2007-11-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Inte hände ett skit? Två döda, en kidnappad av gangsters, en gisslan, en återupplivad, och ett dilemma för Mohinder, vem skall få de två doserna blod han hade med sig, och så slutet med början(?) på en uppgörelse mellan de två vännerna från Japan... Sov du igenom avsnittet ?

Var ju Niki som skulle få blodet eller vad menar du med dilemma? Tror inte det blodet skulle direkt bota Sylar och Mayas "problem".

Hiro är ju utan sin teleportkraft en average joe. Så varför springer han 10 m ifrån Peter och skriker med svärdet i högsta hugg. Skoja han med mig eller?
Citera
2007-11-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zolidznake
Var ju Niki som skulle få blodet eller vad menar du med dilemma? Tror inte det blodet skulle direkt bota Sylar och Mayas "problem".

Hiro är ju utan sin teleportkraft en average joe. Så varför springer han 10 m ifrån Peter och skriker med svärdet i högsta hugg. Skoja han med mig eller?

Hiro stoppade tiden och Peter påverkas inte för han kan också stoppa tiden. Därför? Eller hur menade du?
Citera
2007-11-27, 12:23
Medlem
j0h2ns avatar
Trist avsnitt som sagt. Fanns knappt en spännande eller intressant scen med.
Citera
2007-11-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j0h2n
Trist avsnitt som sagt. Fanns knappt en spännande eller intressant scen med.

Om man är högljudd hela tiden så är det inte lika effektivt efter ett tag. Själv tyckte jag det va ganska intressant att se vem som livade upp Noah och att Adam ville utplåna den mänskliga rasen.
Citera
2007-11-27, 13:17
Medlem
dubbepost
Citera
2007-11-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Hiro stoppade tiden och Peter påverkas inte för han kan också stoppa tiden. Därför? Eller hur menade du?

Nej, jag menade att Hiro tror han verkligen ska kunna döda Adam (med ett svärd?!) när Peter står i vägen. Plus att Hiro är 10 m ifrån och springer högljutt i gångfart. Såg väldigt töntigt och dumt ut.
Citera
2007-11-27, 16:42
Medlem
Johnny Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolidznake
Nej, jag menade att Hiro tror han verkligen ska kunna döda Adam (med ett svärd?!) när Peter står i vägen. Plus att Hiro är 10 m ifrån och springer högljutt i gångfart. Såg väldigt töntigt och dumt ut.
Ja, verkligen. Det finns ju inte en chans att han rår på Peter och han kunde ju istället lugnt ha förklarat vad Adam har gjort och vad han vill. Han skulle till och med kunna ta med Peter tillbaka i tiden och visa honom, så att han inte har någon anledning att tvivla på att det är sant.
Citera
2007-11-27, 16:45
Medlem
frellis avatar
Kan nån förklara vad Adam och The Company verkligen ville göra med viruset. Allt blev väldigt krångligt för en stund.
Citera
2007-11-27, 17:05
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
Kan nån förklara vad Adam och The Company verkligen ville göra med viruset. Allt blev väldigt krångligt för en stund.

The Company ville mest bara gömma viruset - samt bearbeta detta så att det kan doseras ut i mindre farliga doser för att ta bort de riktigt ondas krafter.

Adam vill släppa ut viruset och utplåna mänskligheten.
Citera
2007-11-27, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
The Company ville mest bara gömma viruset - samt bearbeta detta så att det kan doseras ut i mindre farliga doser för att ta bort de riktigt ondas krafter.

Adam vill släppa ut viruset och utplåna mänskligheten.

kan ju dock vara någon twist lite senare.
Citera
2007-11-27, 17:25
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr stein
kan ju dock vara någon twist lite senare.

Tror inte deras avsikter med viruset kommer ändras faktiskt, twisterna kommer snarare handla om hur Peter agerar när han inser vad Adam är ute efter etc.
Citera
2007-11-27, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Blade
Ja, verkligen. Det finns ju inte en chans att han rår på Peter och han kunde ju istället lugnt ha förklarat vad Adam har gjort och vad han vill. Han skulle till och med kunna ta med Peter tillbaka i tiden och visa honom, så att han inte har någon anledning att tvivla på att det är sant.

Det jag stör mig på är att han springer överhuvudtaget, varför inte bara dyka upp på nån nano-sekund bakom peter och skilja skallen ifrån kroppen på han.

Skulle jag gjort, måste vara smarast. Jag tycker bara hela "hiro-knubbig-med-glasögon-anings-tönting" börjar bli lite jobbigt, men det är en serie så om han skulle vara iskall skulle ju ingen ond hereos finnas.

Det jag tänkte på var väl att Adam sa att det inte fanns någon återvändo efter att man fått huvudet bort-blåst, medans Clarie om jag inte minns fel växer ut nya kropps-delar? Tror ni hon kan fixa ut sitt huvud också? Är det deras "skillnad"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in