Har alltid kör denna mix på KP, KP på risskal, KP70/S12/C18, oxo 4:1
Tack, jag har förut fått några riktigt fina separationer, och bara med KP.
Sen har jag inte lyckats återskapa dem om och om igen. Fick en snygg där jag la i lite Flash, med var dum nog att inte dokumentera det direkt. Tror det var 3 gram, i Centrum resten vanligt KP.
Nu har jag gjort följande bomber, men inte tejpat mer än ett varv. Så nu kan jag göra som du tippsar om.
1. Ett varv stjärnor och KP på risskal och 2,3 gram löst FL (starkt)
2. Två varv stjärnor och KP på risskal och 2,3 gram löst FL (starkt)
3. Två varv stjärnor och KP på risskal och 2,3 gram FL (starkt) i 1 varv papper.
4. Ett varv stjärnor och KP på risskal och 6 gram FL (Svagt Flake) i 1" skal.
Skall tejpa som du sa och räkna hur många varv. Jag brukar nog bara köra runt en 8st men skall göra som du sa, tejpa och se om jag kan köra på 12-16 varv med förutsättning att de går ner i mörsaren.
Tack för tippsen, jag har sett dina snygga och strävar dit.
Jag har testat H3 på risskal, men tyckte det nästan blev ännu sämre.
Jag har testat KP och 6 gram löst FL (starkt) det blev bara en smäll och stjärnorna han inte tändas. Har varit slarvig och dokumenterat dåligt men skall nu försöka, vara mera noga i kväll när jag tejpar.
Hoppas kunna visa upp några snyggare imorgon, efter att jag följt dina råd.
/Anders
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkerinörd
Vad gäller dina veka och osymmetriska krevader tror jag problemet är att du har för lite papper på bomberna och/eller för långsam separationsladdning. Det syns tydligt på filmen hur separationsladdningen brinner en lång stund efter krevaden. Så ska det inte vara!
Jag brukar ha 12-16 lager kraftpapper (80 g/m2) på 4" bomber (gjorda med vanliga kinesiska pappskal), och det är inga problem att få ner dessa i vanliga 4" HDPE-mörsare. Jag använder oftast inte KP/C/S som laddning eftersom jag ibland använder kloratstjärnor, och vill undvika klorat i kontakt med svavel. I 4" bomber brukar jag köra med KP/Al/C 80:7:13 coatat 4:1 på risskal. Denna laddning bör vara kraftigare än vanligt KP/C/S. Med 12 lager papper får jag en bra, symmetrisk krevad. Med 16 varv papper får jag en väldigt hård och snabb krevad. Jag kommer inte ihåg på rak arm hur många lager jag brukade köra med när jag använde KP/C/S, men jag tror inte att det är fel med 16 lager.
Om du absolut inte vill eller kan ha på mer papper, måste du nog använda en snabbare separationsladdning, exempelvis H3 på risskal, blixtljuspulver eller tjutsats blandat med svartkrut på risskal, eller helt enkelt en flashbag.
Mvh,
Kaj