• 1
  • 2
2006-10-02, 11:27
Medlem
Ska framåt våren flytta till Linköping.Vilka områden rekomenderas,och tvärtom,vilka områden ska jag undvika?
Citera
2006-10-02, 18:04
Medlem
Centrala områden är nog attraktivast för en nykomling då staden är ganska förvuxen med rätt långsamma kommunikationer.
Citera
2006-10-02, 18:42
Medlem
Vad är det för bostadstyp du letar efter och vad är du för typ av människa?
Citera
2006-10-02, 18:59
Medlem
Dr.Gonzos avatar
Centralt som sagt..
Inte Skäggetorp.
Citera
2006-10-02, 18:59
Bannlyst
Har bott i Linköping nu i 29 år, håll dig borta från Skäggetorp, Ryd, Berga, Lambohov... Sök så nära centrum som möjligt.
Citera
2006-10-03, 13:37
Medlem
knassanks avatar
Skäggetorp och Ryd är väl i absolut särklass värst (t.ex. mycket högre brottslighet). Näst värst tror jag är Berga och Lambohov.
Citera
2006-10-03, 13:43
Medlem
Packans avatar
Håll dig borta från Lambohov*, Berga, Ekholmen, Ryd och Skäggetorp, det är dom jag kommer på nu.

*Det finns villaområden i Lambohov, som säkert är helt ok.

Om du vill bo hyffsat centralt, men slippa "skiten" så skulle jag rekomendera typ Ullstämma, Hjulsbro och kanske några områden i "city".
Citera
2006-10-03, 16:20
Medlem
Engelbreckts avatar
Jag rekomenderar införskaffande av cykel.
Tannerfors är ju rätt 0K, då har du det mesta du behöver dagligdags; videouthyrning, flera pizzerior (några med utskänkningstillstånd), ICA-butik, kiosk och cykelhandlare. Jag bodde där bara i ett år eller så, flyttade för att jag vill bo närmare universitetet, men det är nära in till centrum.

Finns både villor och lägenheter.

Södra Berga är ju bra bortsett från nazisttätheten...

Måste instämma i att man bör undvika Skäggetorp. Ryd är inte så farligt som det påstås, jag bor där nu, men det är inget ställe jag skulle vilja uppfostra barn på och att skaffa ett garage är ett måste om man vill få ha bilen ifred. Sen bör man ju inte ha dyra saker i uteföråd och absolut skaffa sig ett bra lås till cykeln...
Citera
2006-10-03, 16:21
Medlem
Lånar tråden lite

Är det någon som har ett tips på en vettig pizzeria i city?

är nyinflyttad i stan och har ingen koll
Citera
2006-10-03, 19:21
Medlem
Dr.Gonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqe

OT: Mozzarella är goa' som faen, godast i centrum. Ligger typ på Nygatan, vid Öhammars. En annan är [uttalas: "Donkeyshot"] (kan verkligen inte stava till det) som ligger typ vid Ånestad. Utan tvekan godaste pizzorna i Lkpg.
Kebab har du också, Rendez Vouz (Stavning?) vid stora torget funkar, men godast är Kebabbaren som ligger nära ågatan, det är också öppet till 3-4 på helger. Öppet så länge folk kommer dit helt enkelt...

OnT:
Som sagt, Skäggetorp är inte att rekommendera.
Vissa delar av Ryd funkar, men att bo i stan är bäst.
Citera
2006-10-04, 21:29
Medlem
Arseniks avatar
Skäggetorp är ingen höjdare..
Har bott i Ryd i ett par år nu och jag trivs bra här.

Citat:
Ursprungligen postat av Aqe

är nyinflyttad i stan och har ingen koll

http://www.onlinepizza.se
Citera
2006-10-04, 21:41
Medlem
Områden:

City kan ju bli svårt om du vill bo i ett villaområde, närmast är nog ramshäll och valla. Men det kostar en del också.

Vidare har du vimanshäll som ligger alltfrån 1-3km från centrum.

Övre johannelund ligger härnäst,
du har också västra Berga, inte att förväxla med "gangsterparadiset" öster-Berga. (sagt med glimten i ögat, så jävla farligt är det inte)

Längre bort har du Hjulsbro, enligt mig överskattat. Långt till city, visst har dom ån men det är ju ungefär allt dom har.

Ullstämma finns, ligger en bra bit från stan (ca 6 km). Är väldigt lugnt, typiskt barnområde.

Bästa pizzorna finns på Don quixote, i Ånestad...det jag kallade övre johannelund. Det ligger halvvägs uppför kullen, utmed söderleden, ifrån Braskens Bro sett.

Detta är också ett lugnt område, även om en berömd handgranatsincident inträffade där runt valet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in