2009-11-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Ja man får ju typ bara följa Hiro när han jagar den där bruden och försöker rädda henne hit och dit sen blir de en massa tidsresande. Tycker bara det blir rörigt och (inget ont om Hiro) lite tråkigt i längen. men hoppas det blir bättre som avsnitten innan.

Håller med att hiro är en ganska tråkig karaktär för tillfället pga hans barnsliga beteende. Men det är iaf ett bra upplägg för tillfället och hoppas på det bästa
Citera
2009-11-03, 23:59
Medlem
Inhales avatar
Jag tycker detta avsnittet var bra.

Lite rörigt med all timetravel, men inte så man inte hänger med.
Jag har inte riktigt fattat vad för förmåga Samuel har.
Är det något liknande Sylar har som kan flytta saker?

Och blondinen Noah brukade gänga, har hon samma förmåga som Haitiern?
Citera
2009-11-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanellograf

Hade karaktärerna gjort det mest logiska hade det inte varit mycket till serie nu... Det som jag dock tycker är det mest tydliga som dom ignorerar att använda logiskt är Claires blod...

Men som sagt det hade aldrig funkat ifall karaktärerna hade varit smarta.

Fred ut!
Citera
2009-11-04, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale
Jag tycker detta avsnittet var bra.

Lite rörigt med all timetravel, men inte så man inte hänger med.
Jag har inte riktigt fattat vad för förmåga Samuel har.
Är det något liknande Sylar har som kan flytta saker?

Och blondinen Noah brukade gänga, har hon samma förmåga som Haitiern?

varför ser folk på en serie som dom inte hänger med i?
Samuel kan kontrollera jorden och diverse andra mineraler.
Lauren Gilmore har inga förmågor.
Citera
2009-11-04, 06:41
Medlem
Goodsoups avatar
Hoppas personligen på att sylar blir "turned" till "the good side" som jag alltid gjort =) såg ju lite ut som han gjorde en tänkare där men det skulle väl vara att bajsa på alla tidigare säsonger så antar det inte kommer hända =(

Tyckte för övrigt inte om detta avsnitt särskilt mycket, hände ju i princip ingenting, enda betydelsefulla egentligen var ju att man såg en länk mellan samuel och mohinder där i slutet.. resten var ju typ filler?!

Jag menar mycket jag bryr mig om vad noah och nån blondin gjode för 3 år sedan? eller att se snuttar ur säsong 1 igen från en annan synvinkel?
Citera
2009-11-04, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Wings
Hade karaktärerna gjort det mest logiska hade det inte varit mycket till serie nu... Det som jag dock tycker är det mest tydliga som dom ignorerar att använda logiskt är Claires blod...

Men som sagt det hade aldrig funkat ifall karaktärerna hade varit smarta.

Fred ut!

Kanske för att dem ville kicka snubben som spelade Nathan från seriern, eller så hittade han nått annat. Tänk lite.
Citera
2009-11-04, 11:38
Medlem
Goodsoups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanCo
Kanske för att dem ville kicka snubben som spelade Nathan från seriern, eller så hittade han nått annat. Tänk lite.

Sådär vill iallafall inte jag tänka.

Och troligt de ville bli av med honom, Nathan var en av de bästa skådespelarna i heroes imo.

Angela (morsan) petrelli är ju den sämsta.
Citera
2009-11-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanCo

Vi diskuterade om de smartaste sakerna karaktärerna kunde gjort, smartass. Inte om varför dom inte är med i serien längre. Tänk lite.
Citera
2009-11-04, 16:18
Medlem
Citat:
Sylar hade ju världens chans att såga upp skallen på Hiro också, han satt ju framför Charlie där i förrådet, han hade ju bara behövt göra en swoop med fingret så hade han haft Hiros kraft!

Nja, så lätt var det ju inte. Hiro hade ju dels information Sylar ville ha, och dels går inte mördandet på ett knyck. Då skulle Sylar mycket väl kunnat göra en hastig halshuggning redan från början då han försökte ta Hiro's krafter.
Dock ville väl inte Hiro riskera något genom att be Sylar ta bort hans egna tumör. För risken var ju då stor att Sylar skulle låtsas ta bort det, men lägga in dödsstöten.

För övrigt var det en av de bättre avsnitten med Hiro. Sättet han gjorde narr av sig själv var ganska roligt och visade hur han förändrats. Jag gillade särskilt hur han lyckades få Sylar att samarbeta, och jag hade gärna sett mer av detta. Det skapar en stämningsfull känsla när Sylar fortfarande är "The bad guy" men blir lite kompis med någon god.

Tycker dock inte vi fick ut så mycket av HRG's äventyr. Vi visste ju redan att han gör allt för sin familj. Hela hans liv har gått ut på att skydda dem, och då går man väl inte och är otrogen. Men det kan mycket väl vara så att de ville bygga upp en historia, för att visa att han har någon att gå till nu när Sandra har dumpat honom. Svårt att säga då hon "gick Haitian".

Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
lite förvirrande avsnitt, dock känns det som att det var en build up avsnitt.

Men man tycker jue att en jävla massa skit borde ha ändrats nu med allt hiro gjorde?

De var ändå ganska noggranna med att se till att ändringarna ledde till samma sak. Sylar sattes åter på spåret till Homecoming-incidenten, dåtida Hiro utförde fortfarande sin tidsresa att rädda Charlie första gången, och Ando väntade in Hiro.
Vi får inte glömma att både Hiro och Ando är vana vid tidsresandet, särskilt Ando är bra på att inte påverka någonting trots att Hiro kommer från diverse framtider och talar om saker. Alltså klarar de av att resa i tiden utan att skruva till det för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Wings
t.ex. Ge Claires blod till Nathan när han blir uppäten av Sylar.. hon var väl där om jag minns rätt

Detta har diskuterats så många gånger, men antagligen kan Claires blod inte återuppliva någon som redan förblött. Kroppen som läks måste väl fortfarande ha en blodcirkulation, ett hjärta som pumpar, så Claires blod åker runt.
Nathan var död långt innan någon märkte honom.
Senast redigerad av LupusX 2009-11-04 kl. 16:33.
Citera
2009-11-04, 19:02
Moderator
impieteers avatar
Lagom nördigt med "The Marle to my Chrono"
Citera
2009-11-04, 19:39
Medlem
Baseballbats avatar
Jo, när man tänker efter så har du rätt LupusX .

Förresten någon som kommer ihåg hur dikten Charlie och Hiro snackade om gick eller vad den hette? PMa gärna mig med den isf f
Citera
2009-11-04, 19:40
Medlem
pl0p3s avatar
Måste säga att jag personligen blev skitglad när de hade hela säsong 1-äventyren i ett nytt perspektiv.

Det var då Heroes var som allra bäst, sådär bra så att man satt och var spänd halva veckan på hur nästa avsnitt skulle gå. Inte för att det är jättedåligt nu men det håller ju absolut inte samma klass.

Blev helt lycklig när man fick lite flashbacks och de byggde lite till på den gamla historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in