2007-12-04, 23:33
Medlem
nncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Han är ju rätt gamal så han har väll en del minnen att gå igenom. Annars kan han ju alltid göra som i Killbill 2. Han borde väll även kunna dö av syrebrist.
Beror på hur hans regenerering funkar - är det som t.ex. i Highlander behöver han inte syre för att överleva. Alternativt kanske han mycket riktigt till slut "dör" för att sedan vakna upp igen om kistan av någon anledning grävs upp (hur lång tid det än må ta).

Jag skulle i vilket fall som helst bli mycket förvånad om det där var sista gången vi såg Adam
Citera
2007-12-04, 23:33
Medlem
plas avatar
syrebrist förstör hjärnan lika bra som en kula genom huvudet?
Citera
2007-12-05, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pla
syrebrist förstör hjärnan lika bra som en kula genom huvudet?

Syrebrist förstör inte hjärnan om man inte behöver syre
Citera
2007-12-05, 00:16
Medlem
the_demons avatar
Nej.. fan var det sista avsnittet för säsongen ?
Citera
2007-12-05, 00:31
Medlem
plas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Syrebrist förstör inte hjärnan om man inte behöver syre

Poängen är att hans kraft är "Rapid cell regeneration" som slutar om inte hjärnan funkar.. Och celler behöver syre för att fungera.. Och hjärnan börjar typ förstöras efter 8 min utan syre
Citera
2007-12-05, 00:51
Medlem
Borde inte Adam dö av typ hunger eller ngt?
Citera
2007-12-05, 00:53
Medlem
Hade varit intressant om Hiro hade tagit Adam 50 miljoner år fram i tiden när mänskligheten har försvunnit och lämnat honom där ensam. Då hade Adam fått som han ville och dessutom kan han inte göra någon skada längre.
Citera
2007-12-05, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pla
Poängen är att hans kraft är "Rapid cell regeneration" som slutar om inte hjärnan funkar.. Och celler behöver syre för att fungera.. Och hjärnan börjar typ förstöras efter 8 min utan syre

Jag tror inte det funkar riktigt så med Adam och Claire, eller Peter. Speciellt inte då varesig Claire, Noah eller Peter dog när dom dog (och inte andades på ett bra tag.
Citera
2007-12-05, 01:11
Medlem
En sak jag inte riktigt gillar med den här säsongen av heroes är hur the company framställs.

I säsong ett kändes de väldigt mystiska och mäktiga men på senare tid så känns det verkligen inte så.

De har plötsligt endast två medlemmar med krafter och en hel drös med värdelösa henchmen som Peter och Adam slår igenom utan att ens svettas. Det stör mig när hela kapitlet i princip handlat om hur de ska krossa the company och så känns de inte ens särskilt mäktiga
Citera
2007-12-05, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kärringjäveln
En sak jag inte riktigt gillar med den här säsongen av heroes är hur the company framställs.

I säsong ett kändes de väldigt mystiska och mäktiga men på senare tid så känns det verkligen inte så.

De har plötsligt endast två medlemmar med krafter och en hel drös med värdelösa henchmen som Peter och Adam slår igenom utan att ens svettas. Det stör mig när hela kapitlet i princip handlat om hur de ska krossa the company och så känns de inte ens särskilt mäktiga

Håller helt å hållet med. I första säsongen så får man känslan av att dom har en arme av superskurkar. Eller åtminstone en superskurk-komitté.
Citera
2007-12-05, 01:14
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kärringjäveln

Bra poäng. Det känns som att det byggts upp ett par luftslott.
Citera
2007-12-05, 01:41
Medlem
nncs avatar
Är väl på sätt och vis två olika maktfaktorer som tappat rejält sen starten - minns inte exakt, men inte samarbetade väl Linderman och The Company särskilt mycket? Eller gjorde dom det? Minns som sagt inte hur allt vävdes ihop.

Det som är klart är ju hursomhelst att Bennett och Haitiern har övergett the Company (även om nu Bennett dragits in igen, mot sin vilja), medans förre chefen, Thompson, och den där tjejen som kunde kontrollera folk med sin röst (Eden) har dött.

Linderman å sin sida och den där shapeshifter-tjejen har ju dödats båda två. Linderman använde sig ju också utav Nikkis/Jessicas tjänster i ett flertal avsnitt, vilket definitivt får räknas som rejäl eldkraft.

Hm, i och för sig, nu när jag tänker efter så var ju shapeshifter-tjejen - som hjälpte Linderman en hel del - med hos Sylar, som blivit injicerad med serumet av The Company. Så Linderman och The Company får nog räknas som en enhet - eller?

Ok, nog med svammel från min sida (har nog glömt/missat en del grejer också), men hursomhelst kan man nog säga att de tidigare maktfaktorerna fått en hel del stryk sen starten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in