2007-05-31, 21:44
Medlem
Aardwarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uicker
Hmm, är du säker?
Säker på att jag LÄST det är jag, men det kan ju ha varit i en dröm i värsta fall. Var c:a 3 veckor sedan jag läste det iaf.
Citera
2007-06-01, 03:31
Medlem
Whatevahs avatar
Tror kackerlackan och dess egenskaper har en stor del av storyn, bland det första som man ser i första avsnittet är hur mouhinder föreläser om att kackerlackan är det mest fulländade skapelse och dess egenskaper som sedan återkommer när sylar tar sej ut från sin cell och på brunnslocket i slutet där blodspåret leder ner i kloaken. Så jag tror nog att sylar överlever, att rädda Claire hade nog mer än att förhindra att Sylar blev osårbar, hon fick även Nathan att komma tillbaka o flyga till himlen när alla andra var totalt handlingsförlamade. Om Nathan dör så lär väl Peter få lite "han dog pga mej" känslor och han var ju inte så himla stabil innan så kanske han o sylar byter plats i god/ond balansen. Slutet var lite lamt men ja kunde vart värre.
Citera
2007-06-01, 07:55
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av AArdwark
Minst 3 säsonger (övre gräns: ingen ) av Heroes verkar det iaf vara då de sa något som "skulle hända i tredje säsongen". Kommer dock ej ihåg vad det var just nu.
Hmm, är du säker?

Karaktärerna i miniserien (Origins, se ovan) som sänds i sommar ska tittarna kunna rösta in i huvudseriens säsong tre. Det är nog det han har läst.
Citera
2007-06-03, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apatisk
Karaktärerna i miniserien (Origins, se ovan) som sänds i sommar ska tittarna kunna rösta in i huvudseriens säsong tre. Det är nog det han har läst.
Ah, trodde inte han räknade Heroes:Origins som en säsong av "vanliga" Heroes.
Citera
2007-06-03, 08:45
Medlem
Citat:
Ah, trodde inte han räknade Heroes:Origins som en säsong av "vanliga" Heroes.

Nej, det gör han inte. Karaktärerna i Origins har sagts kunna röstas in i huvudseriens säsong tre vilken är planerad att sändas efter säsong två vilken kommer efter Origins.
Citera
2007-06-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krippa85
Nu har jag inte suttit och läst igenom hela tråden men det kommer alltså två "uppföljare" till första säsongen?

Nej, så här är det

Heroes börjar i september och tar ett planerat uppehåll i januari
Heroes: Origins börjar i januari och är 6 episoder långt
Sen börjar vanliga heroes igen

sammanlagt blir det 30 episoder av heroes ( 24 + 6)

Källa: tv.com
Citera
2007-06-04, 21:24
Medlem
Herr_Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sean_
Nej, så här är det

Heroes börjar i september och tar ett planerat uppehåll i januari
Heroes: Origins börjar i januari och är 6 episoder långt
Sen börjar vanliga heroes igen

sammanlagt blir det 30 episoder av heroes ( 24 + 6)

Källa: tv.com

Tack för den informationen! Dock hade jag hoppats på att få se lite origins under sommaren eller nått
Citera
2007-06-05, 07:01
Medlem
Pallemans avatar
Jag läste igår, visserligen på wikipedia, att NBC hade lagt Origins i deras 2007-08-schedule. Alltså i augusti.

Det vore ju vettigare av dem att göra så, tycker jag.
Citera
2007-06-05, 22:24
Medlem
Ah, jag som såg fram emot en säsong under sommaren
Augusti är väl dock inte för långt bort.
Citera
2007-06-16, 02:02
Medlem
Whattabas avatar
Jag har inte läst tråden därför att jag endast ligger på avsnitt 10 men jag måste säga att jag stör mig på den schizoida niggerlovermorsan. Alla andra karaktärer känns uppiggande och intressanta men när hon dyker upp i rutan känner jag bara ett obehag. Det är väl lite meningen men det är bara negativit obehag. Jag önkar att hon fösvann så fort som möjligt (om hon nu inte redan har gjort det för er andra...)
Citera
2007-06-17, 19:27
Medlem
Har försökt läsa igenom tråden för att se om det fanns något svar, men detär ju tammefan 100sideländen så here it goes.
När Hiro reste frammåt i tiden till 5(?) år efter explosionen så har ju claire blivit räddad (eftersom hon lever) och därmed kan inte Sylar vara "odödlig". Frammtids Hiro berättar att han högg Sylar i magen men han överlevde pga. Claires förmåga. MEN Claire lever ju. Alltså kan inte Sylar ha överlevt hugget i magen (om det inte var så att han överlevde pga. någon annan förmåga, men då förloras ju hela konceptet "save the cheerleader, save the world"). Hur överlevde Sylar?
Citera
2007-06-19, 05:05
Medlem
Jag förstår inte vad man har emot Serier med "Super hjältar" eller liknade, serier är så mycket bättre än filmer, man får en mycker mer ingående handling samt att man lär känna karaktärerna bättre.

Heroes har totalt fångat min internet lina samt dator och tv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in