• 1
  • 2
2006-09-24, 21:39
Medlem
Nu vet jag inte äns om det innehåller någon thc men om den inehåller 0,2% är det då möjligt att famställa?
Citera
2006-09-24, 21:41
Medlem
Skaffa dig extremt kopiösa mängder med det så kan du nog få ut nått enstaka gram.

Såna frågor har ställts förr...
Citera
2006-09-25, 02:05
Medlem
Bloodhounds avatar
Faktist lite intressant och ha en egen tråd om detta.

Dessutom funderar jag på hur otroligt det egentligen är. Om man hittar en industrihampaplantage kan man ju lätt kunna samla på sig 3-4 kg växtmaterial. Detta med ca. 0.1% THC i. Detta betyder ju 3-4g med rent THC, och extraherar man bör man ju kunna få ut kanske 8g ren hascholja, med ca. 40% THC. Är ju inte fy skam direkt. Dock kanske man inte kan extrahera tillräckligt bra och så mkt skit följer med att det inte blir lönsamt.
Citera
2006-09-25, 05:30
Medlem
Men är det inte mer så att det egentligen spelar det ingen roll hur mycket du extraherar, för THC nivån kommer aldrig krypa över 0,2%? Jag menar..... kan verkligen halten öka bara för att du utvinner från en jättehög med industrihampa? 1 Liter 45% Vodka får ju inte direkt en alkoholnivå på 70% bara för att du dricker mycket av den?

Får inte riktigt ihop ditt resonemang, men jag hoppas vid gud att du har rätt.... Vet var det finns en jätteodling av industrihampan. *ryyys*
Citera
2006-09-25, 05:45
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McGrath
Men är det inte mer så att det egentligen spelar det ingen roll hur mycket du extraherar, för THC nivån kommer aldrig krypa över 0,2%? Jag menar..... kan verkligen halten öka bara för att du utvinner från en jättehög med industrihampa? 1 Liter 45% Vodka får ju inte direkt en alkoholnivå på 70% bara för att du dricker mycket av den?

Får inte riktigt ihop ditt resonemang, men jag hoppas vid gud att du har rätt.... Vet var det finns en jätteodling av industrihampan. *ryyys*

Vafan svammlar du om?

Hela meningen med att extrahera är ju att öka andelen cannabis i det rökbara materialet. Om du avskiljer det THC som finns i 1000g hampa från växtmaterialet så kommer du ju ha rent THC (i teorin). Dock är det inte så, eftersom våra processer inte är tillräckligt effektiva, dock tror jag man kan komma upp i en hyfsad procenthalt. Om du får ett extrakt på 20% är det ju inte fy skam.
Citera
2006-09-25, 10:03
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartgryning
Nu vet jag inte äns om det innehåller någon thc men om den inehåller 0,2% är det då möjligt att famställa?

Alla säger att det är helt värdelöst men det verkar ju inte vara någon som har testat så man kan ju undra hur de vet det?

Jag tycker du ska testa, och återkomma med resultatet här på fb... För då blir du iaf någon som vet om det går eller ej...

Jag tror inte att det är helt omöjligt, går det få fram thc från vanliga hanplantor så borde det ju gå på industrihampa också... Men du kommer nog behöva ganska mycket (väldigt mycket kanske)

Och frågan är om mängden thc du lyckas utvinna är värt besväret?, minns att jag läste att ca 30 - 40 gram torkad hanplanta ger ca 2 g olja, så undrar hur mycket du kommer behöva då?..... men testa... föresten, är det någon som vet hur många thc % en vanlig hanplanta innehåller?

Det finna en bra guide hur man gör men eftersom att du inte frågar hur man gör så antar jag att du inte behöver den va? eller du kanske har den redan?
Citera
2006-09-25, 11:41
Bannlyst
Jag kör mitt "spill" i min magicbullet för att få det finfördelat och har aldrig tänkt på vad det väger men ca 1/4 fylld yesflaska med gräspulver blir lagom till en flaska aceton, dvs 9:- för mellan 2-3gram färdig olja. På fanleaves och de få gånger jag haft någon hane och provat gjort olja har det knappt varit lönt mödan för vad man får ut på en 150ml flaska aceton.

Vad jag vill ha sagt är att jag tror det blir dyrare med aceton för att dra olja ur 3-4kg hampa än om man köper riktiga grejer. Men tror gör man i kyrkan
Citera
2006-09-25, 14:05
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McGrath

Du tänker helt fel. Om man tar vodkan som exempel och jämför med att extrahera oljan ur plantorna så vore det samma sak som att du tog bort vattnet ur vodkan för att höja alkoholprocenten.

Har du t.ex 1 liter 60% vodka (vilket betyder att du har 60% ren alkohol och 40% vatten) och sedan tar bort hälften av vattnet så kommer du att få 0.8 liter 80% alkohol.

Enligt samma princip kan du extrahera THC ur plantor för att få högre koncentration THC.
Citera
2006-09-25, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Du tänker helt fel. Om man tar vodkan som exempel och jämför med att extrahera oljan ur plantorna så vore det samma sak som att du tog bort vattnet ur vodkan för att höja alkoholprocenten.

Har du t.ex 1 liter 60% vodka (vilket betyder att du har 60% ren alkohol och 40% vatten) och sedan tar bort hälften av vattnet så kommer du att få 0.8 liter 80% alkohol.

Enligt samma princip kan du extrahera THC ur plantor för att få högre koncentration THC.
Destillera och extrahera är väl två skilda saker. Eller är jag för yr nu? Man kan väl inte ta bort plantans motsvarighet till vodkans vatten?

edit: skityr jag är, missade att du/vad du svarade på, tror jag..
Citera
2006-09-25, 14:47
Medlem
ponera att man skaffar x antal kilo industrihampa och
framställer olja av det, har det samma effekt som vanlig
olja skulle ha då?

det låter lite väl långsökt men det skulle vara ballt om
någon testade
Citera
2006-09-25, 14:56
Bannlyst
Man kan inte extrahera Thc ur plantan, bara oljan som innehåller thc. Hanplantan och honplantan håller ungefär samma thc halt (mäts i oljan) men skillnaden är att honplantan har betydligt mer olja. Spelar därför ingen roll hur mycket industrihampa du använder, du kommer bara få olja med låg halt thc.
Citera
2006-09-25, 14:58
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norde
Man kan inte extrahera Thc ur plantan, bara oljan som innehåller thc. Hanplantan och honplantan håller ungefär samma thc halt (mäts i oljan) men skillnaden är att honplantan har betydligt mer olja. Spelar därför ingen roll hur mycket industrihampa du använder, du kommer bara få olja med låg halt thc.

Mjo, detta låter ju lite mera som den information vi var ute efter. Dvs. man klarar inte av att göra en tillräckligt bra avskiljning av THC utan för mkt olja följer med. Rent faktamässigt vet jag dock inte om det stämmer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in