt, efter 3 månader hade den nästan försvunnit helt och hållet.

Om viktnedgång blir ett stort problem kanske mediciner med aptithöjande effekt kan användas, sett marijuana användas också för att öka aptiten.
Citera
2016-06-29, 22:09
Medlem
Citat:

Kan inte svara med säkerhet på den frågan eftersom jag aldrig varit på gränsen till undervikt. Om jag skulle gissa så tror jag inte att dina aptitproblem kommer att lösas.

En idé kan vara att inte ta det varje dag, ta paus i medicineringen ett par dagar i veckan då du kanske inte behöver fungera fullt ut så att säga, eller så kan du testa att ta en mindre dos.

Men nu spekulerar jag. Bättre att ta det med din läkare.

Hoppas att det löser sig!
Citera
2016-06-29, 22:12
Medlem
Citat:
Snarare värdelöst bantningsmedel, jag får inte den effekten alls.

Första gången jag provade metylfenidat fick jag viss aptitdämpande effekt, efter 3 månader hade den nästan försvunnit helt och hållet.

Ja finns alltid undantag. Har faktiskt aldrig hört talas om någon som har normal aptit på metamina/attentin.
Citera
2016-06-29, 22:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ja finns alltid undantag. Har faktiskt aldrig hört talas om någon som har normal aptit på metamina/attentin.
Tanken har slagit mig att mitt problem kanske inte är lågt dopamin utan högt dopamin därav uteblir effekten andra får när dopamin stiger.
Citera
2016-06-30, 19:05
Medlem
Citat:
Tanken har slagit mig att mitt problem kanske inte är lågt dopamin utan högt dopamin därav uteblir effekten andra får när dopamin stiger.

Intressant tanke. Märks att du är insatt som har funderingar på den nivån. Får du klarhet i den biten så berätta gärna mer för mig. Blev jäkligt intresserad av den tanken.

Anta att du har hög dopaminnivå, vad har då centralstimulantia för positiv påverkan på dig? Och vilka svårigheter upplever du utan medicinen?
Citera
2016-06-30, 20:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Sett påståenden om att högt dopamin slår ut receptorererna och ger symtom som påminner om lågt dopamin, tar jag 15mg attentin får jag inga konkreta effekter för dopamin däremot får jag effekter som kan kopplas till noradrenalin.

Ska bli intressant och se vilken effekt LDN har på mig, börja med det för några dagar sen och har viss dopaminantagonistisk effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in