2009-04-28, 16:26
Medlem
hmm verkar mest existera nonchalanta idioter i tv-delen back to film och litteratur.
Citera
2009-04-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Men herregud era jubelidioter som anser att det är en spoiler när avsnittet finns ute att se, det går oftast att se avsnitten via streaming precis efter de släppts.
Om ni inte har sett det senaste avsnittet, men det finns tillgängligt och då spelar det fan ingen roll om det så varit tillgängligt i 1h eller 1000000h, gå inte in på forumen här och läs då, idioter!

NETIKETT

0.07. Använd spoilerfunktion när du publicerar känslig information

När man postar inlägg som avslöjar information som kan förstöra för andra användare ska forumets inbyggda spoilerfunktion användas. Exempel på sådan information är att avslöja vinnaren i en tävling före det officiella tillkännagivandet eller slutet på en film eller bok. Allt sådant ska döljas så att det står läsaren helt fritt att välja om han/hon önskar läsa denna.
Citera
2009-04-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
hmm verkar mest existera nonchalanta idioter i tv-delen back to film och litteratur.

Det har alltid varit så att man diskuterar öppet efter att avsnittet sänts. De som gnäller har hänvisats till att göra en till tråd där man kan diskutera avsnitten i svensk tv's takt. Vem är det som är nonchalant?
(Man är bra puckad om man går in i en serie-tråd utan att ha sett senaste avsnittet och sen gnäller på spoilers, för övrigt.)

Avsnittet dög, hade förväntat mig mer av en säsongsavslutning. Var nog sista säsongen för mig. Kvaliteten på den här säsongen överlag har inte imponerat direkt.
Citera
2009-04-28, 17:19
Medlem
VerbalHolograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Värdelöst slut.

Om du antar att alla människor på jorden laddar hem avsnitten, visst. Spoiler används i enda syftet att dölja avslöjande fakta som kan SPOILA för någon som ej sett. Btw hur många tror du kan ge en spoil av något som inte sänts utan att ha en bra kontakt till produktionen, förutom att kunna spotta ut diverse teorier.

Engelskt uppslagsord
spoil (spoiled, spoiled eller spoilt, spoilt)

Svensk översättning
förstöra (verb; transitivt)
Majoriteten i tråden laddar ned eller streamar avnitten. Sedan kommer det ofta ut en massa spoilers för avsnitt som inte sänts ännu - både bilder och videoklipp (bla. trailers). Börjar man sätta allt inom spoliers kan man omöjligt veta vad som finns i dem.

Har man inte sett senaste avsnittet bör man hålla sig undan i min mening.

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
NETIKETT

0.07. Använd spoilerfunktion när du publicerar känslig information

När man postar inlägg som avslöjar information som kan förstöra för andra användare ska forumets inbyggda spoilerfunktion användas. Exempel på sådan information är att avslöja vinnaren i en tävling före det officiella tillkännagivandet eller slutet på en film eller bok. Allt sådant ska döljas så att det står läsaren helt fritt att välja om han/hon önskar läsa denna.
Det där kan man ju inte riktigt tillämpa på en TV-serie eftersom avsnitten kommer över flera års period.

Ska man följa den där regeln när det kommer till TV-serier så ska man ju sätta spoiler-taggar runt allt som involverar serien, och det blir lite svårt att veta vilka man kan trycka på om man är mitt i serien.

Bäst att hålla sig undan om man inte sett alla avsnitt som kommit ut.
Citera
2009-04-28, 20:44
Medlem
Patetiskt att läsa alla jubelidioter som tycker att man ska sätta spoiler när avsnittet är sänt.

On Topic då: Bra avsnitt, även om jag blev ledsen när sylar "dog". Hoppas han kommer tillbaka och dessutom var det lite tråkigt att man inte fick se fighten med Nathan/Peter mot Sylar.

Tracys kraft verkar ju fan så mycket coolare nu iallafall, även om jag inte vill se henne något mer. Naken då, kanske.
Citera
2009-04-28, 20:47
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Patetiskt att läsa alla jubelidioter som tycker att man ska sätta spoiler när avsnittet är sänt.

On Topic då: Bra avsnitt, även om jag blev ledsen när sylar "dog". Hoppas han kommer tillbaka och dessutom var det lite tråkigt att man inte fick se fighten med Nathan/Peter mot Sylar.

Tracys kraft verkar ju fan så mycket coolare nu iallafall, även om jag inte vill se henne något mer. Naken då, kanske.

Är väl förmodligen 3:e syrran i ledet som har hoppat fram
Citera
2009-04-28, 20:57
Medlem
polagoms avatar
Det ska vara Tracy hittade detta förut "Bryan Fuller confirmed that Tracy will return, that in the next volume (Redemption) that she will take on more of a leadership role for the Heroes".

Så det är väl hennes kraft som har utvecklats helt enkelt.
Senast redigerad av polagom 2009-04-28 kl. 20:59.
Citera
2009-04-28, 21:03
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie

Håller verkligen med om det är synd att vi inte fick se fighten. Verkligen värdelöst. I övrigt var det en ganska tam säsongsavslutning.

Fattar inte heller varför de inte kunde ge Nathan lite blod bara och så skulle han bli bra igen. Ganska många plot-holes i finalen.

Sen att Matt Parkman bara kan säga vad Sylar ska göra och så blir det så. Det var ju för fan sjukt enkelt. Varför kunde de inte göra de från första början om de ville döda Sylar.

Sen så undrar jag hur de fick det att se ut som om det var Sylar som låg i slutet? Om det var Nathan som dog så kan väl han inte bytt ''form'' till Sylar?

Man har byggt upp under hela seriens gång en fight/duell mellan Peter och Sylar. Nu när även Nathan skulle hjälpa Peter mot en mäktig Sylar så visar de inte duellen. Det var kanske det största misstaget i avsnittet.

Det enda som var bra var när Peter lurade Sylar och injicerade giftet i honom.

Hoppas att nästa säsong kan bli bättre. Men som någon annan sa. Har de verkligen slut på idéer? Sylar-jakten all over again... Nu borde de i alla fall vara mer förberedda och kunna stoppa honom snabbare och enklare (t.ex med Matt Parkmans hjälp)

Sen i slutet, såg det inte ut som om Tracy var på väg att döda mannen som Sylar brukar göra. Alltså genom att skära upp huvudet? Nej, att ta tillbaka henne var nog ingen bra idé.

Nästa säsong kan bli bra. Men då får de nog komma med lite intressantare upplägg.
Citera
2009-04-28, 21:11
Medlem
Jag bli inte klok på Heroes längre hur kunde sylar flyga? Har jag missat något? Sen som ni har sagt det där med blodet... fan vad besviken jag är på att inte allt kan vara vattentätt, så man inte retar upp sig på sådan saker. Som när folk inte tar upp en pistol i en action film
Citera
2009-04-28, 21:12
Medlem
Pallemans avatar
Hur fan kunde de elda upp Sylars kropp i slutet? Han morphades ju till Nathan?

Eller eldade de upp den nedfrysta shapeshifter-snubbens kropp, som såg ut som Sylar? Till vilken nytta? Bättre att elda upp Nathans kropp då.
Senast redigerad av Palleman 2009-04-28 kl. 21:15.
Citera
2009-04-28, 21:27
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Hur fan kunde de elda upp Sylars kropp i slutet? Han morphades ju till Nathan?

Eller eldade de upp den nedfrysta shapeshifter-snubbens kropp, som såg ut som Sylar? Till vilken nytta? Bättre att elda upp Nathans kropp då.

Fast ingen förutom de 3 som var i rummet vet att det inte är Sylar. De var ju tvungna att låtsas att Sylar är Nathan.

EDIT - Undrar också hur Sylar kunde flyga.
Citera
2009-04-28, 21:29
Medlem
frumpishs avatar
Grym twist i finalen men tråkigt med plotholes som ni säger, kroppen eldades ju upp för att hur skulle annars Nathan förklara vad som hände för sig själv? Den nya nathan skulle ju undra vart sylar var annars..

Fattar inte riktigt heller hur sylar kunde flyga helt plötsligt :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in