2020-02-03, 19:08
Medlem
Andersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Upplever ni andra blippande Rebillaanvändare samma sak eller är det bara jag som råkar ut för kontroller hela tiden?
Du är inte ensam...
Citera
2020-02-03, 19:18
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersman
Du är inte ensam...

Tack, då vet jag i alla fall att det inte är nåt fel på mitt kort.
Citera
2020-02-07, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Blir du inbjuden av någon som har Amex så får du Amex Blue Cashback gratis första året.

Vill du eller någon annan bjuda in mig?😃
Citera
2020-02-08, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Det du säger stämmer överens med varifrån källorna har kommit. Om jag minns rätt så har jag mest läst källor på engelska som har hävdat det förstnämnda, och källor på svenska som hävdat det sistnämnda.

Det jag inte får ihop är hur man kan dra diametralt motsatta slutsatser om samma sak bara för att det är två olika länder, den ekonomiska logiken och det statistiska underlaget torde ju vara samma överallt. Ett kreditlöfte och människors beteende i förhållande till det torde inte skilja sig nämnvärt mellan Sverige och USA om det inte finns skillnader i regelverk som får folk/kreditinstitut att agera annorlunda.
Kan inte svara för påstående 1, men påstående 2 är sant om svenska storbanker i samband med låneansökan iaf. Har du en kredit räknar banken med att den är fullt utnyttjad oavsett om den aldrig har använts. Anledningen är att du när som helst kan utnyttja hela krediten, därför tas det upp som 100% blanco. Ska låta vara osagt om din kreditrating hos tex UC påverkas positivt dock, men är väldigt tveksam till det.
Citera
2020-02-08, 17:24
Medlem
SteerlingWesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hat Molester
Rebilla finns med hos Ebbel:
https://app.ebbel.se/simulator

Tack!
Citera
2020-02-10, 17:45
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag har också komplett och likadant här, får pappersfaktura. Men de tar inte betalt för pappersfakturan, vilket är ett stort plus. Det är väl egentligen det man vill ifrån.

Tror dom slutat med gratis pappersfaktura - "0 kr (35 kr vid pappersfaktura)" - detta från 2018-12-01.
Citera
2020-02-12, 16:13
Medlem
Hur är nordea credit? Funkar ok som kreditkort? Står mellan de och easyliving collector tror jag
Citera
2020-02-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Hur är nordea credit? Funkar ok som kreditkort? Står mellan de och easyliving collector tror jag
Båda är lika dåliga. Varför skulle du välja något utav dem?
Citera
2020-02-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Båda är lika dåliga. Varför skulle du välja något utav dem?

Vad skulle vara bättre än Nordea menar du räntemässigt? Jag kommer mest handla grejer på nätet och handla mat, reser nästan aldrig osv.

Förslag på bättre uppskattas
Citera
2020-02-12, 21:28
Medlem
Citat:
Vad skulle vara bättre än Nordea menar du räntemässigt? Jag kommer mest handla grejer på nätet och handla mat, reser nästan aldrig osv.

Räntemässigt? Kreditkort ska inte användas för att köpa produkter du egentligen inte har råd att köpa. Du ska betala hela fakturan när den kommer så det inte påförs någon ränta.

Rebillas kreditkort får du 2 % cashback upp tilll 1000 kr per 12 månadersperiod. Dvs en spendering på 50 000 kr. Komplett banks kreditkort ger 2 % casbhack (via Curve) upp till 2000 kr per 12 månadersperiod. Dvs en spendering på 100 000 kr.
Citera
2020-02-12, 21:31
Medlem
Citat:

Bläddra igenom tråden och du lär hitta flertalet bättre kort.
Citera
2020-02-13, 14:44
Medlem
Porphyrogenituss avatar
Var det någon som hade koll på om man kunde få bonus från överföring mellan komplett till Revolut genom curve?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in