2006-10-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancamo
Tjena mannen

ser att de går bra för dig tänkte också börja med roacuttane snart men vill veta hur länge man ska köra en kur. eller beror de på helt olika eller?'

ha de fint
folk kör väl sånt upp till 1 år!? sen e d väl rätt najs o ha en Dr som ger dej rätt dos osv..men om du ändå väljer att köra, så skriv gärna en rapport o besrätta hur d går
Lycka till man!
Citera
2006-10-13, 12:55
Medlem
BAAM_BAMs avatar
Jag har haft samma problem med acne för några år sen, har käkat doxyferm och tetralysal, samt fått en massa krämer o skit, bäst hjälpte tetralysalen, roaccutan är värre än aas för levern, därför behövs de ständiga kontrollerna på blodvärdena, och om ni ska käka acnemedicin så ska dom helst käkas under höst/vinter pga huden blir ljuskänslig pga medicinen, exem och skit kan uppstå.

Det jag kan rekommendera är tetraysal 2 ggr dagligen, en på morgonen och en på kvällen före du sover ( OBS inte på tom mage, och inga mjölkprodukter ska drickas samtidigt! tar du den på tom mage kan du börja kräkas som en gnu ), kör även differin som du smörjer in problemområden med, på morgonen, sedan kör du basiron på kvällen före du ska slagga ( obs det skitet bleker färgade textilier ) så fixa påslakan / lakan och örngott som helst är vitt. Eller något du inte är försiktig med, tvätta även händer NOGA efter du användt det så du inte bleker handdukarna eller liknande!

Jag hade det på ryggen / axlarna så jag sov alltid med en t-shirt så jag inte blekte ner sängen :P nu har jag stora ärr på både rygg och bringa men det försvinner allt eftersom nu... Brudarna gillar en fortfarande

Tänkte det kunde vara bra att dela med sig utav sin erfarenhet
Citera
2006-10-13, 13:02
Medlem
Jullsons avatar
har testat det och fick jäkligt svårt o växa och mina leder va inte så stela men endåså långt under normalt. och man får inte sola eller vara i solen för då bränner du huden bara jag gick mellan mig o kiosken i t-shorta och solen var ute så blev jag helt röd och små bränd.
andvänd någon kräm på kroppen så du inte torkar ut helt o hållet och du får inte dricka under tiden heller.
jo just det...mitt hår blev ljusare också.
mycket bi:s av det bara så du vet

lite velig text men men :P
mycket vatten
inte dricka alk
kräma in dig varge dag

mvh jalle
Citera
2006-10-13, 13:03
Medlem
Jullsons avatar
jo max 8a månader på rekomenderar läkarna sen uppehåll i 4 månader sen på igen
Citera
2006-10-13, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAAM_BAM
Jag har haft samma problem med acne för några år sen, har käkat doxyferm och tetralysal, samt fått en massa krämer o skit, bäst hjälpte tetralysalen, roaccutan är värre än aas för levern, därför behövs de ständiga kontrollerna på blodvärdena, och om ni ska käka acnemedicin så ska dom helst käkas under höst/vinter pga huden blir ljuskänslig pga medicinen, exem och skit kan uppstå.

Det jag kan rekommendera är tetraysal 2 ggr dagligen, en på morgonen och en på kvällen före du sover ( OBS inte på tom mage, och inga mjölkprodukter ska drickas samtidigt! tar du den på tom mage kan du börja kräkas som en gnu ), kör även differin som du smörjer in problemområden med, på morgonen, sedan kör du basiron på kvällen före du ska slagga ( obs det skitet bleker färgade textilier ) så fixa påslakan / lakan och örngott som helst är vitt. Eller något du inte är försiktig med, tvätta även händer NOGA efter du användt det så du inte bleker handdukarna eller liknande!

Jag hade det på ryggen / axlarna så jag sov alltid med en t-shirt så jag inte blekte ner sängen :P nu har jag stora ärr på både rygg och bringa men det försvinner allt eftersom nu... Brudarna gillar en fortfarande

Tänkte det kunde vara bra att dela med sig utav sin erfarenhet

hehe detta låter som värsta helvettet... ingen alkohol ingen sola osv.
fan jag som inte klarar mig utan att sola solarium. spriten kan jag hölla mig undan utan några större prob. tetralysal har jag testat de mesta av finnarna försvann och märkte inte så pass mycket bis förutom magont ibland. men efter jag slutat ta dem så kom de flesta tillbaka. iförsig använde jag bara tetralysal i 2 månader. kanske ska testa de igen men orkar inte dra till hudläkare sen ska han skriva ut osv. om nån kan en snabbare väg PMA mig.

finnarn som jag fått på ryggen och axlarna tror jag kommer fölrsvinna så småningom efter kuren eller? iförsig ska jag till thailand i 2 veckor och där brukar de vara mycket varmt i december-januari så ska ta sola som fan

kan säga att jag har absolut ingen grov acne utan de e små och rätt många på kinderna och lite på hakan. annars finns de andra småttingarna på rygg och axlarna men de e från kuren som inget att oroa sig över.
Citera
2006-10-13, 13:33
Medlem
BAAM_BAMs avatar
Hehe visst ja, om du åker ner till thailand så lär dom vara borta på några dagar om det är smått skit bara, det enda problemet jag har nu med acne är om jag inte rakar mig på 2 dagar så blir huden oljig och då kommer småacne även fast jag tvättar ansiktet dagligen och smörjer in det med antishine lotion, skitstörigt, men man ser bättre ut med rakad feja
Citera
2006-10-13, 13:42
Medlem
Tetralysal? (alla stavar olika) Är d recept belagt??
Citera
2006-10-13, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAAM_BAM
Hehe visst ja, om du åker ner till thailand så lär dom vara borta på några dagar om det är smått skit bara, det enda problemet jag har nu med acne är om jag inte rakar mig på 2 dagar så blir huden oljig och då kommer småacne även fast jag tvättar ansiktet dagligen och smörjer in det med antishine lotion, skitstörigt, men man ser bättre ut med rakad feja

heheh yes de e exact samma sak med mig om jag spara skägg så kommer acnen men när jag e rakad håller de borta sig. hehe får la försöka vara rakad hela tiden. + jag tror att med rakhyvel är inte bra skär huden bara och då kommer mer finnar.

Muska: tetralysal är receptbelagt.
Citera
2006-10-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancamo
Muska: tetralysal är receptbelagt.
Get me some
Citera
2006-10-13, 15:26
Medlem
roan1s avatar
Pancamo...

Min sambo fick väldigt mycket acne när hon var gravid pga hormon rubbningar, Kanske går att jämföra med någon som gått på steroider?
Men i alla fall så fick hon några piller utskrivna av läkaren och dom funkade kanon! (inga biverkningar alls.) Finns det interesse så kan jag forska lite i vad dom hette!?

Mvh.
Citera
2006-10-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muska
Get me some

yes bro hör av mig om jag fixat

roan1: yes vore kanon om inte det är Dalacin, Tetralysal, Stioxyl 10% så har jag redan testat och alla e skit förutom tetralysal. men titta gärna upp de vore shysst.
Citera
2006-10-22, 17:32
Medlem
har lite frågor angående accutane:

kan man kura när man kör en roccar kur eller?
Hur länge ska man köra minst en kur. 3månader - 6 månader

tänkte nämligen starta en roccar kur så fort jag kommer hem från thailand och testa det. men en ny kur kommer där imellan hur kommer de gå är de bara köra på antiobitikan förstör inte muskeluppbyggnaden?

tacksam för alla svar man kan få!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in