2006-09-25, 23:42
Awaiting Email Confirmation
Blåkrusbärs avatar
...Pepparkakor!

Ja, ni läste rätt, pepparkakor! Vad innehåller dem egentligen?

Det finns väldigt stor risk för att den här tråden tas som oseriös, och att den tramsas sönder. Detta var inte min avsikt eller mening, om så sker får moderatorerna låsa tråden snarast!

Dessutom är jag inte säker på att 'Övriga droger' är rätt forum, men jag är inte intresserad av pepparkakors egentliga innehållsbasis, utan snarare den mer beroendeframkallande delen av pepparkakorna!

1. Är det bara jag som "måste" ta en till pepparkaka efter den första och slutligen äta upp allihopa?

2. Om det bara är jag som upplever detta, vad beror det på? Kan det vara något ämne som jag saknar i kroppen? Och pepparkakor därför blir något alternativt kosttillskott?
Kanske pepparkakor innehåller något specefikt ämne som återfinnes i andra typer av läkemedel, droger eller andra saker?

Jag vill återigen poängtera att det är den för mig, (kanske för andra - vilket jag inte vet,) beroendeframkallande delen av pepparkakor som skall diskuteras!

Nåväl, vad tror ni, är jag den enda pepparkaksknarkaren?
Citera
2006-09-25, 23:50
Medlem
maiden_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåkrusbär

Nåväl, vad tror ni, är jag den enda pepparkaksknarkaren?

VERKLIGEN INTE, jag är precis likadan

smör (eller margarin)
socker
jus sirap
malen ingefära
kanel
malda kryddnejlikor
kardemumma
bikarbonat
vatten
vetemjöl

Det är ett recpet på pepparkakor, ser inget skumt i det hehe. Socker möjligtvis som jag tycker är lite av en drog
Citera
2006-09-26, 00:41
Medlem
negativeApes avatar
Jag snear alltid på pepparkakor. *brrr*
Citera
2006-09-26, 00:47
Bannlyst
Vilken löjlig tråd... Varför skrev du inte iställlet: Jag gillar att äta pepparkakor, och när jag börjat kan jag inte sluta.
Citera
2006-09-26, 01:13
Medlem
Harpys avatar
Man ska ju tydligen bli snäll av dom också, sätter min slant på att det blir en mystisk kemisk reaktion när man smäller ihop alla ingredienserna och låter dom mysa i 220grader.
Det är i sin tur förmodligen en kristen konspiration (for once), där folk ska vara snälla och glada under deras högtid. Därför dom säljs nästan enbart under december månad..
Citera
2006-09-26, 01:17
Medlem
Det är väl helt å hållet så jävla enkelt att du belönas med dopamin,serotonin i hjärnan då du tillför dig något du tycker är extremt gott ..
Citera
2006-09-26, 13:40
Medlem
Ado0s avatar
Citat:
Forskarna samlade information från fem kliniska studier och såg att om man som nyopererad äter ingefära så minskar risken för att drabbas av illamående och kräkningar med 31 procent.

Ingefära har länge använts inom traditionell kinesisk medicin just för att motverka illamående.

Ingefära bra mot illamående

Kanske ingefäran ger lite extra välmåendeskänslor?

Sen finns det även ett kinesiskt talesätt som lyder:
Äter man ett stycke ingefära varje morgon får apotekaren dö av hunger
Citera
2006-09-26, 14:47
Medlem
Bullsquids avatar
Det e väl samma som att försöka äta 1 chips tex? klart man vill ta ett till för det e gott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in