Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Patetiskt att läsa alla jubelidioter som tycker att man ska sätta spoiler när avsnittet är sänt.
On Topic då: Bra avsnitt, även om jag blev ledsen när sylar "dog". Hoppas han kommer tillbaka och dessutom var det lite tråkigt att man inte fick se fighten med Nathan/Peter mot Sylar.
Tracys kraft verkar ju fan så mycket coolare nu iallafall, även om jag inte vill se henne något mer. Naken då, kanske.

Håller verkligen med om det är synd att vi inte fick se fighten. Verkligen värdelöst. I övrigt var det en ganska tam säsongsavslutning.
Fattar inte heller varför de inte kunde ge Nathan lite blod bara och så skulle han bli bra igen. Ganska många plot-holes i finalen.
Sen att Matt Parkman bara kan säga vad Sylar ska göra och så blir det så. Det var ju för fan sjukt enkelt. Varför kunde de inte göra de från första början om de ville döda Sylar.
Sen så undrar jag hur de fick det att se ut som om det var Sylar som låg i slutet? Om det var Nathan som dog så kan väl han inte bytt ''form'' till Sylar?
Man har byggt upp under hela seriens gång en fight/duell mellan Peter och Sylar. Nu när även Nathan skulle hjälpa Peter mot en mäktig Sylar så visar de inte duellen. Det var kanske det största misstaget i avsnittet.
Det enda som var bra var när Peter lurade Sylar och injicerade giftet i honom.
Hoppas att nästa säsong kan bli bättre. Men som någon annan sa. Har de verkligen slut på idéer? Sylar-jakten all over again... Nu borde de i alla fall vara mer förberedda och kunna stoppa honom snabbare och enklare (t.ex med Matt Parkmans hjälp)
Sen i slutet, såg det inte ut som om Tracy var på väg att döda mannen som Sylar brukar göra. Alltså genom att skära upp huvudet? Nej, att ta tillbaka henne var nog ingen bra idé.
Nästa säsong kan bli bra. Men då får de nog komma med lite intressantare upplägg.