2006-10-01, 18:10
Medlem
Hallå!

Jag har sedan en tid tillbaka blivit nyttigare av mig och har slutat dricka läsk, saft och öl. Istället håller jag mig till vatten och mjölk.
Det finns ju en massa olika smaker på vatten att köpa nuföritden, päron, tranbär och idag testade jag en med kiwismak.

Men detta smaksatta vatten, hur pass "nyttigt" är det? Om man gämför med vanligt bubbelvatten utan smak, är det kanske inte alls så bra?
Citera
2006-10-01, 18:36
Medlem
pooboxxxs avatar
Tror att de flesta märken endast smaksätter med kemikalier. Vichy Noväää (stavning) innehåller dock 3% fruktsocker om jag inte minns fel.
Citera
2015-10-02, 17:00
Medlem
De är smaksatta med aromer och det är väldigt lite som behövs.

Aromhuset har 20-30 aromer, 2 ml per liter kolsyrat vatten. Granatäpple är kanonbra. Det är livsmedel. Inte hälsokost men livsmedel. Ofta naturliga aromer. Sodastream och Aga har också, inte lika goda.

Annars, smaksätt själv. Lite limesaft om du gillar det, 1 tesked räcker. 1 knivsudd natriumkarbonat och det är Sodavatten. En slurk vin och det är en Spritzer.
Citera
2015-10-02, 23:49
Medlem
Tillandsias avatar
Det enda som tar skada är tänderna (trots sockerfritt) så det är ett väldigt bra alternativ så länge man sköter tandhygienen och inte småsuger på en flaska hela dagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in