2006-09-29, 23:11
Medlem
Yields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxipaxi
hans unpluggedgig på O-baren.
Aaaargh.... FAN! Bandit skulle sända en upptagning från konserten för en vecka sen eller nåt va? Jag missade det! Ingen som spelade in och kan lägga upp? Har en bekant som vann biljetter till konserten och var helt lyrisk efteråt.

Cornell är fantastisk fortfarande även om han inte når upp till de där höga tonerna när han sjunger de gamla Soundgarden favoriterna.

Audioslaves skivor tycker jag utvecklas åt fel håll. Första var kanon medan de två senaste var nja, sådär... Moth var en positiv avslutning på Revelations iallafall.
Citera
2006-09-29, 23:27
Medlem
stonetemplepetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yield
Aaaargh.... FAN! Bandit skulle sända en upptagning från konserten för en vecka sen eller nåt va? Jag missade det! Ingen som spelade in och kan lägga upp? Har en bekant som vann biljetter till konserten och var helt lyrisk efteråt.

Cornell är fantastisk fortfarande även om han inte når upp till de där höga tonerna när han sjunger de gamla Soundgarden favoriterna.

Audioslaves skivor tycker jag utvecklas åt fel håll. Första var kanon medan de två senaste var nja, sådär... Moth var en positiv avslutning på Revelations iallafall.
Jag tycker det har varit ojämnt, den första är väldigt bra. Out of Exile var mycket sämre tyckte jag, men nu med Revelations så verkar de hitta mer rätt. Det är bara en låt som är riktigt dålig, och det är den de släppte som singel, Original Fire.
Citera
2006-09-30, 00:23
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
RATM och Audioslave är ju två helt olika grupper, även fast en del tydligen verkar vilja tro att Audioslave är en "fortsättning på RATM". Cornell har ingenting med RATM att göra (eller?).

Du har helt rätt men visst finns det likheter mellan RATM och Audioslave. Musiken då, sången och texterna såväl som budskapet är kanske inte så lika. Många som gillar RATM gillar även Audioslave vågar jag påstå, generellt sett!
Citera
2006-09-30, 15:10
Medlem
Citat:

finns att tanka på dimeadozen bland annat.
Citera
2006-10-06, 22:51
Medlem
P3tters avatar
Citat:

Fyfan va spelningen på O-baren var bra!
Men Audioslaves senaste kändes lite sådär, även om det fanns vissa bra låtar men hmm, får se vart det leder.
Citera
2006-10-06, 22:59
Medlem
Anemis avatar
Jag, som är närmast pinsamt förtjust i Chris Cornell, har aldrig riktigt kunnat ta till mig Audioslaves musik, trots att jag förbehållslöst har gillat allt Cornell tidigare har gjort. Det känns som om de inte riktigt kan ta till vara de röstresurser han sitter inne med. Dessutom har jag alltid tyckt att RATM:s musik är lite trist, förutom några guldkorn som förgyllde den tid av min ungdom då jag gick omkring i tandembyxor och stor mössa.
Citera
2007-02-16, 08:15
Medlem
Chris Cornell slutar i Audioslave

Jepp, så är det. Vad tror ni, blir det reunion med Rage Against The Machine?
Citera
2007-02-16, 08:49
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyledriver

En länk hade suttit fint.
Citera
2007-02-16, 08:51
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
En länk hade suttit fint.

http://www.mtv.com/news/articles/1453052/20020325/rage_against_the_machine.jhtml
Citera
2007-02-16, 08:57
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBam
http://www.mtv.com/news/articles/1453052/20020325/rage_against_the_machine.jhtml

Tackar tackar. Tycker att det är skönt att han hoppar av. Både soundgarder och RATM var fan så mycket bättre än audioslave där jag inte alls tycker att Cornells röst passar in.
Citera
2007-02-16, 09:06
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyledriver

Rage Against The Machine To Reunite For Coachella Festival.

http://www.mtv.com/news/articles/1550424/20070122/rage_against_the_machine.jhtml
Citera
2007-02-16, 11:03
Medlem
mthrfckr.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBam

Känns inte helt oväntat! Redan vid Chris Cornells bekräftelse om soloprojekt började man ana ugglor i mossen, och än mer när man fick höra om RATMs återförening på Coachella. Hurvida den banar vägen för nåt större återstår att se.
Bra nyheter hur som helst, jag är inte mycket för Audioslave!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in