2006-10-01, 13:10
Bannlyst
Sitter fast i bensberoende
Har börjat köra ett schema som är att jag första dagen tar bens, nästa alkohol nästa helt drogfri osv. Sen tänkte jag ändra till två dagar i rad alkohol sen helt drogfri en dag, sen en dag alkohol sen två drogfria dagar, sen en tre drogfria dagar en dag alkhol osv. Kan det funka ?
Citera
2006-10-01, 13:31
Bannlyst
Låter inte vidare vettigt. Att gå av bens med alkohol är ingen höjdare. Bensberoende går inte över på en vecka direkt, det tar tid, och att vara full hela tiden är inte vidare nyttigt. Lätt att glida iväg från ett beroende in i ett annat, det är ju samma receporer som påverkas osv.

Sen låter även själva upplägget ganska korkat. En dag på en dag av en dag sprit osv. Nä, trappa ner är det enda rätta.
Citera
2006-10-01, 14:58
Medlem
SinCitys avatar
Trappa ned först.

Testa sedan att ersätta benson med Neurontin eller Lyrica, detta borde du kunna få utskrivet relativt enkelt då det inte är speciellt eftertraktade missbruksdroger.

Eller så kör du den naturliga vägen och köper på dig Kava-Kava av kvalitet och/eller riktigt bra Kratom? Lite CB på det så borde du klara av att lägga ner på 2-3v. Kör du kratom dagligen lite längre tid så kan du dock få 2-3 jobbiga dagar när du slutar, men det är långt mildare än en opiat-AT tex.

Att använda alkohol är inte så bra har jag fått till råd när jag skulle dra ner på benson, likaså kaffe var visst av ondo.

Theralen och/eller Propavan för att hjälpa dig att somna. Krisar det kanske du kan använda Imovane eller Stilnoct i mindre mängder. Remeron är ett annat tips, det är en SNRI-medicin, en antidepp med sömngivande egenskaper samtidigt som den ökar på ångesttröskeln vilket kan vara bra när ångesten som benson tryckt bort kommer krypandes tillbaks. Theralen kan du säkerligen gå på dagligen om du inte har jobb och grejer att sköta. Mindre doser på dagarna och större när det är sov-dags.
Citera
2006-10-01, 18:30
Bannlyst
Ja Theralen är nästan e nödvändighet om du vill sova, brukar dock kännas skummt att ta den på dagen, benso zombie till Theralen zombie, bättre att härda ut dag-ångesten om det går.
Citera
2006-10-01, 21:34
Medlem
Annars kan man ju söka professionell hjälp, kan nog vara bra för såpass svåra beroenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in