2008-11-25, 17:58
Medlem
Goldenmonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Power_

Shit, jag såg verkligen inte det. Det var avsnitt nio va? Jag som trodde jag var uppmärksam.
Citera
2008-11-25, 18:14
Medlem
KruxaNs avatar
Riktigt bra avsnitt, det blir väl klart i himlen och alla får tebax sina krafter ( förutom peter )
Citera
2008-11-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aesop
Haha, nja låt mig klargöra lite närmre.

Vad jag menar är att många som ser serien blir förstärkta i sin tro att det verkligen kan vara så att månen påverkar vår inre fysiologi så mycket att det ändrar vårt beteende. Sen är det ju självklart så att det är science fiction, men dålig sådan då den får mycket av sin science helt fel. Första säsongen påstod Mohinder att människan bara använder 10% av sin hjärna tex.

http://www.faktoider.nu/tionde.html
Citera
2008-11-25, 20:16
Medlem
shmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aesop
...självklart så att det är science fiction, men dålig sådan då den får mycket av sin science helt fel. Första säsongen påstod Mohinder att människan bara använder 10% av sin hjärna tex.
hehe, det var inte allt jag störde mig på första säsongen. Sen ett par avsnitt senare, var den en kille som förvandlade allt han rörde till guld... Snacka om att gå i 'pojken med guldbyxorna' fällan. Hur troligt är det att alla kasserade femkronorssedlar hamnade i ett par byxor som kallades guldbyxorna, då dom var blå...

Man får ta serierna för vad dom är. Lost gjorde anspråk att allt skulle ha en vetenskapligt baserad förklaring första säsongen. Det har man inte hört mycket om senaste tiden...
Citera
2008-11-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shma
hehe, det var inte allt jag störde mig på första säsongen. Sen ett par avsnitt senare, var den en kille som förvandlade allt han rörde till guld... Snacka om att gå i 'pojken med guldbyxorna' fällan. Hur troligt är det att alla kasserade femkronorssedlar hamnade i ett par byxor som kallades guldbyxorna, då dom var blå...

Man får ta serierna för vad dom är. Lost gjorde anspråk att allt skulle ha en vetenskapligt baserad förklaring första säsongen. Det har man inte hört mycket om senaste tiden...

Men läs vad jag skriver, jag skiljer på fiktion och ren idioti, som detta med att vi använder 10% av vår hjärna. Jag tar serien för vad den är, tro mig. Men det är fortfarande trist oavsett om det är fiktion eller verklighet när man förstärker en idé som har fått fäste även fast det är uppenbart fel.

Tror ni vi har evolverat till att använda 10% av vår hjärna eller?
Citera
2008-11-26, 06:47
Medlem
t0t0mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shma
Nej nej, det kan dom inte. Lika lite som att dom kan döda sylar och peter. Tycker faktiskt att det är dom som höjer serien för det mesta. Pappa petrelli är ju helkass. Hans ungar lika så, bortsett från sylar. Ok att allt hiro och ando gör blir lite utdraget, men å andra sidan är ju hela serien full med puckon som inte vill kan använda sina krafter för att få jobbet gjort.
Pappa petrelli kunde tagit hiros kraft, stannat tiden, tagit alla andras krafter på hela jorden. med tjejens springa fort kraft skulle det kanske ta nån dag att göra... osv...

Men han har ju Hiros krafter eftersom att Arthur har tagit Peters krafter.
Sen så borde han väl bara teleportera sig istället för att springa, det borde gå snabbare
Citera
2008-11-26, 08:40
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiarCHi
http://www.faktoider.nu/tionde.html
http://en.wikipedia.org/wiki/10%25_myth
Citera
2008-11-26, 10:38
Medlem
cgb spenders avatar
det vore roligare att kolla på heroes om avsnitten inte alltid slutade med en cliffhanger.
Citera
2008-11-27, 01:14
Medlem
Hur fan kan månen orsaka en total solförmörkelse över hela jorden samtidigt?? Är det ens möjligt?
Senast redigerad av Limfog 2008-11-27 kl. 01:20.
Citera
2008-11-27, 01:20
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limfog
Hur fan kan månen orsaka en total solförmörkelse över hela jorden samtidigt???

Ringformig solförmörkelse

En ringformig solförmörkelse uppträder då månen är i eller i närheten av sitt apogeum (det vill säga då månen befinner sig lite längre från jorden och inte förmår täcka hela solytan). Solen syns då som en rund ring runt månskivan.

Total solförmörkelse

När månen står tillräckligt nära jorden för att skymma bort hela solskivan inträffar en total solförmörkelse och man ser solens korona som ett lysande band runt månen. Totala förmörkelser är något mer sällsynta än ringformiga. En total solförmörkelse inträffade den 1 augusti 2008. I Norden var denna solförmörkelse dock endast partiell.

Solförmörkelse inträffar då månen passerar mellan jorden och solen, och dessa ligger i en rät linje. Solen är cirka 400 gånger större än månen men ligger 400 gånger längre bort vilket gör att de två himlakropparna är nästan identiskt stora sett från jorden.
Citera
2008-11-27, 13:05
Bannlyst
Jag tycker att det här avsnittet var det bästa hittils denna säsongen, tycker det har varit lite segt de senaste avsnitten... Någon som vet hur många avsnitt det är kvar av denna säsongen och om det kommer komma fler säsonger efter denna ?
Citera
2008-11-27, 13:20
Medlem
helt wacko, ena stunden tror man att Sylar har vänt. men han verkar var mer störd en någonsin. Elle och Sylar gör ett riktigt bra par tillsammans båda är lika wacko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in