2007-11-07, 00:55
Medlem
NirvanAs avatar
Aaaa jag fattar ingenting längre, allt detta hoppande i tiden... särskilt allt med peter petrelli är fan rent obskyrt...dom har fan ingen röd tråd i serien längre, bara massa flum... som sagt "marijuanavarning" på manusskrivarna :/
Citera
2007-11-07, 01:24
Medlem
Inhales avatar
Adam har väl inte visat någon annan sida än att han kan läka?
Då borde ju Claire vara minst lika "mäktig" som honom?

I vilket fall som helst, riktigt bra avsnitt.
Även om man kanske ville se mer fighting så var det spännande.
Hiro har äntligen slutat upp med att fjolla i medeltid.
Peter börjar fatta vem han är, och Matt visade sig ha större förmåga än han själv trodde.

Hade velat se mer av Sylar, men det är klart... man kanske inte kan trycka in alla karaktärer i samma avsnitt

Ser fram emot nästa avsnitt.
Citera
2007-11-07, 02:30
Medlem
Det var alltså Adam himself som hoppa av taket med Hiros farsa.

Lätt bästa avsnittet för säsongen hittills förresten!
Citera
2007-11-07, 07:56
Medlem
Börjar bli för mycket med folk nu som har samma/liknande krafter, muskelkopieraren var väl en frisk vind men hon verkar de ha knuffat bort.

2 stycken som kan flyga, 2 stycken som kan självläka...

Även fast Adams verkade vara en anings bättre, han verkar ju faktiskt mer eller mindre odödlig och det ska bli kul att se Sylar vs Adam!
Citera
2007-11-07, 08:30
Medlem
shmas avatar
Jag har en stark känsla av att sylar som kommer göra det avgörande goda dådet och döda adam. Jag menar, kapa huven är något sylar var bäst i världen på... antar att det är enda sättet att döda adam på. Tror det är peter petrelli som tagit adam tillbaka i tiden, för att lura hiri och sabba tidsflödet.

Jaja.... time will tell...
Citera
2007-11-07, 08:44
Medlem
Rangvalds avatar
Adamn måste ju ha något som går utöver Claires krafter med tanke på att han inte åldrats en minut sedan medeltiden. Tror ju knappast att hon förblir 16(?)-åring i hela hennes liv ^^

Gillar verkligen att Matt kan utveckla sin kraft lite mer. Även om mindreadning är en bra och användbar kraft så är den ganska mesig när det väl kommer till kritan.

Mohinder lär ju välja att plocka in Claire för att rädda världen från att få viruset skulle jag tro. Smartaste valet vore ju att sätta Nikki i karantän istället, eftersom hon är väll den ända som verkligen bär på viruset nu som vi fått veta ?
Citera
2007-11-07, 09:09
Medlem
PaintSpots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
hux flux så har nu matt blivit en av de mäktigaste?

Haha ja helt sjukt egentligen, från att vara en av dom överlägset tråkigaste karaktärerna till en av dom mest spännande.
Citera
2007-11-07, 09:25
Medlem
Ledarens avatar
Jag tror det var Adam som fängslade Peter Petrelli, så att företaget inte kunde hitta honom. Sedan så har han säkert samma kraft som Peter, så att han kan ta över andras krafter förmodligen.
Citera
2007-11-07, 09:40
Medlem
frellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Jag tror det var Adam som fängslade Peter Petrelli, så att företaget inte kunde hitta honom. Sedan så har han säkert samma kraft som Peter, så att han kan ta över andras krafter förmodligen.
Då måste ha träffat någon med krafter innan han träffade Hiro i dåtiden. Eftersom att han kunde läka. Inte säker på att han har samma krafter som Peter. Angela Patrelli sa ju även till Peter att "du har den mäktigaste kraften av oss alla".

Men detta betyder ju iallafall att Peter borde ha fått Adams kraft nu iallafall. Antigen när Adam möjligtvis skäppade honom till Irland. Eller nu när det möttes i senaste avsnittet.
Citera
2007-11-07, 10:59
Medlem
NirvanAs avatar
Vad fan vill the company göra med viruset egentligen? bara döda alla människor? Vad vinner dom på det?
Citera
2007-11-07, 11:01
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad fan vill the company göra med viruset egentligen? bara döda alla människor? Vad vinner dom på det?

Ser du på serien? .

De vill inte döda människor, men de vill hjälpa folk med förmågor att kunna leva ett normalt liv, att Bob ville använda viruset på Matt's pappa var för att han är farlig.

Man såg ju också konsekvenserna av viruset om ingen stoppar det.
Citera
2007-11-07, 11:44
Medlem
Arbetsfiskens avatar
Jag tänkte på hur Adam har fått sina krafter, hans självläkningskraft tror jag inte är den ända han har och det tror jag alla håller med om, kanske har han under sina 400 år träffat någon som kan lära ut saker, någon som kan ge en persons krafter till någon annan eller liknande. Sylar kan ju ta reda på hur saker fungerar och lära sig det sig själv. Kanske finns det någon som kan göra detta för andra. En kraft som han skulle kunna ha snappat upp är immunitet som ålderdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in