• 1
  • 2
2006-09-29, 18:25
Medlem
15 år å moppes avatar
Jag är ute efter mitt efternamn.se

När jag tittade i somras fanns det någon slags hemsida på adressen men när jag tittat de senaste veckorna så kommer följande upp:

Anslutningen avbröts

Servern på xxxxxxxx.se svarar inte.

* Platsen kan tillfälligt vara nere eller upptagen. Försök igen om en stund.

Var kan jag kolla om den inte är betald och evt kommer att bli ledig? Finns det en karantäntid?

nic.se säger att den registrerades 2003 och den finns inte här
Citera
2006-09-29, 19:09
Medlem
TuXIs avatar
http://iis.se/nydoman/domansok_extended.shtml?domain=

Svårt?
Citera
2006-09-30, 14:53
Medlem
15 år å moppes avatar
Svårt? Tja, du kan ju jämföra med den här länken och se om du ser någon skillnad... Jag tror bestämt jag skrev att jag varit på nic.se...

Det var inte ett svar jag fick från dig, det vara bara okvädning. Bara för att man är moderator så är man inte Gud

Andra, mer kunniga, som finns på tråden??
Citera
2006-09-30, 15:07
Medlem
tepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15 år å moppe
Det var inte ett svar jag fick från dig, det vara bara okvädning. Bara för att man är moderator så är man inte Gud

The kid got balls.
Citera
2006-09-30, 15:14
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Svårt? Tja, du kan ju jämföra med den här länken och se om du ser någon skillnad... Jag tror bestämt jag skrev att jag varit på nic.se...

Andra, mer kunniga, som finns på tråden??
Men iis och nic är samma sak. Eller, det är numer snarare iis och inte nic det heter, men iallafall.

Men alltså, vad är det som är så svårt? Du skriver in tänkt domännamn i fältet, och sedan knappar in koden, sedan trycker på "utökad", då får du antingen fram info om personen/företaget som reggat, eller så står det att ingen har domänen, vilket således innebär att den är ledig.

Vad är det som är svårt att förstå? Är det inte detta du vill åstadkomma? Isåfall får du precisera dig. Det som går att utläsa i ditt inlägg, är att du frågar om man kan kolla ifall en domän är ledig eller inte. Jag svarade på din fråga.

Men, om du vill göra det, om möjligt, ännu enklare för dig, gå in på http://neno.se/domannamn och skriv in det tänkta namnet, tryck sedan på fortsätt. Då ser du om det är upptaget eller inte.

Om du fortfarande har svårigheter att förstå; SKAFFA FÖR FASEN INGEN DOMÄN!!!!

P.s Jag är inte gud, men nästan.
Citera
2006-09-30, 17:31
Medlem
15 år å moppes avatar
Fram med din stora näsa så jag kan skriva på den:

Var kan jag kolla om den inte är betald och evt kommer att bli ledig? Finns det en karantäntid?

Inte står det på den länken du erbjöd iaf

Brukar inte vara högljudd men otrevliga svar ska bli lika otrevligt bemötta.

Teps, vad tillförde din kommentar tråden?
Citera
2006-09-30, 17:44
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Fram med din stora näsa så jag kan skriva på den:

Inte står det på den länken du erbjöd iaf

Brukar inte vara högljudd men otrevliga svar ska bli lika otrevligt bemötta.

Teps, vad tillförde din kommentar tråden?
Om det står på iis.se att ingen har den, så är det ju så att ingen har den, om det nu inte är så att någon, mot förmodan, parkerat den.
Men, då kan du ju vända dig till någon domänregg, och skriva in namnet du vill ha, och regga skiten. Står det då att det inte går, så går det inte.
Nej, du kan inte se om en viss domän har blivit betald eller när den kommer gå ut.

Varför skrev du inte istället ett mer precisist förstainlägg, så man förstod direkt vad det handlade om...?

I förstainlägget kunde du alltså ha med frågan du är intresserad av att ha svar på;

"Var kan jag kolla om den inte är betald och vet kommer att bli ledig? Finns det en karantäntid?"

Men, man kan väl inte kräva alltför mycket av en som precis fyllt 15 och skaffat moppe med tillhörande musch.
Citera
2006-09-30, 18:11
Medlem
15 år å moppes avatar
Läs mitt första inlägg, läs det sedan igen.
*Står inte frågan där? Den gör det på min bildskärm i alla fall.

*Inlägget är inte redigerat i efterhand.

Stor käft och liten hjärna?

Dags att avgå som moderator? Jag tror du börjar bli gammal!

Nej, du kan inte se om en viss domän har blivit betald eller när den kommer gå ut.

Det är ett svar något i stil med det jag sökte.
Citera
2006-09-30, 23:06
Medlem
15 år å moppes avatar
Du tystnade snabbt TuXI... och vet du vad;

Ett nick säger inte allt!
Citera
2006-10-01, 00:40
Medlem
Avva66s avatar
Nånting säjer mej att du inte har åldern inne.
Kan bara inte fatta vad det är.
Citera
2006-10-01, 17:55
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Du tystnade snabbt TuXI... och vet du vad;

Ett nick säger inte allt!
Tysnade snabbt ja. Finns väl flera anledningar. Första anledningen är att jag inte hade tid att tjaffsa med en finnig fjortis som inte fattar. Sen så vet jag inte varför du fortsätter, om du nu fått svar på din underbara fråga?
Något mer du inte fattar kanske?

Nej, ett nick säger inte allt. Men om vissa säger det mycket. Ditt nick säger en hel del om dig. Vad "tuxi" som nick och dess hemsida har med detta att göra vet jag inte. Kanske du kan förklara dig? Om du hinner, innan jag låser din enormt värdekassa tråd där du inte kan komma fram till något vettigt.
Citera
2006-10-01, 19:12
Medlem
15 år å moppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Tysnade snabbt ja. Finns väl flera anledningar. Första anledningen är att jag inte hade tid att tjaffsa med en finnig fjortis som inte fattar. Sen så vet jag inte varför du fortsätter, om du nu fått svar på din underbara fråga?
Något mer du inte fattar kanske?

TuXI...

Med tanke på din stavningsförmåga och din profil (om den stämmer), så ligger du några år efter mig.

Varför inte bita i det sura äpplet, vara ödmjuk och inse att du gjorde fel när du svarade mig så överlägset som du gjorde i ditt första svar. Min fråga stod ju faktiskt redan i första inlägget. (du kanske inte är så bra att läsa..., heller...?)

Det är ju knappast med bemötanden som dina som detta forum får fler medlemmar.

Vad jag menade med länken till tuxi.de? Tja, är jag en femtonåring så kan väl du vara en clown.

Lås gärna tråden men i såfall, svälj nyckeln!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in