2010-02-10, 00:16
Medlem
Ett tillräckligt bra avsnitt, hade inte jättestora förväntningar utan hoppades bara att Sylar skulle förbli god nu, och att allt gick väl med de andra. Vore jobbigt om de hade börjat döda av en massa karaktärer för att runda av.

Efter en intervju med skaparen verkar det lite ljusare för framtiden, då karnevalen skulle symbolisera hur heroes-människor på ett diskret sätt smälte in bland vanliga människor. En slags övergång där skaparna byggt upp till nästa volym som ju skall heta "A Brave New World".

Hiro har accepterat Charlies egna resa genom livet, och de rundade av storyn på ett underbart sätt där Hiro insåg att han självfallet inte kan ta ifrån henne sitt underbara liv hon haft.
Vad jag blir nyfiken över dock är ifall hennes barn eller barnbarn bär några av hennes heroes-gener.

Matt tycker jag mycket om i början av säsongen, men nu vet jag inte vad jag skall säga längre. Han karaktärsutveckling har enligt mitt tycke gått lite åt fel håll. Intrycket man får av honom nu är en tjurig liten unge, till skillnad från Sylar som ändå gjort ganska många resor åt rätt håll. Det började bra med Matt och han tillsammans, sedan slog han sig fri för att fastna med Peter istället. Lite komiskt.

Jag var lite rädd att vi förlorade Emma mitt i säsongen efter vi lärde känna henne som bäst, men hon fick en stor roll mot slutet och gjorde det mycket bra.

Slutligen har vi slutscenerna, urusel fight mellan dem. De kunde lika gärna haft en medicinboll som de kastade fram och tillbaka och sedan berätta en liten historia varje gång de fångade bollen. Att Claire kom ut ur garderoben skall bli en mycket spännande nystart. Nu garneras tårtan som säsong 4 bakat, och vad framtiden förtäljer skall bli mycket spännande att se.

Citat:
Ursprungligen postat av Yupanqui
Tänkte väl främst på mötet mellan henne och Sylar: You and me, we're alike. typ. Även fast det kanske mest anspelade på att de bägge har svårt att passa in och är ensamma så får jag ändå känslan av att Claire inte kommer att vara den snälla cheerleadern länge till.

Lite synd är det ju att Sylar verkar bli god, det var en fantastisk scen när han ''kom fram ur'' Nathan där vid thanksgiving middagen. Jag satt med ett stort hånflin genom hela scenen, Zachary Quinto är en riktigt bra skådis.

Nej nu börjar rebellen komma fram på allvar. Det brast ju inför Sandras nya pojkvän då hon skar upp armen, men nu minsann finns det inga bortförklaringar inför världen.
Beroende på hur världen reagerade på hennes show kan hon potentiellt bli en "bad ass".

Ja, Quinto är riktigt bra både som god och ond.
Senast redigerad av LupusX 2010-02-10 kl. 00:48.
Citera
2010-02-10, 12:54
Medlem
Columbias avatar
Kanske är det verkligheten som har kommit ikapp mig, men dialogen de senare avsnitten den här säsongen har varit så fruktansvärt klyschig och styltad, och det blev inte bättre nu under säsongsavslutningen.

Heroes funkar inte att vara så nedtonad som den varit den senaste säsongen, och med tanke på tittarsiffrorna är ännu lägre nu, så kommer budgeten vara lägre och kan tänka mig att flera huvudkaraktärer kommer att försvinna.

Nej, enough is enough.
Citera
2010-02-10, 21:20
Medlem
Rorschachs avatar
Finns det något datum när de börjar sända nästa säsong av Heroes?
Citera
2010-02-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach
Finns det något datum när de börjar sända nästa säsong av Heroes?

Eftersom det inte är bestämt ifall det blir en nästa säsong så känns det svårt att säga datum
Citera
2010-02-10, 22:11
Medlem
GregoryHouses avatar
plågade man sig själv en hel jävla säsong som var total ointressant för en säsongs avslutning som detta? Fan ta dem

Jävligt lågt!
Citera
2010-02-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Eftersom det inte är bestämt ifall det blir en nästa säsong så känns det svårt att säga datum
Klart det inte blir någon! Volume six varade självklart i fem minuter
Citera
2010-02-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Klart det inte blir någon! Volume six varade självklart i fem minuter

Är du seriöst dum eller ?

Dem gör ju såklart en inledning till vol 6 så dem har något att börja med ifall dem får pengar att göra en ny säsong.. Detta ska beslutas förhoppningsvis denna månad, men just nu har vi ingen aning om vad som sker, med tanke på hur tittarsiffrorna sett ut denna säsong ser det inte helt ljust ut heller.
Citera
2010-02-11, 00:03
Medlem
Yukus avatar
Aftonblaskan skrev några rader om det idag

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article6580815.ab
Citera
2010-02-11, 01:33
Medlem
Dougs avatar
Hur jävla snällt var det av Claire att förstöra allt? "It's my dying wish, Claire." Sorry dad. I'm a stupid, selfish bitch and I can do whatever i want!
Citera
2010-02-11, 16:32
Medlem
NEEEXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doug
Hur jävla snällt var det av Claire att förstöra allt? "It's my dying wish, Claire." Sorry dad. I'm a stupid, selfish bitch and I can do whatever i want!

Tycker du inte att man lika gärna kan vända på det där?
"Sorry Claire. I'm a stupid, selfish bitch and I can do whatever i want!"
Man fattar ju att gubbjäveln bara vill väl med allt men ibland kan han vara lite väl jävlig med sättet han hanterar saker och ting på.

Hur som helst, var likt många andra här besviken på slutet. Mestadels för att jag hade gått och byggt upp enorma förväntningar kring någon slags "Peter och Sylar mot rös"-fight. Kan däremot bli intressant om den sjätte volymen nu spelas in att se hur allt blir då de är kända i världen... väldigt intressant faktiskt.
Citera
2010-02-11, 17:57
Medlem
Columbias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yuku
Aftonblaskan skrev några rader om det idag

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article6580815.ab

Det där var givetvis den bästa bilden på Greg Grunberg de kunde hitta.
Citera
2010-02-11, 19:46
Medlem
RubixKubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Columbia
Det där var givetvis den bästa bilden på Greg Grunberg de kunde hitta.

Äh, han ser ju alltid ut sådär

Är rätt besviken på säsongen, den kunde ha blivit bra men..
Fajten mellan Samuel och Peter var ju så mesig! Vill ha bort Claire men det lär ju aldrig hända pga hennes kraft. SÅ jävla trött på far och dotter -grejen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in