Citat:
Ursprungligen postat av FoxNetwork
Om det nu är hyrdoxi, varför skriver inte bara LL detta?
Det namnet skulle ju trots allt vara betydligt bättre för försäljningen, är ju något bättre att sälja ett preparat som ska fungera än ett som inte ska fungera. Att han kallat det ethyl gör en ju bara förbannat misstänksam.
Dr.Jekyll teori tycker jag inte är så trolig, helt enkelt av den anledningen att staten knappast klassar droger endast efter namn? Eller!?
De måste väl för guds skull göra någon form av research, om inte annat vore det ju förtroendemässigt självmål att klassa en substans som inte ens har någon effekt. Som riktigt ethyl inte ska ha.
PS. Ursäkta min lathet med att skriva ut hela namn, men ni fattar...
Lita aldrig på myndigheterna.
Det ska ju egentligen göra stora utredningar men när deras jävla raporter de lagt ner månader på ofta inte ger mer än 20 minuter på google så gissar jag på att det är mycket kaffe och lite jobb.
Jag gissar på att det blir såhär:
1. Någon/några hamnar på sjukan med överdoser/nojjor, substansnamnet kommer in i "systemet". Samtidigt har snuten hittat att det finns på nätet.
2. Den väldigt mäktiga internetroteln kopplas in och efter flera dagars hårt slit (kafferast och google) så hittar de att substansen finns och säljs.
3. De märker att det nog fan kan vara en knarkig substans som det snackas om.
4. Man undersöker så inte den namngivna substansen används i industrin eller sådär.
5. Man lägger fram ett bevis i stil med att det är knark och knark är farligt enligt forskning och med hänvisning till folkhälsan bör därför den klassas som hälsofarlig vara.
6. Klassning av N-Etyl-2C-B
Såhär brukar det ju se ut.
http://www.fhi.se/templates/page____6534.aspx
Det kan se ut som det är bra för de skriver på sin jävla byråkratsvenska men jag litar inte för fem öre på kompetensen hos de olika myndigheterna. Gubbar och tanter i fina kläder som inte är bra för någon eller något utan ägnar sina liv åt att skriva skitrapporter i sin enorma byråkrati och kostar skattebetalarna röven - bara för att på moraliska grunder förbjuda människor att göra saker.
Men vi får väl se. Kanske ändras hela stadsapparaten när jag presenterar sanningen såhär publikt. Jag är fan den nya varianten av wallraff, jag kör publikt via nätet. Kanske ändras alla gamla rutiner av rädsla när folket gör uppror!!!
// Killen som tar sig själv på för stort allvar.